• talia

hjälpt av laser

Testa laser! Jag är just nu under behandling, och på den kliniken jag går har de erfarenhet av pco och de säger att det är svårare att bli av med håret, men det går! Man bör köra en behandlingsomgång på 6 ggr och sen kanske man får göra en underhållsbehandling någon gång/år. Dyrt är det, men funkar det så är det ju värt det i form av ett mer avslappnat socialt liv osv. Nu kan jag inte lova att det fungerar till hundra procent, jag är inte själv färdig med min beh.omgång, men jag har gjort endast två behandlingar än så länge och ser stor skillnad! På köpet känner jag mig mkt gladare och mer avslappnad.......

• talia

Åh nej, det lät inte lovande att det kom tillbaka så fort! Det är "light sheer" jag går på. Går inte på någon behandling i övrigt. Har det någon betydelse alltså? Har inte hört något om det. Vad händer isf när/om man slutar med p-pillrena??
    Ska iaf göra min tredje behandling på måndag. Det har kommit ganska mkt på överläppen nu igen, suck. Men det var så hon sa att det kommer bli, därför behövs 6 behandlingar. Men däremot hakan och halsen, nästan inget kvar!

• talia

Tredje behandlingen gjord, och just nu i princip helt hårfri, inte helt fel att ha några dagar som man kan gå ut utan att behöva raka/plocka, sminka och granska med lupp innan..!! Fast jag vet ju inte om det håller i sig förstås. Hoppas verkligen att min lasertjej har rätt ändå, alla blir av med sina hår, det är "bara" antalet behandlingen som skiftar enl henne. Fattar inte riktigt hur man kan producera mer hår, var kommer allt ifrån?? Hursomhelst, just nu njuter jag iaf!!

Fjärilita: hur många behandlingar gjorde du? Har du lika mkt hår som du hade innan?

• talia

Såg nu att du gjort 11 behandlingar, hua dyrt va? Och jobbigt, det gör ju så jäkla ont också! Men det var inte light sheer, vad nu skillnaden är, men det utvecklas väl hela tiden? Själv testade jag plasmalite för några år sedan, gjorde ca 8 behandlingar med visst resultat, men var aldrig hårfri, allt kom tillbaka sen iaf, så det rekommenderar jag ingen.

• talia

Ah, en hemmalaser! Har du testat, funkar den? Låter nästan för bra för att vara sant!
    Smink, ja hm, håller med dig om att det är svårt, men jag försöker iaf med nån foundation eller liknande, just för att dölja det röda/irriterade som blir när man rakar/plockar. Det är otroligt vad mkt tid man lagt på att hålla på med detta döljande, tycker massa tid har frigjorts för mig nu när jag slipper nästan helt och hållet!
    Har nu gjort min fjärde behandling och det är så mycket mindre hår nu. Gjorde inte alls lika ont heller vilket tydligen beror på att det är färe antal hårsäckar som berörs. Två gånger kvar, sen upp till bevis.   
    Men du, berätta hur det går med apparaten, nyfiken!

• talia

Ville bara skriva att nu har jag gjort min femte laserbehandling. Inte så stor skillnad sen förra gången, så man slits lite mellan hopp och förtvivlan. Är rejält öm och röd ikväll vilket enl lasertjejen tyder på bra effekt. Nästan inga hår kvar på hakan iaf, men överläppen... aargh! Bara en behandling kvar ju, suck.. Ngn som provat hemmalasern?

• talia

Hur har det gått för er tjejer? Själv skrapade jag ihop lite slantar och har nu gjort totalt 9 behandlingar. I princip allt hår borta! Detta har gett mig så mkt bätre självkänsla, jag står upp för mig själv på ett helt annat sätt både på jobbet och privat, har t.o.m skaffat nytt jobb som jag länge dragit mig för pga av att jag inte vill gå på intervjuer osv, rädd att ngn skulle se håret. Dessutom har ju en hel del tid frigjorts som man tidigare lade på hårborttagning och smink. Ett helt klart lättare liv med massa mer energi helt enkelt. Laser is da shit!

Svar på tråden hjälpt av laser