vittra skrev 2010-06-02 10:52:00 följande:
Om man vet att föräldern skulle tycka att det är fel så är det ju fel! De kan ju inte använda metoder på barnen mot föräldrarnas vilja.
Om föräldern skulle tycka det var helt OTROLIGT fel om barnets näsa torkades med en rosa näsduk istället för en blå, skulle det fortfarande VARA fel att torka näsan med en rosa näsduk?
Bedan skrev 2010-06-02 10:53:25 följande:
Well, du får tycka vad du vill. Jag måste inte hålla med dig och du måste inte hålla med mig.
Jag tycker att det är nått lurt när man säger "det var inte meningen du skulle se detta" för jag tycker att föräldrarna har rätt att veta vad som händer deras barn under dagen. Ifall man ljuger om en sånhär grej, vad för andra saker ljuger man om och mörkar då? Som sagt var, skulle det komma till nämndens kännedom att sådan pågick på en av våra förskolor har jag svårt att tro att vi skulle rycka på axlarna. Och som tur är är det VI som bestämmer vad som är ok på våra förskolor. Inte enskild personal.
Jag tycker också det är fel att säga att det inte var meningen att någon skulle se det. Jag hade tyckt det var skitläskigt och jag hade blivit alldeles vansinnigt rädd för vad som mer döljs för mig. Men HANDLINGEN just att spänna fast barnet, den hade jag inte tyckt var fel för det.