Inlägg från: knittgirl84 |Visa alla inlägg
  • knittgirl84

Första barnet, i Göteborg?

Hejsan! Jag hoppar in här. Jag väntar första barnet i början av mars 2011. Jag och sambon bor ute i en norrförort, men vi har planer på att röra på oss närmare stan när den lille har anlänt.

• knittgirl84

Vad roligt att ni redan har kommit med ett nytt fikadatum för nästa fika! Jag tror att jag kan komma då

• knittgirl84

Kajsa30: jag har oxå funderat på bärsjal eller liknande, men det verkar vara en djungel. Så jag är oxå nyfiken på om det är någon som har koll!

• knittgirl84

Jag har oxå fastnat i Tradera-träsket när det gäller framför allt bebiskläder. Jag har budat hem både nytt och gammalt till mycket bra priser. Snart har vi nog det mesta i storlek 50/56-62, men eftersom vi inte har tvättmaskin i lägenheten så vill jag nog att det finns lite ombyte, utifall det blir en kräkig bebis.

• knittgirl84
    Tarda skrev 2010-09-09 19:03:25 följande:

Hmm, meningen var ju att det skulle hänga med en bild men jag är visst inte så bra på det här. Försöker igen.
    Jättesöt bild!
  • knittgirl84
    snöflinga04 skrev 2010-09-12 11:16:29 följande:
    Jag komemr också!

Måndag 13/9 kl 18:00, Condeco Linné

Englastar
    MorMaria81
    Mina78 
    mhek
    knittgirl84
    Kiaa
    Heini
    snöflinga04
    Jag hoppas att jag känner igen er imorgon...Själv ser jag inte särskilt gravid ut ännu, men ser ni en förvirrad tjej i klargrön regnjacka så får ni gärna rycka tag i mig
  • knittgirl84

Idag var det äntligen dags för RUL. Allt såg bra ut och det var riktigt spännande att få se hur bebisen sprattlade där inne. Nytt BF är 25 feb, så det är bättre än det jag har gått på förut, nämligen 3 mars.

Jag kan förresten inte komma på fikat på tisdag, jag hade förträngt att jag ska till Finland med jobbet då. Men det kommer väl fler chanser ?

• knittgirl84

Tjoho! jag och sambon funderar på att bröja kolla på vagn. Har ni några tips på bra barnvagnsbutiker i stan. Jag tycker att det verkar vara en djungel...

• knittgirl84
    snöflinga04 skrev 2010-10-10 18:55:28 följande:
    Vi köpte våran vagn på Barnens Hus på 421 i Högsbo. De var jättekunniga, trevliga och hjälpsamma!
    Det låter ju kalasbra! Får se om vi drar dit i veckan eller så .
  • knittgirl84
    MHEK skrev 2010-10-11 10:31:32 följande:
    ...

Knittgirl84, Vi köpte vår vagn på babyproffsen på Backaplan. Det är väldigt att åka dit om man vill testköra lite vagnar ganska bra utrymme och många olika modeller. Lycka till!
    Backaplan är ligger bra till för vår del, nära jobbet och bra kommunikationer dit. Vi har ju ingen bil, så det är buss och spårvagn som gäller.

Förresten, är det någon som behöver gravidbyxor? Jag köpte två par oanvända (köpta på La Redoute) i storlek 36 eller om det var 38. De var iaf för korta för mig som är 177cm lång. Jag skänker gärna bort dem till någon som har nytta av dem.
  • knittgirl84
    MorMaria81 skrev 2010-10-13 22:25:08 följande:
    Knittgirl84: Ska vi skippa fikan då kanske? Känns inte som att det är så bra uppslutning i tråden.
    Folk kanske har fullt upp så här när hösten dragit igång.
    Vi kan ju prova ett nytt datum vid ett senare tillfälle.
    Låter som en bra idé.
  • knittgirl84
    snöflinga04 skrev 2010-10-20 07:27:04 följande:
    Nu är våran Alvin äntligen här! Han föddes i söndags 17 okt kl 8.00 (på BF+12) 52 cm och 4250g. Hjärta
    Grattis! Vad härligt!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?