Inlägg från: Jätten gluff gluff |Visa alla inlägg
  • Jätten gluff gluff

Första barnet, i Göteborg?

Oj, gallbesvär alltså? Där ser man. Vet inte vilket det är, men jobbigt är det att ha ont iaf... går mest runt & är trött hela tiden känns det som....

Vad fint med hemmabroderade lakan!

• Jätten gluff gluff

Det låter ju alldeles perfekt snöflinga! Skrattande

• Jätten gluff gluff

Grattis Sassy, vad roligt att höra att allt gått bra trots allt! & förstår precis det där med att det var jobbigare för honom....

Ja, nu är det verkligen inte lång tid kvar... vi ska på första föräldrautbildningsdagen imorgon.
    Det enda jag önskar nu är att jag fick vara hemma & vila istället för att behöva stressa upp mig över jobb & allt som ska hinnas med... Hemma & förkyld igen, det är väl kroppen som säger åt mig att det är för mycket nu...

• Jätten gluff gluff

Grattis till er som fått ut era sötnosar! Men jösses Heini, vilken bjässe!

Här längtas det också, men inga känningar ännu... har ju exakt en vecka kvar till BF idag.

• Jätten gluff gluff

Ja du Bjornis... om man kunde tolka tecknen....jag trodde nästan det var dags igår, för jag sov rent katastrofalt dåligt, hade så ont i bäcken & höft att jag trodde hela skelettet höll på att trilla isär... Först då fattade jag hur foglossning känns... Jaha, det kanske blir julafton ändå, susade genom mitt huvud. Men det blev bättre när jag gick upp & var sen helt OK hela dagen & i natt var det bättre igen & jag sov ganska gott, förutom förkylningen jag fått igen.... Så hur ska man kunna veta? He he... det går nog inte.

• Jätten gluff gluff

Oh, undrar om Bjornis fått åka in? Spännande!!!!

Här är det fem dagar kvar till BF. Känner inget än så länge... Ska faktiskt in & kolla lite på REA:n om en stund. En kompis undrade om jag ville följa med. Visst, blir jag hämtad, lämnad & han inte tror att jag kan gå fort eller orkar gå länge i affärer så! He he...

Men gud, nu blev jag nästan nervös för Bjornis skull!

• Jätten gluff gluff

Oj! Jag ska till bm nu om 45 minuter Lillebäcks mamma, får se om min mage också växt så? Tror inte det... Hur känns det för dig nu så nära BF? Jag börjar bli nervös på allvar känner jag! Fast jag inser ju såklart att det kan dröja veckor ännu....

• Jätten gluff gluff
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-30 16:50:06 följande:
    Hur gick det för er? 
    Vår lilla är i alla fall fixerat sig, gick inte att rucka henne ens en milimeter Glad Jag känner mig inte så nervös, mest pirrig. Men nu håller jag verkligen tummarna för att hon väntar med att komma till efter nyår. Inte så roligt att fylla år på årets sista dag Tungan ute
    Bjornis skrev 2010-12-30 16:15:51 följande:
    Tack hörrni! Och ungefär nu har jag börjat fundera på när barn nummer två ska produceras! Haha, så ni inser att inte ens min förlossning fått mig avskräckt för det man får är sååååå ljuvligt! 

Ja, nu närmar det sig förlossning för många av er! Woho!
    Imorn åkr vi hem så vi hinner nog inte träffa nån av er!?

Åh, avis! Solig Mysigt att få gosa bebis dagarna i ända!
    Det gick bra! Mitt blodtryck var jättebra, som vanligt, magen hade växt 4 cm sen förra veckan! *skrattar* Så det var väl nästan som för dig va? Men min gissning är att magen sjönk ned för två veckor sen, för då hade inte magen växt nåt & så bara 1 cm förra veckan, så Knodden har nog växt på i samma takt ungefär hela tiden.
    Hjärtljudet låg mellan 125-130 igår, så det var lägre än innan, men det var vanligt också sa hon, att de vilade upp sig extra & sov massor när det närmade sig liksom.
    Min Bm skulle vara ledig nästa vecka, så vi bokade en tid 11 januari! Ha ha... då vill jag väl inte komma dit heller! Men man vet ju aldrig... fast OJ vad jag hoppas att jag inte behöver gå över så länge...

Vad skönt att ni får komma hem idag Bjornis! Jag är sååå avis faktiskt!

Jag har inga tecken på att Knodden skulle vara på gång, så snart är det väl lugnt, då borde det bli 2011 av bara farten! Men jag tänker ju inte direkt gå ut på långpromenad eller storstäda i eftermiddag bara för att liksom.... Imorrn däremot! Då! Ha ha... ska baka kanelbullar & gå långpromenad & färdknäppen får man väl prova också!
  • Jätten gluff gluff

Nope, ingen bebis här heller.... otålig är bara förnamnet! Roar mig med att sitta & peta på Knoddens fot, som buktar ut under ena revbenet....

• Jätten gluff gluff

Vad skoj att höra från dig Djurgårdsrutan! & vad skönt att ni fått komma hem! Härligt att höra! Måste kika om du lagt in nya bilder på Cornelia?

• Jätten gluff gluff

Hej!

Grattis Jossan & Lillebäcks mamma!

Här har underverket kommit ut också!
    7:e januari föddes vår lilla Elin, 3155 gram & 49 cm! Hon är helt perfekt!

Förlossningen blev tyvärr ganska jobbig, tog lång tid, det var personalbrist & dessutom förlorade jag ganska mycket blod, vilket gjorde att jag inte orkade någonting ALLS de första dygnen, inte ens resa mig ur sängen. Men nu har vi varit hemma i 6 dagar & det börjar ordna upp sig. Jag tycker amningen är vansinnigt jobbig, har bröstvårtor som mest består av sår & jag tycker brösten spänner & dunkar & är knöliga & ömma hela tiden... men jag vill så gärna amma så jag kämpar på. Hon äter duktigt, det är ju det viktigaste. Hon sover lite oregelbundet, men oftast en 4-5 h i sträck på morgonen. Nätterna är hon mest vaken.

Jag är lite orolig redan nu över när sambon ska börja jobba igen. Han är inne tillfälligt & jobbar idag & det känns jobbigt. Men man vänjer väl sig & får till rutiner antar jag.

Jag väntar nog gärna med att åka in till stan på fika, men sen så!
  • Jätten gluff gluff
    J0SSAN skrev 2011-01-17 15:33:55 följande:
    Åh grattis själv Lycklig 2010 vad pigg blick hon har!

Har du amningsnappar till bröstvårtorna? Även om man skall försöka undvika det så att inte barnet vänjer sig vid dem så kan det vara skönt att avlasta bröstvårtorna iaf var tredje gång eller så... Håll koll så att ni inte får svamp också, det kan göra bröstvårtorna extra ömma - i så fall finns det ett väldigt bra husmorstipps: lös lite bikarbonat i vatten och vispa runt med ett finger i barnets mun och på bröstvårtan inför varje amning. Hoppas det ordnar sig snart det skall ju inte vara en plåga...
    Hur vet man om man fått svamp i såren då?

Just nu sitter jag med citron på bröstvårtorna... också husmorstips. Jävlar vad ont det gör...
  • Jätten gluff gluff

Du & jag Bjornis! Min sambo börjar också jobba imorrn... Fast han har bara varit hemma i två veckor till skillnad från din gubbe!
    Jag har iofs tjuvtestat några dagar eftersom sambon varit tvungen att jobba tre halvdagar... Det gick helt ok, men visst är man mer låst, kan inte få en stund framför datorn, det är svårare att ta en dusch osv...

Jag känner mig dålig för att jag inte kokar allting stup i kvarten, men man orkar ju inte!!! Herregud jag pumpar ju HELA tiden nu medans jag försöker få mina bröst att läka...

Ersättning förresten. Vad ska man köpa OM man ska köpa? Var finns det? Vad kostar det? Jag har INGEN aning... men jag undrar hur länge jag står ut att amma....

• Jätten gluff gluff

Det blir också 30-50 ml per gång, totalt, på bägge brösten alltså... anar att det inte är lika mycket som skruttan får ut när hon ammas, så jag hoppas på att kunna amma igen, när bröstvårtorna läkt lite till. men det är ju ingen garanti att det inte blir sår igen....  Jag pumpar varannan timme ungefär. & så samlar jag upp en stund innan, med såna där skålformade grejer, det ena bröstet droppar massor, så det häller jag också i flaskan.

jag är så rädd att hon ska ha gått ner till nästa besök hos bvc, men jag måste ju läka, det går inte annars.

• Jätten gluff gluff

Så bra att så många börjar sova längre perioder! Elin sover också fem timmar nån gång då & då, men oftast blir det tre. Hon sover mellan oss i sängen. Jag vet inte om jag "vågar" testa att lägga henne i sin säng... tänk om det det blir massa gråt & sovtimmar som går till spillo då? Hmm...

Jag pumpar alltid på natten, vaknar oftast varannan timme av att brösten spänner, pumpar & så varannan gång brukar hon vakna till lite & då får hon flaskan.

Åh, jag önskar jag hade bil på torsdag så att jag kunde hänga med! Börjar bli sugen på att komma ut & träffa folk nu. Bra tecken!

• Jätten gluff gluff

Jag vill också hänga med & fika! Kan också på tisdag.

Här är lilla Elin snäll för det mesta. Hon har gnälliga kvällar, men inte så att hon är otröstlig eller nåt. Sover gör hon hur bra som helst & jag hoppas att det fortsätter så!

Amningen har ÄNTLIGEN börjat fungera lite bättre!

Man börjar se hur hon utvecklas nu också, hur hon lyfter på huvudet, ler & följer med mycket mer.

• Jätten gluff gluff
    J0SSAN skrev 2011-02-09 10:56:33 följande:
    Kan också instämma i att dagarna med magknip kan vara en pärs. Undrar hur länge det håller i sig, innan magen vant sig menar jag...

Sen har Hedvig börjat kräkas allt mer. Ibland undrar jag om något av maten stannat kvar över huvud taget - är det nån som känner igen sig?

Nu har jag börjat planera för dopet. Det är kul med lite pyssel, fixa inbjudningskort, välja musik mm
    Jo, Elin har också börjat kräkas mycket, nästan efter varje gång hon ätit. Jag frågade BVC om det, men hon tyckte inte det lät oroande. Antagligen är hon lite åpen bara, & äter mer än vad som egentligen får plats i magen. Så länge de inte kaskadkräks massor & ofta så var det inget att oroa sig för.

Jag kan inte fika på måndag, men jag kan hänga med nästa gång isf.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?