Inlägg från: Anonyhm |Visa alla inlägg
  • Anonyhm

Får/ska man ljuga för sina barn?

Irme skrev 2010-06-01 15:27:16 följande:
    Vad är okay att ljuga om då?
    Tomten Det var en magisk värld för mig när jag var liten och jag vill att mina barn ska få uppleva den
  • Anonyhm

Jag ljuger också när Fanny kryper upp hos mig och säger "lova att du inte dör imorgon". Flickan lider av posttraumatiskt stressyndrom efter Tsunamin och oroar sig konstant för att folk ska dö ifrån henne. Jag lovar henne att inte dö imorgon. Jag VET att jag KAN dö imorgon. Men oavsett hur jag förklarar det för henne kommer hon att ligga sömnlös och gråta. Hon vill bara höra att jag finns kvar när hon vaknar. Just nu kan hon inte ta in och bearbeta information om att man inte kan lova sådant och hon kan inte heller reflektera kring saken och förstå den.

• Anonyhm
    fruis skrev 2010-06-01 15:31:15 följande:
    Aktivt tala osanning, nej. Undanhålla hela sanningen,  ja ibland.
    Men tomten då
  • Anonyhm
    fruis skrev 2010-06-01 15:34:30 följande:
    Haha, jag hatar tomten och vi har ingen.
    Men jag är ingen dålig mamma om jag säger att tomten ska komma? Han kommer ju faktiskt! Min pappa är tomten på julafton! På riktigt!
  • Anonyhm

Vissa lögner är harmlösa helt enkelt. När jag var liten var jag jätterädd för spindlar tills pappa berättade för mig att spindlarna som kom in bara hade gått vilse och ville ha hjälp ut till sina mammor. Antagligen hade de inte ens någon mamma. Ska jag anmäla honom såhär i efterhand eller vara glad att jag slutade vara rädd för spindlar ett tag?

• Anonyhm
    idiblon yes skrev 2010-06-03 20:20:00 följande:
    Usch, måste jobba på det där.

Jag svarar så jävla ärligt på hans frågor, jag tar ju magin från honom. Fast ibland lyckas jag faktiskt försöka bevara magin utan att för den delen ljuga. Bara liksom... Prata runt det på nåt sätt. Kan jag slippa snigel på ögat då?
    haha 

"Mamma finns tomten på riktigt?"

"nej MEN BARNMÖRDARE FINNS" Oskyldig 
Svar på tråden Får/ska man ljuga för sina barn?