Inlägg från: Annizzzen |Visa alla inlägg
  • Annizzzen

Första barnet, i Göteborg?

Hej tjejer!

Håller med, jätte trevligt igår, tack alla som var med Det får vi absolut göra om inom kort, ser fram emot det.

Vilken tur vi hade med vädret också, galet vilket regn som kom på kvällen...

• Annizzzen

Cotton: Vad skönt att höra att allt ser så bra ut Se till att njut massor nu... och så får vi hoppas att du mår lika bra hela vägen

Den 17:e augusti funkar för mig med. 
    Det är ju ett tag kvar, så antagligen blir det aningen fler och större bebismagar nästa gång  

• Annizzzen

Oj oj oj,

Här händer det grejjer, äntligen har jag lyckats läsa ikapp. Har inte orkat plocka upp datorn alls i helgen utan bara njutit av det härliga vädret. (jag tycker iofs att det är lite jobbit med värmen precis som många av er skriver)

Varmt välkomna alla nya och nygamla , kul att se att tråden lever och blir mer aktiv hela tiden

Jag fikar gärna nån gång innan augusti också, var så himla trevligt sist och kommer förmodligen bli minst lika trevligt nästa gång.

Även om jag inte skriver så mycket här så är det underbart att läsa alls råd och kommentarer, man blir liksom lite lugnare av mycket man läser och kan slappna av och (försöka) njuta av graviditeten istället för att bara nojja sig...

Englastar: Vilken konstig reaktion du fick från damen som ringde upp dig, känns ju som att de borde lyssna på den gravida och i alla fall verka förstående. Men skönt att du ändå fick en tid och hoppas att allt kommer att gå bra och ser bra ut

• Annizzzen

Lillebäcks mamma: Jag har precis som du, jätte stor på kvällarna, man tror den ska ploppa ur när som helst, eller iaf blir hur stor som helst innan det är dags... (jag är 1 vecka efter dig)
    Skönt att läsa ditt inlägg om att svullnaden förmodligen kommer att gå ner (om man har tur)
    Det låter dock konstigt att magen skulle stå stilla med tanke på hur mycket bebisen växer just nu. Den är ju inne i nån utveckligenfas nu, iaf enligt vad jag läst. MEN jag tror att BM vet bättre, det är ju deras jobb
    Hoppas att din svullnad går ner

• Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Nej jag har inte känt nåt ännu, men jag måste erkänna att jag börjar bli lite otålig. Man vill ju liksom känna att bebisen rör på sig. Förmodligen en galet häftig känsla när den väl kommer.
    Men vad jag har läst så verkar det vara väldigt olika när man kan känna och vanligast runt v 20... och det är ett tag kvar... Men jag längtar massor dit (fast det innebär också att min semester är slut då jag kommer att vara i v 20 när jag börjar jobba igen så man vill inte längta för mkt )

Ceropegia: Välkommen hit Vi verkar vara ungefär lika långt gångna, jag går in i v 15 imorgon  
  • Annizzzen
    MorMaria81: Välkommen hit

Lillebäcks mamma: Oj oj oj vad jag känner igen mig. Jag känner nästan precis som dig. Eller som du skriver jag känner inget alls. Jag känner typ på magen hela tiden och undrar om det egentligen är nåt där!?! Man ser ju att magen växer men just nu känns det mer som att man bara har blivit lite mer småtjock och inte gravid  Usch tycker inte alls att det är kul att vara gravid just nu
    Jag har haft planer på att gå ut och titta på bebisgrejjer o så, men det har slutat vid planer eftersom jag inte känner att jag är gravid.... käppt... Men å andra sidan, igår fick jag ett litet bevis (som jag hoppas har med att jag är gravid att göra) jag började bara tokböla och jag fattar fortfarande inte varför.... fast det började såklart med att jag inte kunde ha mina kläder.... inte alls tjejigt...

Bjornis: Välkommen hem (snart iaf)  till varma Göteborg
  • Annizzzen

Välkommen hem Bjornis,

Vilken härlig berättelse om Vietnamn låter som ett härligt land.

Du skriver att ni funderar på att åka till Malaysia och bla Perhentian Island. Jag har varit där 2 ggr och kan varmt rekomendera dessa öar, heeelt fantastiska, jag var där 2001 och 2005, betydligt mer expolaterat det senare året, men ändå super härligt. Var ju ett tag sen så antagligen har det ändrats ännu mer. MEN Malaysia i helhet är ett riktigt gymt land, skulle kunna tänka mig att åka dit om och om igen Och har man inte varit på Borneo, den Malaysisa delen (som vi även var 2005) kan jag varmt rekomendera det med för er som planerar bröllopsresor mm

Kul att höra att ni har positiva upplevelser om BMG, jag går där, men tycker att min barnmorska är aningen förvirrad... ska dit på RUL den 10:e så jag hoppas det är lite bättre då...

Jag kan tyvärr inte fika nästa vecka, semestern börjar imorgon och vi ska bila ner till Italien, jag hoppas verkligen att det inte är så varmt så man flyter bort där nere....

Men ser jätte mycket fram emot den 17:e augusti

• Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Ja det ska verkligen bli helt underbart med Italien Vi ska till Toskana först och främst, vi har hyrt ett hus där 1 vecka med ett annat par och deras 3-åring (så vi ska öva lite ) Vi kommer göra en del utflyckter därifrån till Pisa, Cinque terre och en stanna i de mysiga byar vi passerar (bra när man har bil med sig) Sen har vi tänkt att försöka åka till Gardasjön och kanske hinner med Venedig om vi orkar....

Några ställen som ni varit på och kan rekomendera?

Sen när det gäller vinet och antipasti så är det ju trist.. men de andra är jätte glada eftersom  jag kan köra från alla vingårdar mm. Men jag har ställt krav, att ska vi åka till vingårdar ska vi minst köpa med oss en flaska och ha vinprovning hemma nån gång nästa år
  • Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Jag vet inte riktigt vad företaget hette som vi hyrt av (våra vänner skötte den kontakten) men jag lovar att berätta hur det fungerat när jag kommer hem.
    Ska villigt erkänna att det ser lite nergånget ut på bilderna, men det här ska bli en spännande upplevelse

Milano hade jag gärna åkt till, vi får se vad vi hinner med, kanske bli ett stopp där med, vem vet

Nu ska jag ut och jaga ett par mammabyxor... eller iaf ett par byxor i storlek större, kan inte knäppa nåt längre... lite jobbit att åka på semester och inte ha nåt att ta på sig...
  • Annizzzen
    Lycklig 2010: Vilken galen dröm, men den ljusade upp min stund här på förmiddan, fick mig ett härligt skratt. Ja snacka om att man förändras som gravid. Drömmer konstigt och jag är även så galet lättstött och blir ledsen jätte lätt... har aldrig vart sån innan...

Tarda: inte lätt när en barnvagn kan få en att inte vilja ha bebisen längre helt galet Tur att det bara är drömmar.

Välkommen Lilo och grattis till ditt plus

Jag tittar bara in här snabbt idag får se när det blir nästa gång, semester för mig idag Vet inte när man kommer åt en dator och kan kika in. Ska bli underbart, 4 veckor att bara vara ledig. Har precis som många av er skriver hört att det ska vara galet varmt i Italien dit vi ska så jag hoppas att man inte kommer att smälta bort  

Vill önska er alla en fantastisk och underbar sommar med eller utan semestrar

Hörs snart!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?