Första barnet, i Göteborg?
Hallå alla mammor! :) Jag bor i Mölndal, har i och för sig BF redan den 27 augusti, lite tidigare än de här inne verkar det som, men jag tänkte att jag kanske kunde få vara med ändå? ^.^
/C
Hallå alla mammor! :) Jag bor i Mölndal, har i och för sig BF redan den 27 augusti, lite tidigare än de här inne verkar det som, men jag tänkte att jag kanske kunde få vara med ändå? ^.^
/C
Det är nog den inställningen man ska ha (eller i alla fall försöka ha). Men det hade varit skönt med ett tidigt VUL, undrar varför man inte gör det samtidigt som första BM mötet egentligen? Jag menar bara för ens egen skull så man kan känna sig "säker", dessutom har vi tvillingar på min mammas sida i släkten, så oddsen är ju ganska höga för det. Och det hade ju varit trevligt att veta nu så man kan förbereda sig mentalt
dessutom så syns det ganska mycket på mig redan nu (v6+4) i och för sig är jag inte stor innan och då kommer det väl fortare och blir synligt? Men fortsätter det i den här takten blir det svårt att hålla det hemligt....
)
Så mysigt att ha magen och kontakten med bebisen så som du har nu, snart får du ju träffa din lilla goding med. Även om jag ärligt ska säga att jag inte kommer att vara avundsjuk på dig i augusti när det är jättevarmt och du får gå runt höggravid. Pweh! Hade en kompis som fick göra det, stackarn låg bara hemma på soffan, i bara underkläder och gick och duschade kallt var femte minut.
Det där med koffein är förresten så överhypat. Jag dricker både kaffe, cola och te och har inte haft några problem med någonting. Alla mina värden ser bra ut och skorpan där inne lever och mår bra. Man kan dricka 2,7 liter cola om dagen innan man är uppe i sin "koffeinkvot" eller 3-4 koppar svart kaffe osv osv. Min svägerska drack (enligt henne själv) säkert sex koppar kaffe om dagen och det blev ett friskt och fint barn av det som om fem dagar ska fylla sju månader.
/C
Yes, det är jag det. Jag ska ha 27 augusti som sagt, och bor i Mölndal så det är mittemellan där. ^.^
/C
Tänkte flika in lite, ser att det pratas en del om både barnvagn och MVC.
Jag går till Barnmorskegruppen på Vikingsgatan och är supernöjd. Jag har alltid haft problem med vårdpersonal och t.ex. vårdcentraler och så, känner mig liksom inte trygg på sådana ställen, men där är det hur bra som helst. Det enda negativa är väl att de inte kan erbjuda några föräldragrupper utan bara mammagrupper och en förlossningsförberedande kurs (som i och för sig var väldigt bra). www.barnmorskegruppen.se är deras hemsida för de som inte bestämt sig än.
Vi bokade barnvagn någon gång runt vecka 22 eller så tror jag. Hade varit på Baby&Barnmässan och blivit förälskade i en dyr vagn, försökt hitta en annan som var likvärdig men billigare men det gick inte så vi skulle boka den. En iCandy Peach var tanken. Men så blev det inte för när vi väl kom till affären så petade vi lite på en vagn som vi inte hade tittat på innan, den kändes mycket bättre och var ungefär 1000 kr billigare, så vi bestämde oss för att boka den istället. En Joolz Day, finns bara en återförsäljare i Gbg så vitt jag vet. Vagnen är utvecklad och tillverkad i Holland och allt är av högsta kvalité. Jag är jättenöjd!
/C
Jag tycker att bugaboon är så låg. Det var det som var skönt med den vi ska ha nu, att den är lite högre. Jag har ryggproblem sedan innan och att behöva böja sig så långt ner som till en bugaboo kändes helt fel. Men kolla runt lite, det finns en massa! Ett bra tips kan vara att veta lite vad man vill ha, om man vill ha två svängbara hjul fram eller inte, om man vill ha fyra eller tre hjul, kombivagn eller duovagn osv.
/C