Bli mer ordningsam?
Jag är lite av en slarver när det gäller vårt hem. Jag lägger gärna mina kläder precis där jag står, dvs. ofta i badrummet eller på golvet vid min sida av sängen. Ibland struntar jag i att diska för jag tänker " jag gör det sen". Tar jag fram en bok så tar jag inte bort den..m.m. m.m.
Det är dock inte bara jag utan även sambon är lite slarvig men kanske ändå inte lika dålig som jag. Det gör ju att det blir svårt för mig att hålla motivationen uppe och plocka undan efter mig/oss. Vi kan hålla oss ett par veckor och verkligen ha fint hemma men sedan trillar vi dit igen.
Anyway, i helgen när han var bortade så städade jag och vi båda älskar när det är så! Igår sa han "om det var så här undanplockat hemma jämt så skulle jag kunna skaffa barn imorgon". Nu var det visserligen en liten överdrift då vi inte har plats för barn och jag bara är i mitten av min utbildning, men budskapet framgick; ett undanplockat hem --> bebisverkstad tidigare.
Så, är det någon som har några tips för hur man ska bli mer ordningsam? Är det kanske någon som varit slarvig och sen på något vänster lyckats ändra sig och faktiskt bli ordentlig? Alla tips mottages!