hjälpt av laser
Hej! Vet att detta är en gammal tråd men det är ju trots det ett konstant problem. Ett kort svar är att det tar tid! Jag har under 3 års tid gått på salong för diatermi (hårborttagning med strömförande nål) och det var denna hudterapeut som fick mig att ens gå till läkaren för att se ifall jag har PCO. Sagt och gjort, 1 månad senare fick jag diagnos PCO-S och iom det fick jag även prata med en terapeut som gav mig remiss på mina behandlingar. Detta är nu ett år sedan.
De är ganska restriktiva med vad hudterapeuten får behandla men det underlättar absolut! Från att betala flera 100 kr i veckan, ja, jag gick varje vecka för att det växte så fort, till att nu gå på frikort.
Jag får även IPL-behandlingar men detta avgörs av hudterapeuten då all behåring inte går bort med laser. Tror att det är många där ute som inte är fullt medvetna om detta. Det måste vara mörkt ner i roten för att lasern ska kunna bränna sönder hårsäcken, är det inte det så är diatermi det enda som finns kvar. Men det är tidskrävande som sagt, och gör tämligen ont men här kan man även få lokalbedövande salva att ta på innan behandlingen så det bli hanterbart.
I övrigt har jag precis börjat på Metaformin och på 5 dagar droppat 3 kg. Äntligen lite framgång! Och till alla systrar där ute, håll ut och kämpa! Du är värd det!