• silhuett

Huvudvärk i pannan??

De senaste 2-3 dagarna har jag haft huvudvärk i pannan. Det känns som vanligt huvudvärk framtill i huvudet, men det gör extra ont när jag trycker på huden i pannan
    Vad kan denna huvudvärk bero på?

Är gravid i vecka 34, om det har nån betydelse. Järnvärdet är hyffsat bra. Hade dåligt förut men tar 2 tabletter dagligen nu.

• Svar på tråden Huvudvärk i pannan??
  • 1978nettan

kanske tecken på havandeskaps förgiftning, ring och fråga för säkerhets skull

• silhuett

Hade havandeskapsförgiftning i min förra graviditet, fick det i vecka 36.
    Då kändes det inte i pannan utan mer i hela huvudet, men kanske kan det kännas även i pannan??
    Det har flimrat lite för ögonen ibland också, men inte alls ofta.. Senast igår morse.

• silhuett

Hmm... Tror inte det. Jag är ju täppt i näsan, men det beror nog inte på förkylning utan på graviditeten. Har i alla fall inga andra symptom på förkylning.

• zezilla

jag undrar med.... jag har senaste veckan haft riktigt ont i huvudet men igår o i dag är det tio resor värre mår även illa skall det vara så hä?????r gått in i vecka 37 precis???? alvedon hjälper inte längre mitt sitter mer i nacken o runt bak huvudet....

• zezilla

o jag är inte förkyld...

• Samina

Då är det nog inte bihåleinflammation!!!!

• silhuett

Har fortfarande huvudvärk i pannan.. Usch, det börjar bli tröttsamt.

• Fam

Bihålorna sitter i pannan, ovanför näsan. Det gör extra ont när man trycker eller när man håller huvudet upp och ned. Kan det vara en lite misskött förkylning. Ta näsdroppar och vila massor. Kan också göra ont i bilhålorna i kinderna.

• silhuett

Vilar gör jag redan massor.. Sover ca 12 timmar per dygn, och annars tar jag det rätt lugnt också.
    Det känns inte som bihålorna, jag brukar få ont i kinderna/näsryggen då, men det kanske kan kännas annorlunda från gång till gång?

Hoppas det går över snart..

• meilita

Kanske är ditt blodtryck högt?

• Mickis74

Har du druckit dåligt kanske?

• silhuett

Har även fått tipset av nån annan om att jag kanske har dålig syn.. Har fått erbjudande om en gratis synundersökning på posten, så jag ska gå och kolla det nångång.

Svar på tråden Huvudvärk i pannan??