• Jessa med 3

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

FIX (finns på Lindex) och Po.p -kläder håller lite högre kvalitet än H&M, Name it o.s.v. De är de enda som hållit för alla våra tre barn och fortfarande ser OK ut! Om de kallas märkeskläder eller ej tycker jag är ointressant - jag köper det jag tycker är fint!! Att behöva markera sin status med snack om "fina märken" tycker jag personligen tyder på taskig självkänsla...

• Jessa med 3

Upplys din man om att bebisar bajsar gult som kan vara svårt att tvätta bort - och de skiter i vilket märke de har på kläderna!

• Jessa med 3

Jag kan försäkra dig om att jag kan handla det jag vill och inte känner mig ekonomiskt underlägsen. Jag köper barnkläder av många olika märken och prisklasser, men försöker odla egen smak i stället för att upprätthålla en bild av att ha råd...

• Jessa med 3

Och det är inte att ha ex. Vercace-kläder som luktar dålig självkänsla, utan att känna att man måste framhäva vilka märken men köper...

• Jessa med 3

Nej, Chrissandra, det är inte det vi har sagt. Men att noga framhäva vilka "fina märken" man köper (och här riktar jag mig inte till ts eller hennes man alls) tyder inte på att man har god smak eller gott om pengar - bara att man gör sig märkvärdig med statusprylar - och det tyder på dålig självkänsla!

Folk får handla vad de vill för mig - dyrt eller inte. Jag handlar det jag vill ha - dyrt eller inte.

Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?