• J0SSAN

Första barnet, i Göteborg?

Hejhej jag blev visst först med att skriva här efter fikat Cool 
    Ser att jag borde gått in här tidigare idag och uppdaterat mig så kanske jag inte hade varit fullt så förvirrad....

Jättekul iaf och hoppas det blir fler tillfällen

• J0SSAN

Hej! Inte hunnit titta in här på ett tag men tänkte iaf skicka en lite hälsning innan jag åker ut och seglar.
    Vi var på UL och inskrivning igår (V.9+3) och vad SÖT den var den lilla! Låg och viftade med armarna och hade världens goaste runda kinder .
    Maken håller på att skanna in bilden nu så vi kan ta med en kopia ut i båten och kika på då och då...Solig

Ha en skön sommar!
    Kram Josefin

• J0SSAN

Hejhej nu är jag hemma igen från seglingen.
    Tror faktiskt att jag har känt fosterrörelser redan trots att jag bara är i vecka 11! Det var ganska komiskt faktiskt jag har ju varit rätt svullen och gasig senaste veckorna och häromnatten när jag låg halvvaken och hade lite ont i magen kände jag först hur en rad gasbubblor liksom for genom tarmen precis till höger om livmodern och sedan tre kraftiga sprattlingar till vänster i livmodern. Den blev väl skitskraj den lilla rackarnTungan ute
    Det kan ju varit gaser men det kändes så annorlunda från det andra så jag tror ändå inte det... Nu längtar jag bara till att få känna det igen.

• J0SSAN

Välkommna alla nya! Nu är vi riktigt många, skall bli spännande med fikat den 17:e vi kanske fyller upp hela condecco ;o)

Åhh vad härligt det lät med ett sånt fint frieri Kajsa - grattis!

Min man friade för 5 år sedan, han gick med ringen i fickan hela semestern (vi bilade genom Europa) och det var skit kasst väder. För varje dag som gick blev han på sämre och sämre humör för att det där perfekta ögonblicket aldrig infann sig och jag blev surare och surare för att han var sur. Slutade med att han friade en vecka efter att vi kommit hem. Blev Henån istället för Prag men det var i alla fall fint väder

• J0SSAN

Vi har också börjat titta på barnvagn = total förvirring
    Funderar starkt på att köpa 2 bara för att slippa betämma mig. En stadig, rymlig med 4 stora hjul och bra stötdämpning och en liten, lätt, snygg med små hjul fram.
    Spanar på blocket varje dag fast än är det ju ett halvår kvar så jag tänker hela tiden att det nog dyker upp ett ännu bättre kap snart....slutar väl med att jag inte har nån...

• J0SSAN
    snöflinga04 skrev 2010-07-25 10:22:03 följande:
    Vi har beställt en Emmaljunga citycross, det är en kombivagn med fyra fasta hjul. Våran lilla kotte kommer i oktober så vi tycket att det var bäst med en stabil vagn inför vintern. Sen till våren/sommaren har vi tänkt köppa en lättare vagn  typ en sulky.

Om man ska beställa en ny vagn så tar det ett tag att få den, ca 8-12 veckor lite beroende på model/märke och årstid. Vi betsällde våran nästan fyra månader innan och fick själva bestämma när vi skulle hämta den.
    Våran är beräknad till 5:e februari och första månaden tänker jag att man kanske inte går några långpromenader precis...så det blir ju inte så mycket vinter ändå (hoppashoppas). Det jag tänker mest på är att vi har ett stort skogområde med fina promenadvägar precis intill knuten och där vill jag ju kunna gå samtidigt som jag vill ha en liten smidig vagn som man kan gå på stan med och som lätt får plats i bilen och på bussen.

Dessutom är jag lite fåfäng ;oP och tycker att cityvagnarna är så mycket snyggare än de stora bylsiga emmaljunga.
    Men jag är samtidigt lite kritisk till de "ergonomiska" sittdelarna som inte går att lägga plant - inte så lyckat om man får en bebis som bara vill sova på sidan tex. Suck, ni hör ju...
  • J0SSAN

Lycklig2010 - vilket fint RUL och vilket häftigt datum 20110101
    Åh vade jag längtar efter att se min bebbe igen men det är långt kvar...

• J0SSAN

ÅH vad fina bilder!
    Lillebäcksmamma - vad roligt med ett kort där den suger på tummenSolig Huvet neråt, tummen i mun och vifta på fötterna - det verkar vara en liten Pippilotta Skrattande

Jag är också jättenyfiken på vad det är för kön och sedan har vi så himla svårt för att bestämma oss för namn så det skulle ju underlätta att bara ha hälften så många att välja på....
    Men maken vill inte ta reda på det och egentligen tycker jag ju att det är rätt att vänta... menmen
    Brorsans båda barn har visat snoppen så tydligt på RUL så det inte har gått att undgå att se det så vem vet...

• J0SSAN
    Bjornis skrev 2010-08-02 14:59:48 följande:
    Jag kommer berätta att vi ska ha en pojk för att det är viktigt för Mig att vänja mig vid tanken, vad andra tycker är skit samma. Jag kommer klä honom i alla möjliga färger (utom rosa och lila om han inte ber om det själv) men jag kommer antagligen peka mer på bilar än dockor när han sitter i vagnen. Om sen ungen tar tag i en docka så ska han så klart ha en docka! En Skrållan som säger "mamma, jag vill ha plättar". En sån hade jag. Gud va jag hatade den dockan. Man bytte skiva i ryggen och så raspade det när hon pratade. Läskigt. Min blunddocka Johanna däremot: hon var fantastisk. Hon fick sand i ena ögat en semester och sen var hon lite sned och inte lika rolig att leka med... Stackarn.

Åh jag hade också en sån Skrållan med massa färgglada skivor OCH mina två favoritdockor var två likadana blunddockor som hette Johanna och Sofia
  • J0SSAN
    Katsura - fy vad tråkigt! Hoppas verkligen äggledarna ser bra ut så att ni kan försöka snart igen. Håller tummarna för dig.

Björnis - jag visste inte ens att för höga järnvärden kunde vara ett problem! Trodde bara man skulle oroa sig för för låga värden och äta extra tillskott osv... Finns det något du kan göra för att sänka värdena?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?