Inlägg från: Mina 78 |Visa alla inlägg
  • Mina 78

Första barnet, i Göteborg?

Hej hej,

Jag har inte varit med här innan, men ni verkar vara ett riktigt trevligt gäng. Kan man gå med nu, eller är det fullt? Jag är 32, bor på Hisingen och har BF 2/12.

De allra snyggaste mammajeansen har de på mums, även om det som sagt är lite dyrt där, men man kan ju sälja dem på tradera sen. Queen mum har ett par svarta stuprörsjeans som är grymt snygga, men de kostar nog runt tusenlappen

• Mina 78

Det här med vagn är verkligen en djungel. Men jag vill ha en som man kan springa med och då går alla med fyra hjul bort samt alla som bara har pyttehjul. Egentligen hade jag velat ha en urban jungle, eller en babyjogger, men eftersom man inte kan ha dem med sittdelen vänd mot sig går de bort. En babyjogger kanske blir aktuell längre fram i så fall. Så vi har bestämt oss för Britax B-smart , som är lätt, smidig och har rejäla hjul. 

• Mina 78

Fröken Elin: Jag hade också yrsel ett tag, men det har lagt sig nu. Som Djurgårdsrutan skriver är det antagligen blodtrycket och helt normalt vid graviditet. I alla fall om det mest uppkommer när du reser dig.

• Mina 78

Intressant med lite diskussion. Jag håller helt med 737. Grejen är ju att vi som föräldrar  och hela samhället påverkar våra barn mer än vi någonsin anar. När de sen är gamla nog att ha en egen vilja som ni pratar om så har de ju redan påverkats under hela sin uppväxt... hur fri blir då den viljan egentligen. Jag klär mig gärna i såväl rosa som klänning och äger en oförsvarlig mängd högklackade skor, så jag är definitivt ingen unisexförälder själv. Jag vet att jag kommer att påverka mitt barn och att samhället kommer att påverka henne eller honom. Att förneka att könsroller finns och påverkar mer än vi vill tror jag bara är dumt, men sen får ju alla göra precis som de vill så klart.

Mitt första bebisplagg var förresten en cerisrosa plyschdräkt med lila blommor på. Ursnygg och enligt min mening väldigt unisex 

• Mina 78

737: Jag häller ju med dig. Däremot tycker jag att mitt barn ska kunna få ha kläder även om jag tycker att de är fula Glad, även om jag inte kommer att välja såna kläder åt henne/honom. 

Lillebäcksmamma: Absolut är det uppfostran (och samhället istort) som formar barnet och inte kläderna. Men det går ju heller inte att komma från att kläder gör att man blir bemött på ett visst sätt.

Men som jag skrev så tror jag egentligen att det viktigaste är att vi förstår att vi faktiskt behandlar pojkar och flickor olika och genom den förståelsen försöker att undvika det. Oavsett kläder  

• Mina 78

Jag tror att man kan vara en Majornaförälder oavsett var man bor :)

• Mina 78

Absolut :)

Jag tror precis som din man att det viktigaste är att man funderar krng sitt eget och andras sätt att tänka.

• Mina 78

Usch vad tråkigt Katsura. Hoppas du hittar nya krafter och försöker igen :) Kram

• Mina 78

Ischias sitter framförallt längre ner än det du beskriver. däremot kan den förekomma på såväl höger som vänster sida. Falsk ischias känns precis som äkta som en strålande känsla ut i benet. Så du kan nog utesluta det. Kanske har du sträkt något i sömnen. Jag skulle ringa en sjukgymnast om det inte känns bättre i morgon, eller ringa MVC de har ju ofta sjukgymnaster knutna till sig

Jag har haft olika besvär med min rygg hela livet, bland annat diskbuktning och ischias, men det låter inte som det du har. vad är det för bekymmer du haft innan? Ibland orsakar ju gamla smärtor nya på helt andra ställen

Hoppas det blir bättre 

• Mina 78

Angel: Min diskbuktning blev mycket bättre efter att jag gått några månader hos sjukgymnast förra året och har inte alls märkts av under graviditeten. Det är alltid värst när jag jobbar, så vi får väl se hur det blir när jag börjar med det igen nästa vecka.

Kiaa: Usch det låter inte alls roligt. Vi får verkligen hoppas att du bara klämt något under natten, men det brukar man ju märka ganska snart genom att det blir bättre. Annars låter det ju som en typ av smärta som kan bli av felbelastning, som ju lätt blir som kompensation när man har ont någon annanstans.  Jag lider verkligen med dig. Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att inte kunna springa som vanligt, och då kan jag ändå lufsa hittills helt utan värk (ta i trä) bara inte ta i som vanligt

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?