• 2B Mom

Första barnet, i Göteborg?

Hej! Får jag vara med i den här tråden:).
    Är i vecka 8 och har redan varit på inskrivning hos BM. Hon verkar mysig och lite äldre, man känner sig lite tryggare då!
    Det känns overklig, samtidigt så har man alla symptomer som påminner mig att min kropp har tagit en annan riktning som jag inte kan kontrollera. Mår illa då och då, har kräkts, men Åksjuktabletter hjälper liiite.

Det låter bra med fika den 29:e och skulle vara kul att träffa er och dela med sig:). Jag jobbar och ska kolla om jag kan smitta iväg lite tidigare:) 
    Hur många ska följa med?

• 2B Mom
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 16:21:15 följande:
    Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )
    Tack för det varma välkomandet:
    Är 33 år, bor på Kortedala och BF 31:a Januari, dvs. slutet av Januari nån gång:)
  • 2B Mom
    gatteriin - Fyyy, det är jobbigt när något såndant händer:(. Ta hand om dig och jättekram
  • 2B Mom
    Englastar skrev 2010-06-22 12:56:03 följande:

Byter samtalsämne helt; var på mitt tidiga VUL idag :o) allt såg kanonbra ut.... 1,67 cm det är inte mycket det men ändå kan man se början till armar och ben och en hjärt som slår.... MEN inga tvillingar den här gången....

Jag var också på mitt tidigt VUL idag!! Min var 16mm, jag frågade flera gånger om hjärtat slår och fick svar att det slår fint och starkt :D. Jag är i början av vecka 9 så det var bekräftat nu:). Känns bra och den växer som den ska...
  • 2B Mom
    Englastar skrev 2010-06-23 10:03:36 följande:
    Du menar väl 160 mm??? alltså 1,6 cm?? annars var den väääldigt liten....
    Fick ni inte se på förstoringen där hjärtat är? Då syntes det supertydligt att det rörde sig och pulserade... Men visst är det coolt att man kan se så mycket redan nu...
    Englastar, jag menar 16mm=1,6cm. Jag är i början av veckan 9, dvs.8+2 och den är liten:). 160mm=16cm blir den nog när man är i vecka 16. Jo, vi såg förstoring av hjärtat och det var det som var så häftigt, så liten men ändå liv i den *ler*
  • 2B Mom

Ooh, så fint väder och perfekt för en fika och lära känna nya människor:)
    Ska verkligen försöka komma med på fika om mötet inte blir så sent här på jobbet...
    Har vit topp på mig och mörkgrön kjol med mönster på idag...

Fikalista:

Tis 29/6 17.30 
    Condeco Linnégatan 30

Lillebäcks mamma
    cotton
    Proppen1982
    Kajsa30
    Soffi83
    Anizzzen
    Englastar
    2B mamma

• 2B Mom

Gomorgon till er alla och välkommen Mia!

Hoppas ni hade jätte trevligt igår, tyvärr så kunde jag inte komma pga möte jag hade med USA. Hoppas det blir fler tillfälle, kanske Augusti när alla är tillbaka från semester
    Ha en underbara dag allihopa!

• 2B Mom
    cotton skrev 2010-06-30 09:58:47 följande:

Slutet på augusti passar mig bra, men inte för sent, iom bröllopet den 4 september, kommer att ta en del förberedelser sista veckan där kan jag tänka mig... Men vecka 34 '(23-29 augusti) någonstans där... vad säger ni om det?

Och Lillebäcks mamma, du kan väl ge mig något super tips inför Nice - något vi absolut inte får missa?!

Låter bra att det kanske blir en fika till i Augusti och får träffa er
    Jag kan inte i början av vecka 34, har kick-off meeting, men från 26:e Aug låter det fint om det finns möjlighet....
  • 2B Mom
    Englastar - Vi har nästan samma periodGlad. Jo, men om man inte äter så mår man ännu värre, det är det som är konstigt. Jag har köpt naturlig Kex (tål inte smak än det naturliga) som ex: TUP och Gbg kex. Åkte till kungälvs fabrik och köpte billigt kex hur mycket du vill.
    Lillebäcks mamma - Jag är i vecka 10, på tisdag börjar v.11.
    cotton - vi får skylla på hormonernaFlört Ta inte åt dig, vi är olika och reagerar olika helt enkelt.

Jaha, ni har redan börjat shoppa, jag har inte vågat så mycket, men i helgen så köpte jag nappflaskor. Det blir lite kläder framöver, det är så kul att köpa till "SIN" bebis och inte andra bebisar.
  • 2B Mom

Hej MHEK! Grattis och välkommenGlad

Oj, jag var inte aktiv under helgen och missat lite ser jagJ

Kajsa - oooh, vad härligt med någon som jobbar i kexfrabriken och som har räddat mig många gånger nu när jag mår illa. Jag tycker ”havssaltade kex” är bra från utvalda märke. Sen Ballerina chocolad kex är något som är alltid gott när man ska fikaSkrattande Angående Mariekex, njaaa, det är kanske individuellt om man kan äta eller inte. Min kropp vill ha mer saltade grejer och mår bra av det, Chips vågar jag inte ha hemma, vill inte bli som en ballong i slutet av graviditeten…

Lillebäcks mamma – det var bra initiativ, nu ska vi titta framåt och glädja oss för våra små liv som växer inom oss.

Hoppas ni har haft en underbar helg

• 2B Mom

Gomorgon på er alla! Kul att se många aktiva i den här trådenGlad. Tog lite tid att hinna ifatt och läsa alla inlägg (Lite trög start på jobbet så varför inte kolla lägget här )

cotton nämnde något intressant om "falsk ischias". Jag har haft till och från vecka 8  där min vänstra höft låser sig med och det blir värre med tiden. Hörde att detta kan vara "foglossning". Är det någon mer här som har något liknande än bara jag och cotton?
    MKEN, jag var pigg från början med, men sen slog det till kring vecka 7 att må illa,  jätte trött och sömnbesvär. Jag var på väg hem från Pisa och i flygplanet visste jag inte om jag skulle svimma eller kräkas, började kallsvettas. Hoppas att din graviditet kommer att vara lugnareSolig

• 2B Mom

Åååh, tack Lillebäcks mamma för tipset!! Jag dricker enbart vatten och försöker att undvika sötsaker så gott jag kan, men saft kan jag definitivt prova!!
    Min pojkvän är påläst om vad som jag behöver och inte. Han envisas med att jag tar nåt söt, men jag blir irriterad för att tanken av sötsaker gör att jag vill kräkas.
    Cotton, ska kolla med BM om vad det är jag har ”falsk ischias” eller ”foglossning”…:)

• 2B Mom

Hej på er tjejer!

Har inte varit aktiv på ett tag och ni kanske undrar nu vem i helsike var hon nu igen...

Kul att dyka upp nu och se att några redan har fått sina bebisar och några ska få när som.
    Har haft foglossning nästan under hela min graviditet och det blir inte bättre. Har svårt att röra på mig och att gå ut nu när det är ishalt, det är uteslutetGlad. Jobbar fortfarande, men koncentrationen är inte så braTyst. Känns som jag inte kommer att gå normalt och inte ha ont någonsin, men många säger att det går över direkt när man har född… Fascinerande! Har många andra jobbiga symptomer, men snart är det över och belöningen kommer att vara stor och det ser jag fram emot.

Önskar dock att jag kunde må som Lillebäcks mamma och Bjornis…oh well. Roligt att läsa att många är på G och att läsa hur det har gått.

Ja, det skulle vara bra med att höra hur det har gått med amningen?

Lycka till till er som ska ha när som…Spännande!Solig

• 2B Mom

Tack MorMaria för info och bra tips! För det mesta så går det som i ditt fall, man lider ju från början och det som gäller är vara envis och fortsätta om man kan.

Kiaa – det är inte kul att ha ont, men snart du…vi får vår belöning:) Jag kanske är lite tokig, min läkare och BM ville att jag sjukskriver mig för länge sen och jag vill jobba trots att jag har ont. Jag är lite tokig, men börjar inse att jag börjar ställa om mig, det blir speciellt när jag ska till jobbet och måste ringa nån kollega att dra ut mig från bilen för mina höfter har låst sigGlad eller min stackars Sambo som måste stå ut med mig. 

Snart kommer din lill* skatt till världen! Lycka till!!

• 2B Mom

Åh, Grattis Jossan & Lillebäck!! Bra kämpat och vilka sötnosar!!!

Den här tråden byter riktning och nästan alla har fått barn. Man får många tips och glada nyheter och snart kommer min sötnos med…

Njut av era små mirakel !!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?