Första barnet, i Göteborg?
Dagarna känns mycket längre! Och då har jag ändå sambon hemma nu, så man slipper vänta ensam 
Har du bestämt dig för Östra eller Mölndal?
Dagarna känns mycket längre! Och då har jag ändå sambon hemma nu, så man slipper vänta ensam 

Jupp, så kom han inatt. Med kejsarsnitt efter många långa timmars värkarbete! Bajs i fostervattnet, värkstimulerande och en eda som inte funkade så bra är tyvärr facit från min förlossning. lillebäck: Kan säga att dyktekniken gick så där även om det räddade mig när det var som värst. Mattias fick vara en grym coach där.
Men värkstimulerande är ju så lömskt. Hade inte en paus i värkarna mellan 7-10 cm. Vilket var ca 5 timmar. till slut gick knoddens hjärtljud upp (arg bebis) och låg på över 200 i flera minuter och då gav sig bm och jag grät av utmattning. Hon stängde av värkstimulerande droppet och ringde läkaren som konstaterade att vi får göra snitt. Bebisens huvud ville inte sjunka ner och är de plockade ut honom så såg de varför: han låg med huvudet fel för att komma ut plus att det värkstimulerande droppet gjort min livmoder HELT slut!
Kejsarsnittet var en positiv upplevelse och även om jag så klart har ont i dag så var det fantastiskt människor som hjälpte oss.
Jo, utöver detta fick jag feber under förlossningen också och fick behandlas med antibotika. Jag var lite trött mot slutet ja. Men 22 timmar efter vattenavgången var han ute och vi är så lyckliga! 4065 gram och 53 cm lång. Inget namn än...
Tack hörrni! Och ungefär nu har jag börjat fundera på när barn nummer två ska produceras! Haha, så ni inser att inte ens min förlossning fått mig avskräckt för det man får är sååååå ljuvligt!
Ja, nu närmar det sig förlossning för många av er! Woho!
Imorn åkr vi hem så vi hinner nog inte träffa nån av er!?
mina: ska du på efterkontroll? var? p.g.a snittet? till mig sa de om att 6-8 v efter ska jag till bm på mvc för koll. är det den kollen du ska på? känns helt sjukt eg att man inte kollas mer?