Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Jätten gluff gluff skrev 2010-10-10 20:49:10 följande:
    Sätt igång & shoppa då!
    Ja, nästa helg är jag ledig så då blir det nog nåt. Tar emot också nu när vi inte har lagt klart golvet i bebisrummet heller... Men målandet är nästan färdigt. Men sen i november har jag ju ett gäng veckor på mig att vandra runt på IKEA som kund och handla! Ah.
  • Bjornis

Vad är det med alla barnmorskor? Haha. Min är också jättesöt med förvirrad och alla mina vänners barnmorskor har/är likadana! Nåt slags kriterie för att bli bm?

Oj Kajsa - är det bara 5,5 vecka kvar? Galet. Ja, här är det v 30+1 idag och det närmar sig ju. Men jag jobbar också bara 2 veckor till. Ska bara glassa.

• Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-10-17 16:07:32 följande:
    Var du där? Jag åkte en sväng, hittade en billig stokke stol i alla fall.  Alltid något..Glad
    Eh, nä... Vi hade massa andra ärenden å åkte till Partille och så då kändes det så långt. Aha, gött med billig stol. Den verkar ju gå att fynda ibland.

Vi har målat och lagt golv i helgen. Skönt!! Eller vi och vi... Ehhh...
    Ja, vi är ju gifta så vi två är ju ett nu så. Hehe. 
  • Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-10-27 15:34:59 följande:
    Hej på er!

Hur har ni det? Trist väder här i göteborg nu!Rynkar på näsan
    Igår var vi på första föräldrarutbildningen. Det verkar väl helt ok men man kan ju läsa så extremt mycket på nätet nu för tiden så man vet ju det mesta redan. Jag går i gamlestan. Någon annan som går på föräldrarutbildning? Vi är med i en liten grupp och det var lite fnittrigt när vi började med par och andnings övningar.Glad
    Får väl se, nästa gång skulle hon prata lite om sex och samlivet. Känns lite absurt att sitta och diskutera det med 8 st främmande personer..

På torsdag går jag in i v 33 och det känns som att det går väldigt snabbt nu. Börjar fundera på allt man vill hinna med innan lillan tittar ut. Man märker skillnad på rörelserna i magen också. Börjar väl bli trångt nu.

Mina foglossningar börjar bli bättre också och det känns sååå skönt. Trodde inte att jag skulle kunna gå vid det här laget eftersom det hela började så tididgt men tydligen har min vila varit till stor hjälp.

Ha det fint allesammans!
    Ska på första föräldragruppsmötet på måndag. Kan tänka mig att det bara blir nån slags repetition av vad man redan kan men men, vi kan lika gärna gå. Förhoppningsvis är det några trevliga personer där!

Ja, visst börjar det bli trångt i magen? Det var så från en dag till en annan typ. För nu är det en vädigt massa obehagliga sparkar och knölanden han håller på med. Upp i revbenen och ut åt sidorna. Haha. Jag knuffar tillbaka när han bråkas för mycket. Mysigt.

Jag har märkt att jag kanske börjar få nån slags foglossning nu till slut. I ljumskarna. Aouch. Mest när jag ligger ner och ska dra upp eller lyfta benen. Ajaj, som att jag sträckt mig typ. Inte så skoj. Kanske bara nåt tillfälligt hoppas jag.
  • Bjornis
    Sassy: GRATTIS till sonen!!

Å vilken grej du gick igenom! Klart man tänker att sånt här kan hända men man slår gärna bort tanken och det är klart, blir det så så blir det. Men man önskar ju att alla barn bara halkade ut av sig själva.

Hur kände din man undrar jag? Vi pratar rätt mkt här hemma om makens roll och Mattias säger själv att han är nervös och att han ant kommer va jättenervös och jag kan bara tänka mig hans inre panik om en sån här grej händer. Själv är man ju MED, tänk att bara måsta titta på?

Iaf jätteglad att allt gick bra för er och ta hand om varann nu!
  • Bjornis

Ja, Lillebäcks mamma nu närmar det ju sig. Såg förlossningsfilm på föräldragruppen idag. Man inser att snart är det jag och maken som kämpar för att få vår lilla parvel på BB... Oj. Det skulle ju vara helt normalt om vår knodd kom om 4 veckor! Shit. Overkligt.
    Men nu ska det blir spännande att se vem som kommer härnäst och vilken historia det blir!

• Bjornis
    SL79 skrev 2010-11-08 22:57:33 följande:
    Tack så mycket Björnis och Lillebäck. Håller med, nu är det spännande att se vem som blir näst och att höra andras berättelser.På sätt och vis tror jag att det var värre för honom än vad det var för mig. Jag tycker att han var ett suveränt stöd men han kände sig nog ganska hjälplös när jag hade ont. När allting började gå fel var jag så inne i att ta mig genom varje värk och hade lustgasen (som jag verkligen gillade) till min hjälp. Jag var med andra ord lite snurrig medan han var klarvaken och upplevde allvaret på ett helt annat sätt. Han såg på maskinen hur hjärtljuden dök och hur barnmorskorna och läkarna blev mer stressade, det gjorde inte jag. Det som var positivt för honom var att för första gången under graviditeten så blev han bemött på samma villkor som jag av personalen. Det var ingen som förringade att det var lika traumatiskt för honom, så i slutändan blev det en positiv upplevelse även för honom. Kul att det börjar närma sig för er också, fyra veckor går fort Glad.
    Va skönt att personalen var bra. Vi vill gärna till Östra så det bådar ju gott.
    Ja, fyra veckor kommer gå superfort. Har en hel del inplanerat under dessa veckor och sen är det jul osv. Och knodden kommer ju SENAST ca 10 januari (bf +3v) men skulle ant försöka tjata mig till en igångsättning tidigare än så!!)
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-11-09 04:34:02 följande:
    Grattis Sassy, vad roligt att höra att allt gått bra trots allt! & förstår precis det där med att det var jobbigare för honom....

Ja, nu är det verkligen inte lång tid kvar... vi ska på första föräldrautbildningsdagen imorgon.
    Det enda jag önskar nu är att jag fick vara hemma & vila istället för att behöva stressa upp mig över jobb & allt som ska hinnas med... Hemma & förkyld igen, det är väl kroppen som säger åt mig att det är för mycket nu...
    Men lilla du vad gör du uppe kl 4:34?? Du måste ju sova.

Har också haft en mindra bra natt sömnmässigt iofs. Fick svinont i magen vid typ 5 i morse. Mitt i. Har hänt förr- Känns som att det gör "ont i bebisen" typ. Helt knasigt. Sen sprider det sig över hela magen och värker liksom. INga sammandragningar eller så utan känns mer som gas blandat med ont i magsäcken typ. Låg och kallsvettades 45 minuter eller så och försökte hitta en bra ställning. Vill ju helst lägga mig PÅ magen men nä. Ingen hit kanske? Sen när jag vaknade vid halv 8 så hade jag jätteont nere i till höger i magen (har fortf känningar nu). Brukar ha ligamentsmärtor men detta är mer i magen. Suck. Men inatt har knodden varit SJÖVILD. Har vaknat flera ggr av sparkar och runtrullningar i magen. Mysigt men oj va trött jag blir. Tur att jag är hemma numera då kan man ju ta att nätterna är såna.
    Annars mår jag väldigt bra. Märks att knoddas är livligare när jag är ledig! Jag rör mig inte lika mycket. Visserligen bakade jag kakor halva dan igår men jag springer inte runt i samma stressiga takt som på jobbet! Skönt.
  • Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-11-09 10:47:11 följande:
    Grattis till lill killen Sassy! Så härligt!!

Jag tycker att det är så skönt att höra att trots dramatik så blir det bra till slut. Sverige är ju väldigt duktiga på just födslar. Tror vi är ledande faktiskt.

Vi håller på att öva på profylax här hemma. Gör övningar där min kille ska nypa mig hårt och simulera en värk och jag ska profylax andas. Jag kan ju bara inte sluta skratta för det känns så komiskt. Min kille: "Älskling nu kommer det snart en värk" och så nyper han till och håller i 20 sekunder och det gör skitont.. Haha.. Känns lite absurt på något sätt.

Jag längtar så mycket nu. Ska tvätta alla babykläder idag så det är färdigt.

Min föräldrar grupp är väldigt bra, trevliga par och bra barnmorska. Såg förlossnings film förra gången och satt och grät som sjuttton. Fattar inte att det snart är vi. Förvånad

Ha en bra snöslask dag!!
    Jaså ni kör på nyptekniken? Haha. Den körde vi på föräldragruppen sist. Men jag kände att om det "bara" gör ONT så ska det nog gå bra. Konstigt formulerat kanske men jag är inte så orolig för att det ska göra ONT egentligen utan mera undrande över hur jag ska lyckas slappna av och få med mig det psykiska.

Tipsar om http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm igen för på torsdag kommer Cayenne Ekjordh dit och pratar om dyktekniken! Vi var ju på Susanna Helis föreläsning för 3 v nu och det var superbra och hon hade Cayenne som SIN barnmorska när hon födde så gissar på att det blir nåt liknande. Ska bli himla intressant och ant användbart. Maken tyckte det var grymt sist och han är en skeptiker. Hehe.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?