Kiaa skrev 2010-06-10 21:18:17 följande:
Fialisa: jag började få ont i svanskotan redan vecka 10. Har varit hos sjukgymnast som säger det är foglossning, och fått ett sånt där bälte som jag ska ha på mig så ofta jag kan. Främst när jag rör på mig. Får inte springa, och ska helst inte göra för monotona rörelser under en längre tid; t.ex gå eller simma. Där emot cykla är ok. Jag tycker detta är jättetråkigt eftersom jag brukar löpträna åtminstonde ett par gånger i veckan. Nu är den enda motionen jag får mina cykelturer.
Vad har du för symptom av din foglossning?
Jag får problem med höfterna så fort jag rör på mig nästan :S. Att jobba går de två första timmarna, sen får jag ont, då hjälper det varken att sitta eller stå. Blir bara värre och värre. Kan heller inte sova eller ligga på rygg, går inte direkt på sidan heller för då gör det ont, så ligger med en kudde mellan benen tills jag somnar, sen försvinner den för att jag vrider och vänder på mig 100 ggr på natten typ. så då vaknar jag av att jag ligger obekvämt. Det enda sättet som är skönt att ligga på och inte gör ont, är halvt på mage med ena benet uppdraget mot magen. dock klämmer de lite väl på magen ibland, haha. hopplöst. Undrar bara hur de ska gå sen, har ju över hälften kvar. Har tänkt att börja träna igen nu, cykla då som inte belastar så mycket, men det är ju så tråkigt. Har även köpt ett sådant stödbälte alla säger är så bra, men det funkar inte för mig. Tog på det i förebyggande syfte en dag, men får bara mer ont. Så ska börja gå hos en sjukgymnast.
Är lite orolig nu också, inte sovit en blund inatt, hade ovanligt mycket ont i magen på jobbet igår och även inatt. rädd att det är något på tok. Så ska åka till mvc strax och prata med barnmorskan :S Hoppas allt står rätt till. Säkert bara jag som är nojig, men man kan ju aldrig veta. Och jag vet ju inte vad som är normalt och inte..