Inlägg från: Englastar |Visa alla inlägg
  • Englastar

Första barnet, i Göteborg?

Hejsan
    Vad roligt med en tråd för förstagångsmammor i Gbg... vårt är beräknat till 29/1 2011 och vi ska till mvc 16/6 (det är snart :o) i majorna. Så jag är i vecka 6+3 just nu tror jag...

Varit grymt trött hela tiden, värk i korsryggen och en aning i  magen. Inget illamående än, peppar peppar.... men håller helt med, svullen runt magen på kvällen och speciellt efter man ätit något.... och frusen känner jag igen också, mer än vanligt...

kul med den här tråden Skrattande

• Englastar

Visst är det fantastiskt hur alla ska komma med hemska berättelser och farhågor...som ni säger man e ju nog nojig själv som det är nu... Det gör ju inte saken bättre direkt - men man väntar ju faktiskt barn inte missfall. Glad Det är nog den inställningen man ska ha (eller i alla fall försöka ha). Men det hade varit skönt med ett tidigt VUL, undrar varför man inte gör det samtidigt som första BM mötet egentligen? Jag menar bara för ens egen skull så man kan känna sig "säker", dessutom har vi tvillingar på min mammas sida i släkten, så oddsen är ju ganska höga för det. Och det hade ju varit trevligt att veta nu så man kan förbereda sig mentalt Förvånad  dessutom så syns det ganska mycket på mig redan nu (v6+4) i och för sig är jag inte stor innan och då kommer det väl fortare och blir synligt? Men fortsätter det i den här takten blir det svårt att hålla det hemligt....

Vi ska till Liseberg med jobbet den 17/6 och då kommer det bli problems... Jag är normalt inte den som spottar i glaset när det är nåt sånt här och åker gärna allt som går. Men nu blir det ju inget dricka av och inga åkturer. Hur förklara det?

• Englastar
    Jackie85 skrev 2010-06-03 15:44:20 följande:
    Jag har BF 7 Januari 2011, första barnet. Bor i Majorna- GBG och är 25 år (om några veckor).
    Kul med någon mer i majorna, där bor jag med.... 29 år
    Då kanske vi ses på mvc eller nåt? vilken ska du gå på?
  • Englastar

absolut ska man respektera varandras nojor men koffeinhalten man får få i sig är ganska höga - nu är jag visserligen ingen kaffedrickare förutom på kalas eller så men annars dricker jag gärna te. Och det fick man dricka 6 koppar(!) om dagen av... och det räcker gott och väl för mig i alla fall...

• Englastar

Har inte hört ett ljud om majorna men det märker vi snart, ska dit 16/6 och det ska bli så spännande :o) 

Vilket trams med "ju sämre du mår, desto bättre mår bebisen" varför i hela fridens namn då? Alla är ju olika och reagerar på olika sätt, en del går igenom graviditeten och känner inte ett dyft medan andra får allt. Svårt att se att barnen blir bättre eller sämre pga det ena eller andra.

Cotton
    Linnéstan säger du, då kan det blir en del promenixar i slottskogen nästa år...?

• Englastar

ja visst är man löjlig och skulle kunna testa var och varannan dag bara för att vara på den säkra sidan Glad  kanske ska göra det jag också? det var ju nästan en vecka sen sist :o)
    men å andra sidan, vad är oddsen för att det plötsligt skulle vara utan plus? Tror man jagar upp sig själv alldeles för mycket om att nåt ska hända...
    Läser man på sin statistik så sker merparten av alla MF innan man ens vet om att man är gravid och nästa steg är inom 7 veckor och sen efter 12 veckor sjunker det till 3% risk. Det som händer innan (direkt i början av grav) är ju kroppen sätt att tala om att något är fel och då är det ju på sätt och vis bara bra att den tar hand om det själv, tycker jag i alla fall...
    Tycker det känns tråkigt att man inte kan få glädjas utan att höra massa negativt och domedagsprofetior från de flesta håll...

• Englastar

Jag har fastnat lite för Kronan duovagn faktiskt... Min man har barn sedan innan och vi blev tillsammans när pojken bara var 3 måndader, så han är osm våran på lika villkor men hur som helst, det jag lärde mig från den gången var att små och rörliga däck var inget för oss. Det var väl ungefär det värsta som fanns speciellt med tanke på göteborgsvädret....

Precis bokat ett lite tidigare VUL, 22/6 så jag kan stilla min och framför allt min mans oro. Då är jag i vecka 8 ungefär. Fick prata med min BM och hon lät kanontrevlig, så jag hoppas det blir bra :o)

Cotton, ja det är inte billigt att ha barn... det stackars barnbidraget räcker inte långt Flört

• Englastar

Kanske kan ta en fika i slutet av juni kanske? Jag vill absolut vara med på det också! Har en kompis som haft enorma problem att bli gravid och ska in på ivf till hösten, så hon är väl sådär pigg på att höra min/vår glädje när man träffas...

Vi hade bröllop alldels nyligen (februari), men i Thailand med närmaste familj och vänner. Absolut att rekommendera - bättre blir det inte :o)

• Englastar

tis 29/6 fungerar nog bra för mig i nuläget

• Englastar

Jisses vad ni varit aktiva under helgen... försöker att inte vara så mycket framför datorn när man är ledig efterom jag sitter framför den dagarna i ända annars. Men men då har man en del att läsa ikapp på måndagen.

Vecka 7 och illamåendet kom som ett brev på posten imorse och hela förmiddagen, kul kul... Ömmande bröst kvarstår och viss värk  mage och ländrygg samt svullen mage, ser en aning gravid ut får man väl säga.  Som sagt alla har ju väldigt olika symptom eller inga alls, men man vill gärna hänvisa allt man känner till graviditeten. Min man har gjort helt klart att han tror att jag kommer få alla symptom man kan tänka sig bara för att man läst så mycket om vad som kan komma, rent psykologiskt kanske han har rätt faktiskt? Men det behöver ju inte han vet att jag sagt :o)

Fika 29/6 17.30 på Condeco Linnégatan är inbokat för mig med - hoppas på fint väder...

Berättade för bonusbarnet i helgen och han blev kanonglad Glad han gick och mös hela dagarna och bara slängde ur sig med jämna mellanrum "jag ska blir storebror!!" och sen gav han ett namnförslag om det blev en pojke, Zlatan. Ni kan väl aldrig gissa att han gillar fotboll? Sträckte mig till att möjligtvis kunna tänka mig det som ett andranamn (?)...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?