Lillebäcks mamma skrev 2010-07-12 22:39:22 följande:
Tarda: Skönt att höra att allt var bra med din lilla knodd

737dagar: Vilken fin bebis du har

Tydligt man ser allt med tycker jag!
MorMaria81: Tack! Jag har faktiskt skämts för att jag är så orolig, men jag tycker man blir lämnad vind för våg under halva graviditeten. Och allting är nytt och man vet inte något...känns fel att ringa till barnmorskan stup i kvarten med, även om jag vet att det egentligen är okej.
Vi var på ett ultraljud hos Barnmorskegruppen idag. Ringde och pratade med dom och dom tyckte det var bättre att vi tog en kik på bebisen så att jag kunde känna mig lugn sen. Knappt 3 timmar efter samtalet var jag och sambon där, skönt att slippa sitta och tänka på det i flera timmar.
Bebisen var mycket större än sist vi såg den nu, och hjärtat slog så fint. Tårarna rann på mig, och när bm började visa på ett hjärta med fyra kamrar, två hjärnhalvor, en ypperlig ryggrad och sa "det är en helt perfekt liten bebis" så grät jag så jag skakade. Hon la sin hand på min arm och sa "du kan inte riktigt tro att det här är sant va?", och det kan jag ju inte...
Blev förflyttad igen, till 15+0, när jag egentligen trodde 15+5 och har nu bf 3 januari (enligt sista mensens första dag skulle det varit 27:e dec). Moderkakan låg i bakvägg och vi fick till och med en gissning på könet: "jag kan inte se någon snopp....men det är ju högst osäkert. Men skulle jag gissa så skulle det bli på att det är en tjej". Hihi, vi får väl se vad som sägs längre fram...
Grät i nästan en hel timme efter besöket och har sedan dess känt mig alldeles känslomässigt slut. Det var dubbel oro som gick bort idag; en levande bebis och dessutom en helt perfekt sådan! Så nu behöver jag inte fasa för RUL:et.

Åh vad härligt! Det gör så mycket att bara få se att allt är ok!!
Jag förstår dig precis!!! Man kan ju inte fatta att det är sant att man ska ha en liten bebbe!!
Så skönt att de också tar dig på allvar, har hört så många historier om gravida som har fått vänta trots blödningar och andra problem.. Stor kram till dig!