Inlägg från: Ladycocos |Visa alla inlägg
  • Ladycocos

Hjälp mig.. hur funkar pergotime?

Först och främst! Ska man använda ÄLstickor så måste man testa regelbundet!!! Gärna 2 ggr per dag!! Jag köper billig i storpack från www.planera-graviditet.se så blir det inte så dyrt..

Många få en lite längre cykel på Pergo!! Men om inte mensen dykt upp inom en vecka så tycker jag att du ska ta kontakt med din gyn. Som tidigare nämnt ÄL = mens (oftast...)

var det första månaden med Pergo? Ibland räcker det inte med en tablett om dagen utan man måste ta till 2 eller 3... Sen finns det även andra preparat om inte Pergon fungerar!

Jag får komma och göra VUL på ca dag 12-14 för att se hur blåsorna utvecklas. Vill man vara riktigt säker så kan man även följa upp med ett blodprov

• Ladycocos
    Jag har precis ätit klart en provera kur på 10 dagar när (om) min mens kommer så ska jag börja med pergotime på dag fem, men om jag bara har mens i 3-4 dagar då vad händer då?
    Jag får också kort mens och äter Pergo med början dag 5! Det viktiga är inte i förhållande till mensen utan i förhållande till hela cykeln
  • Ladycocos
    stinos skrev 2010-06-04 17:43:33 följande:
    Eftersom jag har mens så otroligt sällan så är det jätteolika, ibland 3 dagar, ibland 7 osv.
    Hur lång tid kan det dröja innan mensen kommer?
    Är det garanterat att den kommer av tabletterna?
    Du kommer att få en mer regelbundet, längdmässigt sätt, av Pergo. Sen så fungerar Pergo så att den ser till, om det fungerar, att du får en ägglossning. Om du ägglossar men inte blir gravid kommer mensen på ungefär dag 30-32, det är nämligen vanligt att man får en lite längre cykel än vanligt att Pergo.
    Om du inte blivit gravid, men ändå haft ÄL, så börjar man om med en ny kur på dag 5 i cykeln.
    OM man inte inte får ÄL av första kuren så trappar man upp den, alt går över till annan medicinering
  • Ladycocos

Hormonerna ÄR orsaken till PMS!!!

Tyvärr så är jag själv sån att jag får PMS trots Pergo.... Grattis till det bra humöret, tror att min man skulle gilla den effekten på mig--- Solig

• Ladycocos

Tja.. låter jobigt om du har PMS sååå länge.. Låter mera som något annat...

När jag inte är gravid/ammar/försöker blir gravid så är lösningen för mig P-piller av märket Yasmin

Tidigare fick jag lysande tabletter utskrivna, tror de hette Benadon, höga doser av vitamin B6, funkade sååå bra!! fattar inte varför de försvann från Sverige

• Ladycocos
    pennyQ skrev 2010-06-09 20:46:09 följande:
    Idag så ringde jag mitt gyn och fick tid på sjukhuset för att ta blodprov. Vad kan blodprovet visa då?
    sa de inte det??
    Skulle ju kunna vara för att kolla hormonnivåerna.. finns ju en massa som kan spöka för att man inte får mens.. Kanske för att kolla att du verkligen inte är gravid.. När ska du dit?
  • Ladycocos

Det skulle ju kunna vara så enkelt att du behöver trappa upp dosen Pergo.. Många äter ju 2 eller 3 tabletter...

Svar på tråden Hjälp mig.. hur funkar pergotime?