• J0SSAN

Första barnet, i Göteborg?

Hej tjejer!
    Jag är 27år, bor i Torslanda och har beräknad BF 5:e februari. Vad roligt med andra gravida att snacka med! Jag har massor med symtom så det är svårt att tänka på något annat än att man är gravid. Och det är så roligt att läsa om andras symptom - oftast är det först då jag fattar att vissa saker jag gör/känner beror på graviditeten :o)

• J0SSAN

Tack för varmt välkomnande! Här är verkligen fart i denna tråden.

Jag hade utvecklingssamtal med chefen i fredags och hon pratade om alla projekt jag skulle leda till våren med mera, så jag kunde inte låta bli att berätta att jag är gravid fast jag egentligen hade tänkt vänta flera veckor till. Men det känns väldigt bra ändå. Hon blev rätt paff och sa bara ojdå. Men nu har hon iaf gott om tid att planera om så jag slipper ha dåligt samvete Flört.

Kiaa - jag skall på bröllop i småland den 3: juni och bruden är gravid! Fast hon har ett barn sedan tidigare så det kan inte vara du...

• J0SSAN

Kiaa - ja bruden är från Göteborg fast hennes mammas släckt är från småland.
    Jag tyckte också det var lite konstigt att hon blev så förvånad - jag har till och med nämn för henne innan att jag började bli lite barnsugen och så... hon har själv 3 barn så hon vet ju hur det är. Men hon är jättebra så jag tror absolut inte att det blir några problem, möjligtvis att jag kommer känna mig lite tvingad att börja jobba igen lite tidigare än önskat när jag vet att så mycket väntar på mig...

Hehe nu snackar jag redan mammaledighet...är ju bara i vecka 6...

• J0SSAN

Proppen - vad kul med en till 82:a här!

Frökenelin - jag är i vecka 6 och har precis samma symptom som dig. Har bara fått några enstaka lätta illamående-attacker som gått över så fort jag ätit något. Tycker det är lite läskigt med molvärken som känns precis som mensvärk...men är rätt säker på att det här kommer gå vägen Glad

• J0SSAN

Jag vill gärna hänga på den 29:e också.
    Väldigt sugen på att snacka graviditet och bebisar med någon och den vännen jag hälst hade snackat med har nyss fått missfall så jag vill inte tynga henne med min bebisyra.

• J0SSAN

Är lite besviken, verkar inte som jag får någon plats på Barnmorskegruppen som jag ville och jag har inte hört något possitivt om Torslanda MVC där jag bor.
    Dessutom hade jag hoppats på att kunna göra ett UL så tidigt som möjligt eftersom jag inte tror att jag kommer kunna dölja graviditeten för tjocka släkten många veckor till. Den chansen är ju rätt minimal i Torslanda och dessutom har de antagligen mycket sämre utrustning...

• J0SSAN

Lillebäcks mamma, jag har inte fått ett definitivt nej än så jag hoppas fortfarande men de sa att det var väldigt fullt och att de skulle återkomma dagen efter (dvs igår) vilket de inte gjorde...
    Den på Kungshöjd är inte privat väl? Får man göra mer än ett UL där? Oftast kör de väl bara det i v 18-20?

Jag behöver lite mer råd. Jag skall på bröllop med min mans släkt på midsommar då kommer jag vara i v 9 och sedan gifter sig min bror 2 veckor senare. Vid båda tillfällena kommer vi att sova över på plats och folk kommer verkligen undra om jag inte dricker någon alkohol. Det känns så fel att berätta om graviditeten på någon annas bröllop men det känns som att det kommer bli oundvikligt. Om vi inte berätter redan innan dvs redan nästa vecka...men det är ju rätt tidigt...
    Vad tycker ni?

• J0SSAN

Tack för tipsen! Då ringer jag runt lite på måndag så får vi se vart jag hamnar. Kanske blir Kungshöjd för hela högen här inne Skrattande

• J0SSAN

Hej, haft så mycket att stå senaste veckan så knappt hunnit starta datorn...

Jag fick plats på Barnmorskegruppen i alla fall! Jag har bara pratat med receptionisten än så länge men hon var väldigt gullig och jag är jätteglad Solig Så nu blir det hälsosamtal nästa vecka och sedan inskrivning veckan efter. Perfekt med UL innan semestern, så kan man sitta hela dagarna och titta på kortet sen...

• J0SSAN

Idag kikade jag och maken in på My Baby i Torslanda på väg hem efter jobbet och kände på alla barnvagnarna. Första gången jag vart glad över min putmage! Känns ju lite fånigt att gå i barnvagsaffärer när det inte ens syns att man är gravid än...men man kan ju hoppa att butiksbiträdet misstog kakmagen för en bebismage Flört 

Funderar iaf på en Brio Sing (det finns ju massa fina sådana på blocket så det blir kanske en begagnad) det enda jag inte gillar är att sittdelen inte går att räta ut så att barnet kan ligga platt...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?