Bihåleinflammation - Hur länge?
Var inne på akuten i söndags och fick ut penicillin.
Var inne på akuten i söndags och fick ut penicillin.
Ingen som haft bihåleinflammation som kan svara på frågan??
Har du provat Sinova, finns receptfritt på apotek. det hjälper till att svälla av slemhinnorna längre upp i näsan. Vanlig nässpray gör det många gånger värre. Penicillinet hjälper efter ca 2-3 dagar. Det kan ta ganska lång tid innan det känns normalt igen då det lätt blir irriterat i bihålorna om man blir lite förkyld, men själva inflammationen går bort med penicillinet.
Krya på dig
jag har bihåleinf sen 4 månader, har ätit 2 kurer, nässpray och 2 st spolninngar men är inte bättre. nu äter jag avsvällande för dr tror inte att geggan kommer ut pgr av svullnad.
jag hoppas du blir bra snart för det är så jobbigt.
Du får hålla koll på din bihåleinflammation! Det tar lång tid att bli av med den tydilgen.
Har själv haft det för över 3 månader sen men tycker inte att det blivit helt bra.
Ringde öronnäshals-mot. och de sa bara att jag skulle fortsätta med nässpray.
De sa också att pollen kan göra det värre även om man inte är allergisk i vanliga fall.
Som sagt ha koll och ring läkare om det inte blir det minsta bättre!
Kontakta din husläkare! Så kan han/hon sjukskriva dig.
Man behöver kanske inte vara sjukskriven i all oändlighet, bara tills det värsta är över.
För du ska inte jobba när du har bihåleinflammation! Det kan vara farligt!
I morse sa det bara poff så började näsan rinna.- Tror jag snutit mig 4-5 ggr. Och trycket har lättat! JIPPI!!! Så hoppas verkligen det är på väg bort!