"Fel" enligt sambon att handla bebiskläder på coop?
Jag personligen tycker inte att det är några fel med att handla billiga kläder. Vi åker till exempel till Ullared två, tre gånger om året. Jag vet folk som fnyser åt en och menar "Va? Går du verkligen i Ullaredskläder?".
Men ungar växer i en fruktansvärd fart. Jag lägger hellre lite pengar på en lite större garderob som vi kanske inte är så rädd om. Dottern som är 4år är ute, klättrar och donar. Går kläderna sönder så är det ingen större förlust.
Sedan har många fördomen att billiga kläder alltid betyder dålig kvalité. Men det kan jag inte hålla med om. Det gäller att känna på och syna kläderna om man vill slippa få hem plagg som bara blir förstörda.
Såg att någon annan tipsade om begagnat. Kika på Second Hand! Jag hittade flertalet oanvända nya kläder från Lindex och andra kedjor när jag var där sist. Gav 5-15kr plagget ist för runt 100-150:- som jag annars ger så jag såg det som ett riktigt kap!
Och när det gäller fylla ut med fula kläder, så nej! Jag köper aldrig kläder om jag tycker att det är fult!