snöflinga04 skrev 2010-07-25 10:22:03 följande:
Vi har beställt en Emmaljunga citycross, det är en kombivagn med fyra fasta hjul. Våran lilla kotte kommer i oktober så vi tycket att det var bäst med en stabil vagn inför vintern. Sen till våren/sommaren har vi tänkt köppa en lättare vagn typ en sulky.
Om man ska beställa en ny vagn så tar det ett tag att få den, ca 8-12 veckor lite beroende på model/märke och årstid. Vi betsällde våran nästan fyra månader innan och fick själva bestämma när vi skulle hämta den.
Våran är beräknad till 5:e februari och första månaden tänker jag att man kanske inte går några långpromenader precis...så det blir ju inte så mycket vinter ändå (hoppashoppas). Det jag tänker mest på är att vi har ett stort skogområde med fina promenadvägar precis intill knuten och där vill jag ju kunna gå samtidigt som jag vill ha en liten smidig vagn som man kan gå på stan med och som lätt får plats i bilen och på bussen.
Dessutom är jag lite fåfäng ;oP och tycker att cityvagnarna är så mycket snyggare än de stora bylsiga emmaljunga.
Men jag är samtidigt lite kritisk till de "ergonomiska" sittdelarna som inte går att lägga plant - inte så lyckat om man får en bebis som bara vill sova på sidan tex. Suck, ni hör ju...