Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Tja, man kan ju säga att man mår lite halvkrasst och att man nog inte ska ge sig på varesig åkturer eller alkohol. Klart, det finns säkert de som börjar misstänka någonting då, men spela roll - i slutändan får de ju veta ändå efter några veckor.

Vi kom på först flera dagar efter vi varit på ultraljudet att vi ju bara sett en bebis. Det hade vi funderat lite på innan, även om vi inte har tvillingar på någon sida av släkten. Men dagen för ultraljudet så hade vi inte en tanke på det.

Helt rätt tycker jag, vi ska förvänta oss små godingar och inte missfall. Tänk nästa år vid den här tiden då vi ligger på en filt i gräset och snufsar bebis Glad Underbart!

• Lillebäcks mamma

Klart du får vara med, Erwanith! Välkommen hit Glad Så mysigt att ha magen och kontakten med bebisen så som du har nu, snart får du ju träffa din lilla goding med. Även om jag ärligt ska säga att jag inte kommer att vara avundsjuk på dig i augusti när det är jättevarmt och du får gå runt höggravid. Pweh! Hade en kompis som fick göra det, stackarn låg bara hemma på soffan, i bara underkläder och gick och duschade kallt var femte minut.

Jag längtar efter magen med Cotton! Mest till kommunikationen med bebisen, det måste vara så häftigt. Kanske kan man ana lite vad det är för personlighet som växer fram där inne med då Glad 

Har ni förresten funderat på om ni ska ta reda på vad det är eller om ni ska låta det bli en överraskning? 

• Lillebäcks mamma

frökenelin, jag har två kompisar som fått barn och ingen av dom hade några som helst symptom under hela graviditeten. Så det är bara bra det med Glad 

Om du känner att du blir osunt orolig (det blev jag) så boka in ett tidigt ultraljud på någon privatklinik, t.ex Mama Mia. Det kostar 450 kr och är såå värt varenda krona om det kan få en att njuta av graviditeten istället för att må dåligt i oro.

Om man ser ett hjärta slå i vecka 6 är risken för missfall 3-5 %, om man ser ett hjärta slå i vecka 9 är risken för missfall 1-1.1/2 %  

babyvarlden.se kan du knappa in senaste mensens första dag och få reda på när hjärtat börjar slå på bebisen och sådär. Kan vara mysigt att läsa om Glad 

• Lillebäcks mamma

Sunt tänkt Erwanith!
    Kul att jobba på Liseberg Glad

Välkommen hit Jackie85 och grattis till plusset! Hur har du mått? Gissar att du är någonstans runt vecka 9 nu då?

• Lillebäcks mamma

Jag slutade dricka kaffe direkt jag fick veta och har inte druckit varken kaffe, te eller läsk (den senare för att jag inte vill få i mig överdrivet socker) under hela graviditeten så här långt. Däremot har jag tänkt börja dricka lite kaffe igen efter vecka 12 passerat. 

Nojigt, jag vet...men för mig var det ingen uppoffring och jag mådde bättre av att låta bli Glad Om det skulle bli MF så hade jag mått bättre av att ha låtit bli, så behöver man inte fundera på det...

• Lillebäcks mamma

Jag gissar på att barnmorskan som sa sådär är av äldre sort. Förr fanns det nämligen en myt man trodde mycket på - om mamman mådde dåligt och spydde så var risken för missfall mindre. Det är idag bevisat att det inte har något som helst samband, även om äldre personer fortfarande hävdar att det är så.

• Lillebäcks mamma

Jag ställer mig i ledet för positiva omdömen om mvc kungshöjd. Alla jag har träffat där har varit jättetrevliga och mycket hjälpsamma. De är även snälla mot min sambo och låter honom vara med i samtalet. Det gillar vi skarpt Glad

• Lillebäcks mamma

Jag följer gärna med på barnvagspromenader i Slottsskogen nästa år med om jag får Glad

Vi har faktiskt redan beställt en barnvagn Skäms Men det var mest för att vi ville ha en som bara kommer att säljas i 10 ex i göteborg och 50 ex i hela landet. Så vi slog till och tänkte att vi lär ju inte sluta försöka även om det inte skulle bli den här gången. Och i värsta fall fick vi väl ändå ha en vagn att lägga vårt adopterade barn i (ja ni hör, att motivera varför man ska handla är ju inga bekymmer här Tungan ute )

• Lillebäcks mamma

Det är en Bugaboo Camelon (vi älskar den!) special edition all black Glad
    Jag har ofta undrat varför man inte kan få en som är helsvart, och så poff - samtidigt som jag blev gravid så släppte de en sådan. Det var ödet helt enkelt Drömmer

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Jennie90a och Angel20! Grattis till era plus Glad

Vi har en till här som ska få 27 augusti (om jag inte minns fel). 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?