Inlägg från: muminbebis |Visa alla inlägg
  • muminbebis

Första barnet, i Göteborg?

Hej!
    Jag hoppar in här jag också. Jag är 33 år, bor i Göteborg och väntar mitt första barn förmodligen i början av mars:). Imorgon ska vi åldersbestämma vårt barn:) Spännande. Hoppas alla mår fint och njuter av solen:)

• muminbebis

Man tackar Kajsa. Är det någon i denna tråd som ska ha i feb/mars kanske? 
    Hur mår alla?
    Själv har jag kort stubin, är trött som bara den, ont i brösten, har ett svagt illamående men har fortfarande inte riktigt förstått att jag är gravidFlört

• muminbebis

Vad skoj MHEK! Enligt mina beräkningar har jag också BF 6 mars, men det återstår att se. Jag ska idag göra ett ultraljud för att tidsbesämma min graviditet.  Tänk vilken födelsedagspresent  för dig om du får om dina beräkningar stämmer:). Kan ju ändå hoppas lite att ni får var sin dag, så  att ni båda har en egen egodag:). JA jag mår också lite småilla och har ont i brösten. Trött är jag också, men förhoppningsvis går det väl över med tiden. En annan sak jag märkt är ökad törst och ett sug efter bär. 

• muminbebis

Nu har jag sett min lilla krabat.  Var på UV idag. Min lilla är 10+3:) och mitt BF är 6 mars så som jag hade räknat ut:) Det var skithäftigt att se det lilla livet på bild:)

• muminbebis

Tack Jossan! Jag har redan gått upp 1 kilo, men det kan ju lika gärna vara sommarhull, Magen är dock svullen och brösten såklart. Det är säkert normalt att inte gå upp ibörjan. MAn ändrar ju kosten och äter nyttigare+ att helgfestandet är över. Jag gissar att jag kanske kommer att tappa nåot kilo innan det vänder igen:)Vart bor du och hur gammal är du?

• muminbebis

Häftigt MHEK, att vi har samma BF!

Du får hålla in bebis om den vill ut på din födelsedag;). Klart att ni ska ha var sin dag för mammor vill också ha paket och bli firade;)

Hur gammal är du appråpå födelsedagar:)?

• muminbebis
    muminbebis skrev 2010-08-12 20:39:13 följande:

Häftigt MHEK, att vi har samma BF!

Du får hålla in bebis om den vill ut på din födelsedag;). Klart att ni ska ha var sin dag för mammor vill också ha paket och bli firade;)

Hur gammal är du appråpå födelsedagar:)?

Vad skoj! Grattis och all lycka till er:) Hoppas att ni har en fantastisk dag:)
  • muminbebis

Hoppas att alla gravida mår bra. På måndag ska jag göra kub-test och är lite nervös men det ska bli roligt att se den lille. Är nu i vecka 11+5 och illamåendet har avtagit en hel del men tröttheten består. Jag ska försöka pricka in fikan den 30 jag också:).  Ha en skön helg alla!

• muminbebis
    MHEK skrev 2010-08-22 17:23:34 följande:
    Vi kom hem från Varbergs kurort idag, det var sååå härligt. Bodde där mellan fredag och söndag. Mitt illamående försvinner helt när jag är i vatten och simmar, vet inte varför. Så jag har fått avnjuta en helg nästan helt utan illamående Glad

Jag ska också göra kub -test imorgon muminbebis, känns läskigt tycker jag. Men jag hoppas att det går bra för oss båda.
    Hej! Hur gick det för dig? Bra hoppas jag?
    För mig gick det finfint och det var underbart att se den lille röra sig. Såg små fingrar och fötter:) Mysigt.
    Idag har jag dock mått skitilla mest hela dagen. Jag som tyckte att illamåendet hade börjat avta.
    Jag har faktiskt redan kikat lite på barnvagn:)...Tidigt ,men titta får man. Spontant gillar jag Teutonias vagnar bäst. Jag tycker Teutonia fun verkar vara en smidig och bra vagn för oss. De flesta andra är så breda över bakhjulen tycker jag. Det är ju ett tag kvar så vi får väl se om det dyker upp någon annan.
  • muminbebis
    MHEK skrev 2010-08-24 10:23:22 följande:
    Det gick jätte bra, fick väldigt bra värden och allt såg för övrigt bra ut. Skönt att det gick bra för er också! Vår lilla parvel somnade mitt under ultraljudet så jag fick hosta och göra massa annat för att försöka väcka den lille.  
    Underbart att höra MHEK!
    BM fick skaka om min mage lite och jag fick gå upp en stund för att den skulle vakna till.  När den väl vaknade var den sjövild:) De sover nog en del de små liven:). Fick du några bilder? Jag fick några som jag hängt på kylskåpet:)
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?