• lillsnurpan

Köper ni present till barnens fröknar då de slutar på förskolan?

Vår tjej börjar på förskoleklass till hösten. Brukar ni köpa presenter till era barns fröknar då de slutar förskolan. Alla föräldrar som har barn som ska sluta har samlat ihop 200 kr. till böcker till varje enskild personal. Ska man ge något eget till alla fröknar då, något litet isåfall vad?

• Svar på tråden Köper ni present till barnens fröknar då de slutar på förskolan?
  • Analoga
    lillsnurpan skrev 2010-06-01 14:28:50 följande:
    Vår tjej börjar på förskoleklass till hösten. Brukar ni köpa presenter till era barns fröknar då de slutar förskolan. Alla föräldrar som har barn som ska sluta har samlat ihop 200 kr. till böcker till varje enskild personal. Ska man ge något eget till alla fröknar då, något litet isåfall vad?
    Undrar jag med! Min tjej slutar på torsdag så jag MÅSTE skaffa något senast i morgon.

Någon insamling har jag inte hört talas om på vårt dagis, så jag tänker skaffa eget.

Frågan är bara vad man ska köpa till sex fröknar ihop???
  • tulle17

Har man skramlat så ska man inte köpa något tycker jag.

• Dossen

Precis har du skramlat så räcker det, annars så går du med din son/dotter och plockar en liten handbukett som en gullig gest.
    Nackdelen med insamling är att barnen vet knappt vad de ger sina egna fröknar..;)

Om man inte samlar med övriga så kan ett litet strandkit vara bra idé, en fräsch sommarhandduk, en solcreme, rosevin, en tidning!

Be barnet tänka o se om ni kan komma fram till ngt litet som passar.
    Fröknarna märker om det ligger en tanke bakom valet av present, men de förutsätter inte att de får ngt, iaf inte de flesta.

Blommor tycker jag är nog så vackert och glädjande, kanske med ett kort där man beslriver tiden på fsk...

Lycka till!{#lang_emotions_flower}

• Analoga
    Dossen skrev 2010-06-01 18:49:02 följande:
    Precis har du skramlat så räcker det, annars så går du med din son/dotter och plockar en liten handbukett som en gullig gest.
    Nackdelen med insamling är att barnen vet knappt vad de ger sina egna fröknar..;)

Om man inte samlar med övriga så kan ett litet strandkit vara bra idé, en fräsch sommarhandduk, en solcreme, rosevin, en tidning!

Be barnet tänka o se om ni kan komma fram till ngt litet som passar.
    Fröknarna märker om det ligger en tanke bakom valet av present, men de förutsätter inte att de får ngt, iaf inte de flesta.

Blommor tycker jag är nog så vackert och glädjande, kanske med ett kort där man beslriver tiden på fsk...

Lycka till!{#lang_emotions_flower}
    Har funderat på en blomma som ska vara till dem alla (6 stk). Blir det tokigt måntro? Men de borde ju ha något personalrum?  Frågan är om jag ska välja snittblommor eller krukväxt?

Sedan tänkte vi ge ett kort där vi tackar för de gångna åren + att dottern får rita en teckning
  • Analoga

Har en annan idé också; att dottern ritar en teckning och att vi ramar in den. I så fall kan de ju hänga upp den på förskolan. Vad tror ni om det?

• Analoga

Japp, nu har jag bestämt mig Dottern ska få rita en fin teckning som jag ska rama in i en clipsram som bl a clas ohlson har. Ska även köpa en ask aladdin chokladhjärtan coh så ett fint kort där vi tackar för åren som gått.

• lillsnurpan

Jag trodde de samla in pengar till fröknarna från alla 6-åringar, men istället gav alla 6-åringar presentkort på böcker till förskolan  för alla böcker de slitit ut. Samt fick alla fröknar ett presentkort på ett restaurangbesök från alla föräldrar. Hur gör jag nu då, ska man ge en present till alla hennes fröknar tillsammans, eller var och en för sig, hon går på föräldrakooperativ, där verkar de inte göra samma som på kommunal förskola. Hur skulle ni ha gjort??

• Analoga
    lillsnurpan skrev 2010-06-02 10:03:22 följande:
    Jag trodde de samla in pengar till fröknarna från alla 6-åringar, men istället gav alla 6-åringar presentkort på böcker till förskolan  för alla böcker de slitit ut. Samt fick alla fröknar ett presentkort på ett restaurangbesök från alla föräldrar. Hur gör jag nu då, ska man ge en present till alla hennes fröknar tillsammans, eller var och en för sig, hon går på föräldrakooperativ, där verkar de inte göra samma som på kommunal förskola. Hur skulle ni ha gjort??
    Men om de fått presentkort på restaurang från alla er föräldrar, så tycker då inte jag du behöver köpa mer! Gör ett litet fint kort bara med en personlig hälsning från er familj

Föräldrarna på vårt dagis har aldrig haft någon sådan där kontakt med varandra att vi har insamlingar, så jag köper från oss personligen.
  • mamma0104

Jag kommer ge fröknarna något litet från min dotter när hon slutar fast vi varit med på en gemensam insamling. Tycker det är trevligt kommer nog även köpa en present till dagiset typ en barnbok eller nåt.

• solfrost

Vi brukar köpa för ca 50- 100 kr per fröken till sommaren.
    lägger vi ihop brukar vi lägga 50kr.

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Analoga
    solfrost skrev 2010-06-10 12:43:55 följande:
    Vi brukar köpa för ca 50- 100 kr per fröken till sommaren.
    lägger vi ihop brukar vi lägga 50kr.
    Så mycket?? Vi har 6 fröknar och inte fasen lägger jag så mkt pengar på presenter. Vi ramade in en teckning som dottern gjort och gav en ask chokladhjärtan + ett kort. Det tycker jag räcker. Det behöver inte vara så mycket, det är tanken som räknas - och jag tror att något egengjort uppskattas mera än dyra gåvor.
  • solfrost

en choklad ask kostar ju nästan 50kr.
    Visst är det mycket pengar , fast de gör ju ett guldjobb.
    Jag är till och med så ful att jag bara köper presenter när jag är nöjd.
    Hade äldsta dottern på en fsk där de var gnälliga och otrevliga och de fick inget:)

• Analoga
    solfrost skrev 2010-06-10 15:13:35 följande:
    en choklad ask kostar ju nästan 50kr.
    Visst är det mycket pengar , fast de gör ju ett guldjobb.
    Jag är till och med så ful att jag bara köper presenter när jag är nöjd.
    Hade äldsta dottern på en fsk där de var gnälliga och otrevliga och de fick inget:)
    Nej inte Aladdin Hjärtan, de kostar 30 spänn

Javisst gör de ett guldjobb, men jag personligen känner inte att jag visar dem större uppskattning om jag köper varsin present till alla 6 fröknar mot det vi gav dem: ett handgjort konstverk av min dotter + en liten ask chokladhjärtan
  • solfrost
    Analoga skrev 2010-06-10 16:47:32 följande:
    Nej inte Aladdin Hjärtan, de kostar 30 spänn

Javisst gör de ett guldjobb, men jag personligen känner inte att jag visar dem större uppskattning om jag köper varsin present till alla 6 fröknar mot det vi gav dem: ett handgjort konstverk av min dotter + en liten ask chokladhjärtan
    Jag tycker inte att det var något fel på din present.  Och eftersom de flesta inte går ihop på vår fsk så har det blivit att vi lagt ca 50-100 för att få någolunda vettigt till dem. Det är tanken som räknas tycker jag oavsett om det är en teckning eller en spahelg. Man ger väl det man tycker att man vill/kan ge:)
  • Analoga
    solfrost skrev 2010-06-10 17:16:34 följande:
    Jag tycker inte att det var något fel på din present.  Och eftersom de flesta inte går ihop på vår fsk så har det blivit att vi lagt ca 50-100 för att få någolunda vettigt till dem. Det är tanken som räknas tycker jag oavsett om det är en teckning eller en spahelg. Man ger väl det man tycker att man vill/kan ge:)
    Ok, då är vi överens
  • solfrost
    GladAnaloga skrev 2010-06-10 17:18:58 följande:
    Ok, då är vi överens
    Glad
  • Kajak

Mina barn ska inte sluta på dagisen (ja jag vet det heter förskola nu!) men jag tänker att vi kan baka ihop nåt så dom kan få fika lite gott på sist dag nästa vecka på torsdag...

Mamma till 4
Svar på tråden Köper ni present till barnens fröknar då de slutar på förskolan?