• puss

Får/ska man ljuga för sina barn?

vad tycker du?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får/ska man ljuga för sina barn?
  • idiblon yes
    puss skrev 2010-06-02 20:05:16 följande:
    hittar du aldrig på saker om silversniglar och hålgubbar?
    Nä? Vad är det? Borde jag det?
    Vilar vid denna källa...
  • saltabanditen
    WTslyna skrev 2010-06-02 19:59:07 följande:
    Ja, det var ju väldigt PK och fint. Men verkligheten ser nog liite annorlunda ut. Vi är alla människor, och ibland passar en lögn bättre än sanningen.
    Tja, det beror på vem man är som människa och vems verklighet man snackar om.
    Jag pratade om min där lögn inte ingår, att det gör det i din står för dig.
    PK? Inte ett dugg, snarare tvärtom...
  • WTslyna
    saltabanditen skrev 2010-06-02 20:38:51 följande:
    Tja, det beror på vem man är som människa och vems verklighet man snackar om.
    Jag pratade om min där lögn inte ingår, att det gör det i din står för dig.
    PK? Inte ett dugg, snarare tvärtom...
    Ja, då måste du leva i the pinky happyland. För jag betvivlar starkt att du skulle vara en "bättre" människa än jag.
    Jag berättar tex inte för min äldste son att hans pappa inte ville ha honom och därför har valt att hålla sig borta.  Eller du tycker att jag skulle lägga upp hela fula sanningen till ett barn?
  • idiblon yes
    WTslyna skrev 2010-06-02 20:51:40 följande:
    Ja, då måste du leva i the pinky happyland. För jag betvivlar starkt att du skulle vara en "bättre" människa än jag.
    Jag berättar tex inte för min äldste son att hans pappa inte ville ha honom och därför har valt att hålla sig borta.  Eller du tycker att jag skulle lägga upp hela fula sanningen till ett barn?
    Vad säger du istället?
    Vilar vid denna källa...
  • WTslyna
    idiblon yes skrev 2010-06-02 20:55:41 följande:
    Vad säger du istället?
    Att hans pappa bor i ett annat land. Den lögnen har hjälpt min son sen han var 3. Han är 11 nu. Och bryr sig inte ens.
  • saltabanditen
    WTslyna skrev 2010-06-02 20:51:40 följande:
    Du påstår att jag är en bättre människa, ok. Då vet vi vilken självbild du har.
    Har du läst vad jag skrivit och förstått? Jag skrev att man inte alltid måste berättas allt., tex är det få som berättar om aborter för en 3-åring som undrar hur barn blir till.
    Överinformation är ett annat ord.

Jag har en större skala än allt eller inget mao.

Appropå problemet med ditt barn kan det finnas fler sanninga (kräver förvisso empati).
    På den direkta frågan varför pappa inte vill ha mig kan man svara ärligt, "jag vet inte men det kanske är för att pappa jobbar" eller det man tror (här kommer empatin in)...
    (Och för att vara övertydlig - du kan inte veta om du inte är tankeläsare)
  • WTslyna
    saltabanditen skrev 2010-06-02 21:17:52 följande:
    Du påstår att jag är en bättre människa, ok. Då vet vi vilken självbild du har.
    Har du läst vad jag skrivit och förstått? Jag skrev att man inte alltid måste berättas allt., tex är det få som berättar om aborter för en 3-åring som undrar hur barn blir till.
    Överinformation är ett annat ord.

Jag har en större skala än allt eller inget mao.

Appropå problemet med ditt barn kan det finnas fler sanninga (kräver förvisso empati).
    På den direkta frågan varför pappa inte vill ha mig kan man svara ärligt, "jag vet inte men det kanske är för att pappa jobbar" eller det man tror (här kommer empatin in)...
    (Och för att vara övertydlig - du kan inte veta om du inte är tankeläsare)
    Nu läser du som blinda ser, alltså helt åt helvete. Hur annars kan du få "jag betvivlar starkt att du är en bättre människa än jag"  till att jag påstår att du är en bättre människa?

Jag har sett ditt skitsnack i mer en en tråd. Och det är just det, skitsnack.
  • idiblon yes
    WTslyna skrev 2010-06-02 21:01:59 följande:
    Att hans pappa bor i ett annat land. Den lögnen har hjälpt min son sen han var 3. Han är 11 nu. Och bryr sig inte ens.
    Vad märkligt. Jag hade inte kunnat ljuga. Jag hade sagt att pappan var sjuk på något sätt och därför inte klarar av eller förstår att han faktiskt vill. Och då hade jag inte ljugit.

Jag hatar sådana lögner.

Fan vad jag hatar dem.

Jag kan inte leva med sådant.
    Vilar vid denna källa...
  • WTslyna
    idiblon yes skrev 2010-06-02 21:49:18 följande:
    Vad märkligt. Jag hade inte kunnat ljuga. Jag hade sagt att pappan var sjuk på något sätt och därför inte klarar av eller förstår att han faktiskt vill. Och då hade jag inte ljugit.

Jag hatar sådana lögner.

Fan vad jag hatar dem.

Nej, det är ju upp till dig.
  • WTslyna
    idiblon yes skrev 2010-06-02 21:49:18 följande:

Jag hatar sådana lögner.

Fan vad jag hatar dem.

Har du berättat för din son att du knarkade och krökade när han låg i magen? Eller att du fortsatte när han var var ute?
    Sätt dig inte på höga hästar.
Svar på tråden Får/ska man ljuga för sina barn?