• fjärilita

hjälpt av laser

Hej!
    Jag lider av pcos och har mycket hår i ansiktet. Har gått så långt att jag inte gärna går ut då det tar så långt tid för mig att plocka all hår och har även slutat umgås med mina vänner. Det är enklast så.
    Har sedan jag var liten blivit retad för min behåring och det har satt sina spår.
    Jag tar  p-piller men inget mer.
    testat spironolakton och metformin men de passade inte mig, fick ont i magen av ena o allergi av den andra. Vad kan jag annars ta? Och har laser hjälpt ngn av er som har pcos? Hört att det inte ska hjälpa oss som har en hormonrubbning.
    Hjälp!

• Svar på tråden hjälpt av laser
  • Cynara

Jag har tyvärr inget svar på din fråga men skulle själv gärna vilja veta om det finns någon som har ett svar.

Själv har jag precis beställt en tid till en orientalisk skönhetssalong som tar bort hår i ansiktet med tråd. Hoppas på att det iallafall ska hjälp ett litet tag, har hört att det är ett bra sätt då återväxten inte blir grovre av denna behandling.

Hoppas verkligen också på att någon där ute har ett svar.

• fjärilita

det gör jag på  mig själv, fungerar exakt som vaxning baara att det är snällare mot huden.

• Cynara

Aha du gör det själv é inte det svårt, det ser krånglit ut att göra på sig själv tycker jag. :)

• talia

Testa laser! Jag är just nu under behandling, och på den kliniken jag går har de erfarenhet av pco och de säger att det är svårare att bli av med håret, men det går! Man bör köra en behandlingsomgång på 6 ggr och sen kanske man får göra en underhållsbehandling någon gång/år. Dyrt är det, men funkar det så är det ju värt det i form av ett mer avslappnat socialt liv osv. Nu kan jag inte lova att det fungerar till hundra procent, jag är inte själv färdig med min beh.omgång, men jag har gjort endast två behandlingar än så länge och ser stor skillnad! På köpet känner jag mig mkt gladare och mer avslappnad.......

• fjärilita

Tack för ditt svar!'
    Hoppas att det fungerar för dig, vilken sort går du på? Saken är att jag fick genom staten laserbehandling o gick då 11 behndlingar, såg oxå en enorm förändring men så fort jag slutade var det tillbaka på ett halvår . Det var inte det senaste sorten av laser så jag tänker att det kanske fungerar med de nya som light shear..
    Men till mig sa de att vi med pcos kan inte behandlas om inte man går under behandling. Går du på ngn behandling? Jag har bara p-piller.

• talia

Åh nej, det lät inte lovande att det kom tillbaka så fort! Det är "light sheer" jag går på. Går inte på någon behandling i övrigt. Har det någon betydelse alltså? Har inte hört något om det. Vad händer isf när/om man slutar med p-pillrena??
    Ska iaf göra min tredje behandling på måndag. Det har kommit ganska mkt på överläppen nu igen, suck. Men det var så hon sa att det kommer bli, därför behövs 6 behandlingar. Men däremot hakan och halsen, nästan inget kvar!

• fjärilita
    talia skrev 2010-06-19 18:23:18 följande:
    Åh nej, det lät inte lovande att det kom tillbaka så fort! Det är "light sheer" jag går på. Går inte på någon behandling i övrigt. Har det någon betydelse alltså? Har inte hört något om det. Vad händer isf när/om man slutar med p-pillrena??
    Ska iaf göra min tredje behandling på måndag. Det har kommit ganska mkt på överläppen nu igen, suck. Men det var så hon sa att det kommer bli, därför behövs 6 behandlingar. Men däremot hakan och halsen, nästan inget kvar!
    det gick bort på mig också snabbt men kom tillbaka snabbt oxå =(. Jag har iallafall hört att det inte går att behandla pco/pcos drabbade, för att vi bara producerar mera hår, om inte man går på hormonbehndling. Jag hoppas att mina källor är fel! Skriv gärna hur det har gått för dig!!
  • talia

Tredje behandlingen gjord, och just nu i princip helt hårfri, inte helt fel att ha några dagar som man kan gå ut utan att behöva raka/plocka, sminka och granska med lupp innan..!! Fast jag vet ju inte om det håller i sig förstås. Hoppas verkligen att min lasertjej har rätt ändå, alla blir av med sina hår, det är "bara" antalet behandlingen som skiftar enl henne. Fattar inte riktigt hur man kan producera mer hår, var kommer allt ifrån?? Hursomhelst, just nu njuter jag iaf!!

Fjärilita: hur många behandlingar gjorde du? Har du lika mkt hår som du hade innan?

• talia

Såg nu att du gjort 11 behandlingar, hua dyrt va? Och jobbigt, det gör ju så jäkla ont också! Men det var inte light sheer, vad nu skillnaden är, men det utvecklas väl hela tiden? Själv testade jag plasmalite för några år sedan, gjorde ca 8 behandlingar med visst resultat, men var aldrig hårfri, allt kom tillbaka sen iaf, så det rekommenderar jag ingen.

Svar på tråden hjälpt av laser