Inlägg från: Annnika |Visa alla inlägg
  • Annnika

Första barnet, i Göteborg?

Hej hej :) Har BF den 12 december. FLyttade till hindås för 3 månader sedan som ligger nära göteborg. Har annars bott i göteborg i hela mitt liv. Är det någon mer som är beräknad dec?

• Annnika

tackar :) har ni kommit på några namn än? :) sitter och funderar varje dag.. nu e vi lite inne på Julian om det blir en pojke.. men det känns som att det är lite feminint? haha.. va tycker ni?

• Annnika
    muminbebis skrev 2010-09-15 11:31:22 följande:
    Åh ja den där oron känner vi alla redan till. Jag är skitnojig så fort jag inte känner att jag är gravid. Häromdagen slutade plötsligt mina bröst  att ömma och jag var säker på att  det hänt något fruktansvärt... Efter ett par timmars oro och telefonsamtal kom dock det ömma tillbaka och jag kunde andas ut... Nu vet jag ju att det kommer att komma fler dagar då man inte känner sig det minsta gravid...
    Nu längtar jag till mitt RUL:) Jag tycker mig dock ha känt små bubblor under naveln och tror att det kanske kan vara bebis. Jag är nu i vecka 15 så det kan ju vara så. När började ni som gått längre känna?
    Angående navelsträngen föddes jag själv med den lindad runt min hals och jag mår finfint och har inga men:)
    Hoppas alla får en fantastisk dag. Ska själv bädda ner mig. Har fått en jobbig förkylning....
    Kram på er
    kände första sparkar i v 16/17.. jag har inte alls haft ömma bröst.. det är inget att oroa sig över :) jag kände mig inte alls gravid heller.. förrän jag kände att det var nåt där inne :) 
  • Annnika
    Kiaa skrev 2010-09-16 14:10:15 följande:
    Gravidförsäkringar: Har ni teckant nån gravidförsäkring? Gratisförsäkring eller en sånn som kostar? Genom vilket bolag?
    Sitter och tittar runt lite nu och funderar på att teckna Folksams utökade gravidförsäkring, men samtidigt tycker jag egentligen inte det skiljer så jättemycket på den som är gratis och den som kostar tusenlappen?

Hur resonerar ni andra?
    Jag tycker du ska satsa på trygghansa :) de är ledande inom barnförsäkringar.. Jag tog gratisförsäkringen och den gäller hela graviditeten och fram till barnet är 6 månader.. sedan börjar man betala. :)
  • Annnika
    Bjornis skrev 2010-09-16 15:08:51 följande:
    Men, det borde ju va samma som jag tagit? Hmmm... Måste läsa mera? Men de vill att jag betalar nu?!
    Då har du tagit fel =/ Det fanns en gratis försäkring och en som kostade 1050.. Du kan säkert ändra om du vill ha den som är gratis :)
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?