• SL79

Första barnet, i Göteborg?

Hejsan! Detta verkar vara en trevlig tråd. Får man hoppa in? Har läst igenom en del men inte allt, börjar bli en lång tråd... Jag har BF i mitten av oktober och bor i Masthugget. Hoppas ni har en bra sommar!

• SL79

Tack för alla välkomsthälsningar!

Jag följer gärna med och fikar på onsdag om jag orkar. Vill inte skrämma dig Katsura och er andra som mår illa men har gått in i en andra våg av illamående. Den första gick över runt vecka 19 men nu i vecka 27 verkar det ha kommit tillbaka. Men, men, nu när jag går in i 3:e semestern så känns det ändå ok för nu känns det ändå inte så avlägset till BF. Hoppas ditt illamående ger med sig snart.

Soffi83: Kul, jag ligger dryga veckan efter. Är beräknad till 19:e.

Kiaa: Vad roligt att det börjar synas. Jag tyckte det var jätteskönt när det började synas ordentligt, innan det så jag mest sliten och lönnfet ut. När magen kom började på något sätt kännas mer på riktigt. Hoppas att tensen hjälper dig med ryggen.

• SL79

Passar på att lägga till mig i listan också.

Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    mmth: 22 år, Rannebergen, BF 19/9 2010
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    sassy: 30 år, Masthugget - oktober 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    DjurgårdsRutan: 38 år Kungälv, BF 17/11 2010
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    MorMaria81: 29 år, Gamlestaden, Bf 22/12 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
    Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    737 dagar:  25 år, Hisingen, BF - 18/1 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011

• SL79

Jag kommer också på fikan i kväll. Har ju inte heller träffat er innan så jag vet inte heller hur ni ser ut men vi hittar väl förmodligen varandra ändå. Jag börjar få en ganska rejäl kula och kommer nog ha tights och en vit tunika, så känner ni igen mig.

Angeeliicca: Grattis till plusset!

Katsura: Skönt för dig att illamåendet lagt sig lite grann iaf. Visst är det svårt att inte berätta för alla när man själv är så lycklig så man tror man ska spricka?

lycklig2010: Segt att vara dålig när det är så varmt och fint väder. Hoppas det ger med sig snart.

• SL79

Tack för igår tejejer. Det får vi göra om! Skrattande

Vad gäller mammakläder så tycker jag att Lovely mama på Övre husargatan är bra. Jag har köpt ett par jeans där som jag är väldigt nöjd med. De har en hemsida som man kan gå in och kolla utbudet på www.lovelymama.se/. Det är kanske lite dyrare än H&M men man kan hitta grejer till ganska hyfsat pris också.

Det finns en butik vid grönsakstorget som jag tror heter Mums också. De har en hel del fina grejer men jag tycker att mycket är i dyraste laget för min del, man ska ju inte ha de här kläderna så himla länge till ändå.

På Linnegatan, ganska nära Condeco finns ytterligare en butik men utbudet där är ganska skralt.

• SL79

Grattis Kajsa. Vilken härlig plats för frieriet.

Välkommen hit Mina 78!

Skönt med semester Cotton och att alla prover såg bra ut. Hoppas att ni får det bra i Nice.

Imorgon sticker jag iväg och tältar i ca. en vecka så jag kommer kanske inte att hänga här så mycket på ett tag om jag inte tar med datorn förstås. Vet egentligen inte om det är en så bra idé att tälta när man är gravid men jag ska ge det ett försök i alla fall Skrattande.

Ha det gött!

• SL79

Jag kan tyvärr inte heller komma på tisdag. Tråkigt för det var så trevligt sist. Jag har bokat in en profylaxkurs som startar på tisdag. Ska bli väldigt spännande att se om det är något att ha. Sambon är väldigt skeptisk men inser att han inte har så mycket annat att välja på än att följa med Glad.  Jag håller med Björnis, vi får boka in en ny fika snart!

• SL79
    Mela75 skrev 2010-08-26 15:37:27 följande:
    Jag ser att ni har lägenheter på tapen. Hur många av er har eget rum till bebsien även om spjäsängen kommer att stå i sovrummet i början???
    Vi har inte heller något eget rum till bebisen. Bor i en tvåa men letar precis som många andra här efter något större. Jag håller med er andra om att det känns onödigt att flytta innan man hittar något som verkligen känns rätt och nog borde det funka med en två under första året iaf.

Lustigt att det är flera som har anticravings på choklad. Det har jag också, men i vanliga fall kan jag äta hur mycket som helst.

Kiia: Skönt att det löste sig med barnvagnsrummet.
  • SL79
    Kajsa30 skrev 2010-08-31 16:43:15 följande:
    Får också tacka för fikat igår, mycket trevligt! Den 13 sep är jag tyvärr på kurs i Norge men jag hänger med nästa gång istället. Ska spana in Födelsehuset. Vi har anmält oss till Annas profylax nu iaf som tydligen ska vara poppis!
    Vi gick Annas profylax och jag tyckte det var superbra. Kan iof inte uttala mig om hur mycket nytta man har av det än innan förlossningen är avklarad, men jag känner mig iaf lugnare nu efter att jag gått kursen.

Tarda: Vilken grym sammanställning av för- och nackdelar med sjal resp. sele. Jag tror jag ska satsa på sjal till en början och sedan får jag se. Lutar åt att det blir en trikåsjal. Någon som vet var man kan hitta sjalar till bra pris på nätet?

Tack allihop för igår. Jag hänger med även nästa gång.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?