Fialisan skrev 2010-06-10 11:18:20 följande:
Erwanith, du som har gått lite längre. Är det normalt att börja må illa igen senare under graviditeten?? Mådde väldigt illa fram tills vecka 12-13 men de gick över när jag ätit något.
Nu på senare så har jag svårt att sova och börjat må väldigt illa, igår och idag främst. Trodde illamåendet försvann där i början ju =( Usch orkar inte med en sån period till, urk.
Någon mer som har problem med fogarna? ja fick det redan i v 12, barnmorskan menade det att det bara var hormonellt, men hon fick allt ändra sig nu :P Går inte en dag utan att jag har ont, och på jobbet är det olidligt. men måste stå ut så man får lite pengar sen iaf...
Fialisa: jag började få ont i svanskotan redan vecka 10. Har varit hos sjukgymnast som säger det är foglossning, och fått ett sånt där bälte som jag ska ha på mig så ofta jag kan. Främst när jag rör på mig. Får inte springa, och ska helst inte göra för monotona rörelser under en längre tid; t.ex gå eller simma. Där emot cykla är ok. Jag tycker detta är jättetråkigt eftersom jag brukar löpträna åtminstonde ett par gånger i veckan. Nu är den enda motionen jag får mina cykelturer.
Vad har du för symptom av din foglossning?