Responden som vägrar ge mig uppsatsen, kan jag drabbas?
Ok, skrev ett inlägg för några dagar sedan om en opponering där jag inte fick uppsatsen av respondenten och alltså inte kunde ge feedback vid oppositionen. Fick förslaget att höra av mig till handledaren, vilket jag gjorde och fick veta att jag får ge skriftlig respons. Ok, så långt allt väl. På opponeringen kom dock min respondent (men utan uppsats). Hon fick själv beskriva innehållet i sin uppsats och därmed var väl hennes del gjord antar jag. Hon gav även respons på en annan tjejs uppsats.
Nu till saken. Jag får ingen uppsats av tjejen. Det har vait miljoner bortförklaringar,d en ena sämre än den andra. Det troliga är alltså att det inte existerar någon uppsats, i rimligt färdig form. Hur nu handledaren kunnat missa det är ju en gåta, men likväl troligtvis ett faktum.
Befinner mig i alltså i en situation där jag ska ge skriftlig respons på något jag inte får läsa. Tjejen har tydligen fullgjort sin del av oppositionen och den som drabbas av hennes slarv/lathet är jag. Det är 15 poäng som hänger löst för min del eller??? För det är obligatoriskt att opponera på denna kurs!
Kan det vara så illa att jag inte får ut mina 15 poäng undrar jag nu. Det verkar ju totalt jävla sjukt anser jag!!! Vart kan jag vända mig om jag inte får någon uppsats att skriftligen opponera på så jag får ut de hp jag behöver??!!