Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Breaking Dawn

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Guh så larvigt, vår bebis har inte kommit än men jag har bara köpt några få plagg nya och resten begagnat. Vi räknar med att vi kommer att få lite grann i present av släkt och vänner, behöver vi köpa mer kommer vi att köpa BILLIGA kläder. De växer ju ur dem direkt!

Jag har handlat superfina barnkläder på second hand (i en butik som bara tar in ytterst fräscha kläder) och har då haft råd med "finare" märken som P.O.P och dylikt då plaggen bara kostat ca 15-40kr styck, som hittat tycker jag! Jag gillar inte heller slit-och-släng mentaliteten och de begagnade plagg jag har köpt tycker jag i de flesta fall verkar mjukare och skönare än de nyare. 

Tycker att du gör helt rätt som vill handla på Coop, man kan ju ha några "finplagg" i varje storlek och resten basplagg som går att byta med. Har ju hört att en bebis ofta gör av med mellan 1-4ombyten om dagen och då vill man ju verkligen inte behöva tvätta upp findressen VARJE dag. 

Min make har inget att säga till om gällande priser på kläder, han är lite av en märkestönt när det gäller honom själv men till mig och barnet får han knipa ihop och lita på att jag hittar snygga plagg med bra kvalitet - oavsett pris.  

Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?