Bedan skrev 2010-06-06 11:33:41 följande:
Jag tycker att det är intressant att folk tycker det är ok att ge sig på små individer som inte kan försvara sig, varesig fysiskt eller verbalt, med metoder som man ALDRIG skulle ha på vuxna. Särskilt tydligt blir det då barnaga ofta upphör när barnet blir stort nog att försvara sig.
Jag har svårt att tro att de som tycker att en liten smäll är ok skulle lägga maken över knät och ge denne en omgång ifall han inte gjort som han blev tillsagd. Hade chefen kommit fram och gett en anställd en örfil för att denne inte mött deadline hade man ringt polisen, men att slå barn för att de är gnälliga det är förståeligt. Jag fattar inte.
Att slå någon är förkastligt! Ingen ska behöva utsättas för fysiskt våld men vad många glömmer det är att psykisk misshandel inte syns i form av blåmärken men som ger ärr för hela livet.
Det är ett hårdare klimat i hela samhället nu, även på dagis. Jag ser en markant skillnad på de senaste tio åren.
Däremot tycker jag inte att man ska få springa omkring när andra sitter och äter, det är väldigt respektlöst och kommer inte att gynna barnet i fortsättningen.
Man visar hänsyn till varandra och i det ingår att sitta och vänta till alla ätit klart precis som man gör när man går på restaurang, inte går väl den som ätit klart därifrån och lämnar den andra kvar?
Hemma tycker jag också att man kan sitta och vänta på varandra men barnen kan få gå om alla är färdiga och vi vuxna vill sitta kvar.