• M  i  a

Första barnet, i Göteborg?

Hej, hoppar in i tråden! Mia, 33 år, gravid med första barnet men inte första graviditeten, fick missfall i höstas till vår stora sorg. Nu gravida igen i 11:e veckan (10+1) med BF 23 januari.

• M  i  a

uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    Mia; 33 år, Torslanda, BF - slutet av januari 2011

• M  i  a

Tack för välkomnandet!

Kul att ni varit iväg på fika, för min del avvaktar jag nog med att hänga med tills jag gått längre in i graviditeten.

Ska på UL imorgon, jättenervös iom att vårt missfall i höstas uppdagades då just i 11:e veckan som jag är i nu. Och mina symptom fortsatte och fortsatte, fick ett missat missfall.

• M  i  a

Grattis till er som fått titta på era små!

Idag var jag och maken inne på UL på BMG och fick se vårt lilla hjärtegryn och till vår stora lättnad och lycka så är allt som det ska. Växer precis som h*n ska och BF är ff 23:e jan så det stämmer precis. Alla prover såg bra ut också.

Nu är det KUB om ett par veckor, nervöst men har fått en känsla av att det ska gå bra, hoppas känslan stämmer!

• M  i  a
    Ok, nu har jag testat denna tråd några dagar och får knappt några kommentarer alls. Att skriva att jag varit på UL och ni andra som varit det och också skrivit detta får kommentarer medan jag inte fick en enda känns!

Snacka om att bli totaldissad. Men ok, jag fattar, jag är uppenbarligen inte välkommen härinne och gör som en annan tjej gjorde som också blev nonchad - jag hoppar ur.

Förmodligen dissar ni även detta inlägg, trist att man behandlas olika härinne. Riktigt tråkigt, jag trodde jag skulle hitta några nya vänner och några man kunde följas åt dessa månader och kanske även sedan men där ser man.
  • M  i  a
    cotton skrev 2010-07-02 10:46:21 följande:
    Men M I A, nu t ycker jag att du överreragear rejält! Vi har alla önskat dig välkommen (som sett ditt inlägg). Det skrivs mycket i tråden och ibland hänger man inte med alls om man inte kan sitta upploggad jämt.

Klart att vi inte dissar dig och du är otroligt välkommen hit. Känner du att ett inlägg blivit bortglömt, får du bara påminna oss. Att ta det personligt är inte bara onödigt utan helt fel.
    Tack för de hårda orden, faktum är att du inte skrivit ett smack till mig och de första orden du väljer är dessa. Men jag är inte ensam om att känna såhär. Istället för att skriva några schyssa rader när jag är ledsen och känner mig nochalerad så väljer du att skriva såhär. Det gör mig bara ännu mer ledsen.
  • M  i  a

Eftersom jag känner mig osynlig och inte tycker att jag ska behöva skriva 2-3 ggr samma sak för att få en kommentar till mitt inlägg (då kan det liksom kvitta) medan andra skriver en sak och får kommentarer direkt så väljer jag att hoppa av. Jag är inte den enda som reagerar på detta, har blivit kontaktad av en annan tjej härifrån som inte fick en enda kommentar trots flera inlägg och då kanske ni ska lyssna till det jag skrivit och uppmärksamma även andra som är nya, bara ett tips inför eventuella nytillkomna för att slippa fler påhopp.

Jag är ledsen om mina ord lät hårda men skriver man om och om igen utan att få kommentarer är det svårt att känna sig välkommen. Att jag skriver något till cotton som svar på hennes inlägg känns orättvist att få kallat det personangrepp när hon själv skriver att jag överreagerar. Att dessutom få höra att man kan hitta en annan tråd om jag inte trivs här tycker jag känns lite onödigt skrivet (snacka om att förvisa någon) så om ni tycker att mina ord var hårda så kanske det inte var bara mina? Och istället för att få sitta och skriva och försvara mig för att jag inte känner mig välkommen kanske det vore snällt om jag kunde få några rara ord om att ni beklagar att mina inlägg blivit dissade?

Och cotton, ni har inte bara missat ETT inlägg utan flera, annars hade jag inte reagerat! Om jag kände att dina ord var hårda så kanske det ligger något i det om jag uppfattar det så? Jag beklagar om mitt inlägg var onödigt starkt men får man 0 kommentar på inlägg på inlägg så blir reaktionen stark.

Hursom önskar jag er lycka till med era graviditeter, jag hoppar ur, särskilt efter denna storm gentemot mig.

Over and out.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?