• Stinky

"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?

Vilken barnslig sambo du har, TS. Skulle aldrig falla mig in att vara ihop med en sådan fåne. Be honom skaffa sig ett liv och tänka lite längre än vad hans näsa räcker, eller åtminstone växa upp. Han har ju faktiskt blivit pappa. 

• Stinky
    Ullis 10 skrev 2010-06-01 22:37:29 följande:
    Äh, så det är anledningen om man vill ha en bra bil osv osv?

Vanish räddae de flesta svåra fläckar!
    Med en dyr prislapp kommer inte automatiskt inte bra kvalitét. Just bilar är ett ypperligt exempel på det, faktiskt.
  • Stinky
    Jessa med 3 skrev 2010-06-02 08:57:04 följande:
    FIX (finns på Lindex) och Po.p -kläder håller lite högre kvalitet än H&M, Name it o.s.v. De är de enda som hållit för alla våra tre barn och fortfarande ser OK ut! Om de kallas märkeskläder eller ej tycker jag är ointressant - jag köper det jag tycker är fint!! Att behöva markera sin status med snack om "fina märken" tycker jag personligen tyder på taskig självkänsla...
    Ja, du har helt rätt i att många försöker dölja sin taskiga självkänsla med att handla dyrt. Det är synd om dem.
  • Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-02 13:15:50 följande:
    Tror ni på riktigt att människor som vill ha andra kläder än HM, Kappahl, Lindex, Coop, ICA Maxi, Ge-Kå´s m.fl. har dålig självkänsla?

Läs om, läs rätt. Och ta dig en tankesnurra så kanske du förstår vad jag skrev.

Ullis 10 skrev 2010-06-02 14:39:25 följande:
    Löjligt.

VAD är det som är löjligt?

• Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-02 21:57:41 följande:
    "Läs om, läs rätt" är otroligt överanvänt här...kan man inte visa varandra en sådan respekt att man inte använder förnedrande uttryck utan om en person har missuppfattat det du skrivit så förklarar du bättre istället.
    Det kan vara så att det du skrivit kunde formulerats på ett annat sätt.

Använder man sig av ironi kan man inte räkna med att det uppfattas rätt i och med att tonfallet saknas och man läser bara det skrivna som det står.
    Om du tycker att det är ett "otroligt överanvänt" uttryck att skriva "läs om, läs rätt", kanske du borde ta dig en funderare på varför folk ber dig att läsa om OCH rätt! Mitt inlägg kan inte tolkas på så många andra vis än att det som står skrivet, om man inte gör omtolkningar, såsom du uppenbarligen verkar göra. Hur står det till med självinsikten?
  • Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-02 22:38:57 följande:
    Du är den enda som bett mig "läsa om, läsa rätt".

Vad menar du med självinsikten?
    Du skrev att uttrycket är "otroligt överanvänt här på FL", så jag tolkade det som att det är du som råkat ut för det uttrycket ett flertal gånger. För jag har då inte sett det uttrycket användas "för mycket". Bara vid vissa tillfällen då nån gjort en omtolkning av den ursprungliga meningen.

Vad jag menar med självinsikten? Jag frågade hur det står till med den?
    chrissandra skrev 2010-06-02 22:43:13 följande:
    Kan du förklara vad du menar med detta då jag tolkar det som om människor som handlar dyrt har dålig självkänsla och jag kan inte hålla med om det.
    Men herregud, människa! KAN du inte läsa?! SER du inte vad jag skrivit?
    I otroligt många fall är ett stort shoppingbegär ett tecken på att människan i fråga lider av dålig självkänsla - att h*n försöker tillfredsställa ett tomt hål i sig själv genom att shoppa och få en kick för stunden.
    Varför håller du inte med om det? Är du en av dem som är "shoppinggalen" och försöker täta det tomma "hålet" med shopping, men negligerar det? 
  • Stinky
    vackrastarflow skrev 2010-06-03 08:24:22 följande:
    Jag ska kanske hjälpa Stinky att tolka till Chissandra.
    Jag sitter själv med svår ångest från tid till tid, och ofta hjälper det att shoppa - har ett definitivt shoppingbegär när jag mår dåligt. Nu är inte jag sån som är ute efter dyra plagg, men har pratat med andra med liknande problem för att tala ut med nån i samma situation, och många av dem går rakt på de dyrare plaggen.

Se En shopoholics bekännelser så kanske du, Chissandra, förstår vad Stinky menar.
    TACK! Kyss {#emotions_dlg.flower}
  • Stinky
    chrissandra skrev 2010-06-03 08:29:19 följande:
    Tråkigt att du har en så otrevlig ton och såklart finns det människor som dövar något inom sig genom att shoppa eller för att få en kick men de flesta shoppar av helt andra anledningar.
    Tråkig ton? Får stå för dig. Själv tycker jag att du har en provocerande ton i dina inlägg. Det är också tråkigt. Och nej, de flesta shoppar inte av helt andra anledningar. 

Har du något hum om hur den mänskliga hjärnan fungerar vid kickar? 
  • Stinky
    Stinky skrev 2010-06-03 08:31:58 följande:
    Tråkig ton? Får stå för dig. Själv tycker jag att du har en provocerande ton i dina inlägg. Det är också tråkigt. Och nej, de flesta shoppar inte av helt andra anledningar. 

Har du något hum om hur den mänskliga hjärnan fungerar vid kickar? 
    Oj, ser att jag bör göra ett tillägg - ett FÖRTYDLIGANDE- så att jag ska förstås rätt: jag skriver alltså om shopoholics. De som "älskar" att shoppa.
Svar på tråden "Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?