Inlägg från: frökenelin |Visa alla inlägg
  • frökenelin

Första barnet, i Göteborg?

Hej! Här är en till BF 30 januari i GBG-regionen. Hur mår ni?

• frökenelin

Jag mår jättebra idag. Hela förra veckan hade jag grym molvärk och kunde knappt sova p.g.a. det gjorde så ont. Brösten var dessutom fruktansvärt ömma. I går och i förrgår mådde jag lite illa på förmiddagen, och har varit jättetrött på kvällarna och somnat redan för 22.00 (är annars alltid uppe till 00.00, minst).
    Men man blir nästan lite nojig för att symptomen är så få i v 6, som jag är i. Är det inte då man börjar märka av illamående och sånt?

Förresten, något som jag inte vet är ett gravsymptom eller inte, men jag har varit väldigt frusen senaste tiden. I måndags satt jag och hackade tänder inomhus. Har även varit väldigt törstig.

Har tid för tidigt UL den 24 juni och hälsosamtal den 8 juni.

• frökenelin

Lillebäcks mamma - Min sambo sköt också skarpt och det tog sig på första försöket. Vi var helt chockade, mest jag, som varit helt övertygad om att det skulle ta en evighet att bli gravid (för mamma tog det flera, flera år). Men han verkar vara en sharp shooter =)

• frökenelin

Gött att det finns fler med törst som en elefant! =)
    Jag har dille på bubbelvatten just nu. Kan svepa två flaskor på rad.

• frökenelin

Ikväll ska vi berätta för några kompisar, men de är de enda som ska få veta innan v 13, mest för att jag inte känner den där "prestigen" gentemot dem (de har inga barn själva) som jag gör gentemot föräldrar och svärföräldrar och så. Vi ska nämligen bo hos dem i helgen och vi partar alltid loss när vi är tillsammans, så det är enklare att bara berätta än att gå runt och säga att man inte känner för ett glas vin... (ingen kommer att tro mig ändå Glad)

Har helvetiskt ont i huvudet idag och är supertrött. Har dragit ner REJÄLT på kaffedrickandet (från typ 4 koppar till knappt en om dagen) och jag vet inte om det är det eller hormonerna, eller en blandning. Men det blir sambon som får köra de 4 timmarna till kompisarna i alla fall.

• frökenelin

Och vad beträffar oro så är jag inte ett dugg lugnare nu än för några dagar sedan. Jag har så himla lite symptom, lite molvärk, huvudvärk, trötthet och ömma bröst. Därför nojar jag som fan på att det är ett MA eftersom att symptomen typ avtar mer och mer...
    Har tid för tidigt UL den 24 juni på BMG. Får väl snällt vänta tills dess...

• frökenelin

Ja, det känns skönt att höra om de som haft symptomfria graviditeter och ändå fött friska barn. Jag läser överallt att man typ "måste" må illa för att det ska vara en "bra" graviditet, annars är det tecken på missfall... Man blir ju så nojig!

• frökenelin
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-03 15:41:45 följande:
    Klart du får vara med, Erwanith! Välkommen hit Glad Så mysigt att ha magen och kontakten med bebisen så som du har nu, snart får du ju träffa din lilla goding med. Även om jag ärligt ska säga att jag inte kommer att vara avundsjuk på dig i augusti när det är jättevarmt och du får gå runt höggravid. Pweh! Hade en kompis som fick göra det, stackarn låg bara hemma på soffan, i bara underkläder och gick och duschade kallt var femte minut.

Jag längtar efter magen med Cotton! Mest till kommunikationen med bebisen, det måste vara så häftigt. Kanske kan man ana lite vad det är för personlighet som växer fram där inne med då Glad 

Har ni förresten funderat på om ni ska ta reda på vad det är eller om ni ska låta det bli en överraskning? 
    Jag längtar också efter mage, även om det är lååååång kvar dit (är i v 6 nu). Men jag är svullen som bara den. Ser faktiskt gravid ut framåt eftermiddagarna. Tråkigt att det bara är tarmarna som svullnat, för man vill ju bara visa upp magen. Men den kommer väl att gå tillbaka om några veckor... Jag är rätt smal i vanliga fall så när jag får "mensmage" eller har ätit jättemycket så får jag lätt en kula.

Vi ska ta reda på könet. Jag har varit på det klara med det hela tiden, sambon med.
  • frökenelin
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-03 15:46:31 följande:
    frökenelin, jag har två kompisar som fått barn och ingen av dom hade några som helst symptom under hela graviditeten. Så det är bara bra det med Glad 

Om du känner att du blir osunt orolig (det blev jag) så boka in ett tidigt ultraljud på någon privatklinik, t.ex Mama Mia. Det kostar 450 kr och är såå värt varenda krona om det kan få en att njuta av graviditeten istället för att må dåligt i oro.

Om man ser ett hjärta slå i vecka 6 är risken för missfall 3-5 %, om man ser ett hjärta slå i vecka 9 är risken för missfall 1-1.1/2 %  

babyvarlden.se kan du knappa in senaste mensens första dag och få reda på när hjärtat börjar slå på bebisen och sådär. Kan vara mysigt att läsa om Glad 
    Jag har bokat in tidigt UL på BMG den 24 juni, då borde jag vara i ca v 8+4. Jag gör det för orons skull, vill så gärna se att något lever där inne, eftersom att jag knappt känner något av det.
    Tack för statistiken, sådant lugnar alltid!
  • frökenelin

Hej alla!
    Jisses vad det skrivs här! Jag har varit borta några dagar och inte hunnit hänga med. Kul med flera nya! Men shit, det där med barnvagn tänker jag inte alls tänka på ännu på typ 6 månader... Jag känner knappt ens av att jag är gravid, så jag vill åtminstone vänta till efter mitt tidiga UL innan jag börjar fundera på grejer kring barnet...
    Fikadate hade varit jättekul! Jag prel.bokar det. Har tidigt UL den 24 juni, så om jag ser ett litet hjärta då så hänger jag gärna med er!

Jag känner fortfarande knappt någonting och kan inte riktigt slappna av. Min sambo sa idag att jag kanske är skengravid, men jag plussade ju 4 gånger förra veckan (har inte testat sedan dess) och har ingen mens! Jag är väldigt trött och lättstött, har ömma bröst och god aptit men det är allt. Men det kanske kommer, går in i v7 i morgon (tror jag...)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?