• cotton

Första barnet, i Göteborg?

2B mamma, visst är det kul och nästan magiskt att köpa till SIN bebis. Pikén  och de röda mysbyxorna är det första jag köpt till MIN bebis. Får se när jag vågar mig ut på nästa shoppingtur. Kanske efter vecka 12... Räknar ner tiden...

• cotton

Hej alla och välkomna alla nya!
    Har varit hemma, tokförkyld och febrig och dålig och inte ens orkat sitta vid datorn. Men imorgon ska jag till jobbet och tänkte kika igenom vår tråd.

MHEK, grattis till det stundande bröllopet! Jag ska också gifta mig ( den 4 september ) och har klänningsångest. Jag kommer att vara i vecka 18 då (typ) och vet inte hur jag ska göra med min klänning... kommer jag att ha liten mage då eller bara vara utan midja, eller kommer inget att synas... ja, ångest.. men mysig ångest,

Annars mår jag fortsatt bra i min graviditet. Gick in i vecka 10 idag och det känns skönt, tvåsiffrigt... Har ömma bröst och en jiivla jobbig "falsk ischias" som typ gravida tydligen kan få. Annars är allt helt okej. Vågar knappt andas möjligheten att jag kan ha sluppit undan illamåendet... men jag pratade med amma och hon mådde heller inte illa med vare sig mig eller min syster. Det kanske går i arv... hopps hoppas. 

God natt tjejer!

• cotton

Å vilka vackra bilder ni lagt upp tjejer! Från bröllop (underbart lycklig brud och förälskad brudgum ser jag! ) och från era VUl/UL! Lillebäcks mamma, bebisen ser så cool ut och jag håller med Kajsa30, h*n ser GLAD ut! Myyyys!

Stor kram!

• cotton

He he, sömn är nog en bristvara från första plusset till dess bebisen hunnit fylla några år... Bara att vänja sig.

Jag som aldrig gått upp och kissat om nätterna, går upp en till två gånger per natt nu... suck.

Falsk ischias utmärker sig genom att det strålar ner en smärta i höger skinka och höger lår. Jag har nog ingen foglossnng och inte ont i bäckenet eller i vänster sida. Enligt min BM sk jag ta det lugnt och denna ischias brukar försvinna av sig själv efter någon månad. Bara att vänta.

• cotton

737dagar, grattis till lyckat UL och en fin bebis!! Härligt!

Lillebäcksmamma, antar att du får gå omkring med smågodis eller liknande i väskan nu då för att undvika de värsta fallen?

• cotton

737dagar, trivs du inte med din BM ska du absolut byta! Det är jätteviktigt att trivas bra ihop då man kommer att träffa henne ganska ofta och hon kommer att bli en viktig del i ens gravida vardag.

Lillebäcks mamma, det låter som kloka tips det där faktiskt! Saft är något jag börjat dricka lite mer av och jag måste säga att det är en underskattad dryck.

2Bmamma, usch, oavsett vad det är, är ju inget av alternativen särskilt trevligt. Jag får skitont rent ut sagt när jag ligger på hårt underlag (som när jag solade i förra veckan), och att stå på ett ben (gör man ju inte ofta iofs...   ) men jag kan inte ens stödja mig på högerbenet just nu. Men jag klagar inte... är glad för varje symtom jag får just nu.

• cotton

Just det, har själv fått hemskt huvudvärk på sistone... trodde det hade med sjukdomen att göra, men det har hållit i sig.  Det kan alltså bero på järnbrist? Jag vill ju helst undvika järntabletter så långt det går (är redan tillräckligt hård i magen tack).

• cotton

Jag sörjer nog min midja mest just nu. Den är liksom borta! Men annars är magen inte så stor än. Den är inte lika platt som vanligt, men det kan ju bero på allt extra jag äter alltså... känns som jag är hungig heeela tiden. Det är ett enormt sug i magen liksom, jag måste ha mat _NU_ typ.

• cotton

Kajsa30, grattis till de första rörelserna och till er semester!!! Här i Göteborg regnar det, men man har lovat sol till helgen ändå! Vad gäller kisseriet, lär det ju bli värre senare när bebben blir lite större och börjar att trycka mer på blåsan samt sikta in välriktade sparkar mot den...

Kiaa, låter jobbigt med foglossning så tidigt. Hur yttrade den sig? Hade du ont i hela bäckenet eller delar av det?

• cotton

Å tack alla goa tjejer för tipsen mot en envis mage. Ska prova era tips!

Vad gäller molvärken har jag också oroat mig då molvärken kommer tillbaka lite grann då och då. Kände senast i vecka 7 men häromdagen började det liksom "slita" rejält och när jag tryckte på livmodern genom magen kändes den öm. Efter en 5 minuter släppte det. Igår kände jag lite molvärk igen men inte lika tydligt. Jädrar vad nojig man är! Jag längtar sååå till dess jag gått in i vecka 12. Bara två veckor kvar... *räknar ner*

Det är en stor fördel att vi alla inte är gravid exakt samtidigt - för vi som är lite tidigare i vår graviditet kan hämta råd och tips och stöd av er som gått lite längre i era graviditeter! Och ni kan, ja, jag vet inte, får väl fråga oss också, ha ha ha.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?