Inlägg från: Kajsa30 |Visa alla inlägg
  • Kajsa30

Första barnet, i Göteborg?

Hej alla,

Jag har sökt efter en grupp i Göteborg men inte hittat någon lämplig, men så fanns det ju en här som verkar väldigt populär - hoppar gärna in =). Jag har  BF 19 november (tror jag). Ska på RUL imorgon och då får jag väl ett bestämt datum. Rätt nervös då jag inte känner sparkar än men det är väl natuligt. Vet någon när det är "normalt" att börja känna sparkar?

Bor förresten i Lunden, någon som bor i närheten?

• Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-17 18:54:52 följande:
    Välkommen hit Kajsa30 och grattis till ditt plus! Solig
    Underbart att få se sin lilla skatt så snart! Ska ni kika på om det är en kille/tjej eller ska det bli en överraskning? Glad
    Tack så mycket, jag tyckte att detta kändes som en grupp med mycket värme och jag verkar ha rätt =). Vi kommer inte kolla könet, mest för att min sambo inte vill veta. Jag hade kunnat tänka mig att veta så jag kommer nog kolla lite extra ;). Hörde dock av någon att man tar i lite extra på förlossningen om man inte vet könet  av ren nyfikenhet men det är säkert en myt.

Hur ska ni andra göra?
  • Kajsa30
    Soffi83 skrev 2010-06-17 18:55:06 följande:
    Det är väldigt olika. Det sägs att efter v. 20 om man är förstföderska. Sen beror det också på hur moderkakan sitter. Sitter den i framvägg känner man sparkar senare. Fråga i morgon på RUL hur din sitter :)
    Okej tack det var skönt att höra. Då ska jag försöka slappna av tills jag får besked imorgon =).
    Är detta en grupp som ses och fikar eller mest har kontakt här?
  • Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-17 19:42:26 följande:
    Haha ja, det står så i boken "du ska bli pappa" som min sambo läser. Vi skrattade gott åt det uttalandet. Som att man på riktigt skulle ligga där på förlossningen och säga "nej, jag behöver inte kämpa för jag vet redan vad det är. Jag skiter i det". Som att man inte skulle vara nyfiken på sin son eller sin dotter. 
    Äsch, det får vara en man till ett sånt uttalande!

För oss känns det som en självklarhet att kolla, vi vill ju veta allt vi kan om vårt lilla pyre. Att slippa säga "den" om vårt barn ska bli skönt, för vi får en släng av dåligt samvete varje gång det sker. Dessutom är det ju mysigt att veta om det är lilla Lo eller lilla Emilia som befinner sig där inne Skrattande 
    Verkar vara ganska många killar som inte vill veta innan dock, kanske är någon killgrej...

Vi har en fika inplanerad tisdagen 29 juni kl. 17:30 på Condeco i Linné. Du får gärna följa med om du kan och vill Glad 
    Vi kallar det knytet men jag håller med om att det vore skönt att kunna säga han eller hon. Min sambo säger "Vi måste ju ha något att sms:a förutom vikt och längd när den kommer ut" =).

Vad trevligt med en fika! Jobbar i Sthlm några dagar i veckan men försöker åka onsdagmorgon så att jag kan vara med.
  • Kajsa30

Jag var på RUL igår - det var helt fantastiskt!! Tänk att den lille är hela 18 cm lång =). Allt såg bra ut, vilken lättnad. Har BF 22 nov, trodde det var typ 18:e. Barnet ligger i bakvägg och rör sig väldigt mycket, så barnmorskan var lite förvånad att jag inte känt mer. Har faktiskt känt lite idag =). Igår och idag har jag bara gått runt och njutit av att vara gravid =).

• Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-17 22:54:13 följande:
    Våran heter Lillebäck tills vi vet Glad Det är lite mysigt det med. 
    Jag tror inte att vi kommer att berätta för familj och vänner, utan mest ha det för oss själva - vem det är som döljer sig där inne. De andra får nog snällt vänta på sms:et från BB Drömmer 

Kul om du kan följa med, om inte annat så lär det bli fler fikor framöver! 
    Det är faktiskt smart, att själv ta reda på det men inte nödvändigtvis berätta för andra. BM hade kunnat se könet igår trodde hon men iom att min sambo inte ville veta så ville hon inte kolla efter det, det var nog lika bra det för familjefriden =).
  • Kajsa30
    Kiaa skrev 2010-06-19 18:33:19 följande:
    Till oss sa BM att om dom ser det och man vill veta så berättar dom, men att dom inte tittar extra efter det.
    Så vi tänker avvakta till efter UL i vecka 18 för att kolla om dom ser det, annars bokar vi privat (kostar typ 500 kr så det kan det vara värt tycker jag).
    Precis så var det för oss också. De anstränger sig inte och letar efter det men ser de något och är helt säkra så kan de säga det. Säkert också beroende på vilken barnmorska det är. Vår på Östra var iaf väldigt gullig.
  • Kajsa30
    Soffi83 skrev 2010-06-23 13:41:42 följande:
    Kommer nog dröja lite till innan du kan känna av bebisen där inne. Tror jag var på 16+1 eller 2 när jag kände något första gången, väldigt svagt dock. Som förstföderska kan det även dröja till efter v. 20 innan man känner nåt.
    Avundsjuk på att ni har så fint väder. Här är 19° och lite halvmulet än så länge.
    Njut åt oss här hemma med Glad
    Jag är i v 19, barnet ligger i bakvägg och sprattlar väldigt mycket (enligt RUL). Enligt barnmorskan borde jag känna detta men jag känner ingenting, så trist. Hoppas jag kan lugna många av er med denna information, det verkar vara väldigt individuellt detta med att känna sparkar och det är alltså ingen fara om man inte gör det.
  • Kajsa30
    Englastar skrev 2010-06-23 10:05:17 följande:

glöm vad jag sa, jag kan inte räkna uppenbarligen Obestämd vet inte hur jag tänkte nu....

har ni också märkt att ni inte är riktigt lika kvicktänka som vanligt??

Jag har blivit väldigt trögtänkt, framför allt förvirrad och glömsk. Blir utelåst var och varannan dag och missar möten på jobbet. Skönt att ha ngt att skylla på iaf =).
  • Kajsa30
    Proppen1982 skrev 2010-06-27 19:33:57 följande:

Fikalista:

Tis 29/6 17.30 
    Condeco Linnégatan 30

Lillebäcks mamma
    cotton
    Proppen1982

Jag tänkte också följa med på fikat! Blir trevligt att ses live! Hoppas ni har haft en trevlig midsommar allihop. Själv har jag varit i London och lyckades hålla mig vaken på en nattklubb till kl 3 på natten, men herre gud vad trött jag var då. Somnar vanligtvis runt 21, så nu är man slut som artist =). Kommer nog dröja ett tag till nästa utgång.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?