• Louise Hbg

Gravid byxor i större storlek

Jag har letat runt lite på nätet och i de vanligaste butikerna efter ett par snygga byxor. Jag har normalt st 48 någon mer som har svårt att hitta, eller som kanske kan dela med sig av sitt byte :) !

• Svar på tråden Gravid byxor i större storlek
  • Chipotle
    http://www.sveali.se/ har byxor i större storlek! Jag köpte ett par jeans därifrån och jag är supernöjd! Annars har faktiskt hm vissa modeller upp till stl 50. Men man får leta noga..
    Storasyster 080131 Lillasyster BF 100629
  • paloma84

Såg att du ej bor i Sthlm, så mitt tips hjälper ju inte dig.. men kanske nån annan :)

X-pand på timmermansgatan, nästan i korsningen Hornsgatan på Söder!
    Den butiken har legat där på samma ställe ända sen jag var liten :)

• Cyberfru

En del av H&´s modeller fanns i 48 när jag var och tittade och en del av dem var rätt rymliga för storleken. Så det kan vara värt att kika där faktiskt. Jag drar själv runt 46 och vissa av H&M´s 46:or var på tok för små och vissa på tok för stora...knasigt det där med storlekar.

• ebbozz

jag hittade stl 48 på hm. men de var på tok för små... för två år sen när jag var gravid så köpte jag många byxor på hm i stl XL som funkade perfekt, men de börjar bli slitna och hm har uppenbarligen ändrat i sina storlekar... jag har gett upp, får klara mig med kjol och leggings resten av sommaren

• Alexi

Köp byxorna på 4mom.se som är för oss större, de är supersköna och jag levde i dem min förra graviditet. Gå in och kolla på deras avdelning för större storlekar och kategori byxor, finns bara en modell har jag för mig som är lite snygga vanliga byxor, finns i flera färger.

• Cyberfru

Tycker det är knäppt att det ska skilja så mkt i storlekarna att man aldrig vet vad man kan ha eller inte, upplever samma sak med vanliga kläder, alltså inte mammakläder. Blir så trött. Jag var hos svägerskan igår och lånade lite mammakläder som hon haft under sin graviditet, bland annat ett par byxor i storlek medium.....som satt jättefint, på min 46-kropp. Knasigt. Dessutom en topp i storlek XS, som satt skitfint. Men en del saker i Large och XL som jag fick rata för de var för små.

• Sojan

Jag har normalt 50-52 i storlek. Men jag har faktiskt kunnat använda flera stycken av HM´s mammabyxor i stl. 48 Bl.a jeansleggings och "mjukis-shorts" Jättesköna som finns i beiget och svart.
    Mitt stora problem är att hitta en fin mammabaddräkt eller bikini :)

• hemligt gravid

Jag har hittat byxor på H&M. De har upp till XXL eller 50 vad ajg har sett. Storlekarna varierar mycket från modell till modell så det är bara att prova sig fram.

• Louise Hbg

Det är ett evigt letande efter snygga byxor som man kan ha på jobbet. Tackar för alla underbara tipps!l

Svar på tråden Gravid byxor i större storlek