Inlägg från: Mina 78 |Visa alla inlägg
  • Mina 78

Första barnet, i Göteborg?

Kiaa: 5 kilo i vecka 20 är väl inte alls mycket. Du har ju gått halva tiden så då bör du ju ha gått upp ungefär hälften. Man lägger ju på sig olika mycket i olika skeden iofs, men vad jag har förstått går man ju upp mest i andra trimestern dsv mellan v 12 och 26. Jag har gått upp 6 kilo i vecka 24, vilket känns helt okej. Jag har gjort en egen kurva på blimamma.se där man fyller i sin vikt varje vecka och ser hur man följer kurvan. Sen verkar ju du vara rätt smal från början och då går man ju ofta upp mer. så oroa dig inte för det. Vi får ta sällskap på barnvagnslöpturer när barnen väl kommer så kommer vi i form på nolltid :)

Lycklig: Jag kände de första rörelserna i vecka 23 och fortfarande är sparkarna ganska dova. Jag har också moderkakan i framvägg. Men det är väldigt skönt nu när jag känner knyttet röra sig varje dag. Nu väntar vi bara på att sambon också ska kunna känna. Vi ska till MVC i övermorgon och mäta magen och så för första gången. Det ska bli superpännande.

• Mina 78

Jag hoppas stanna på 12 kilo...men sommaren har gjort sitt vad gäller viktökningen.

Jag har inte heller någon i min omgivning som ska ha barn. Vi bor ju visserligen på olika sidor om bron, men ändå rätt nära varandra KIaaDrömmer  Alltid trevligt med nya bekantskaper, särskilt någon som gillar att springa.

• Mina 78

Det är ju inte bra att gå ner fettvikt under gravididteten eftersom det frigör nåt sorts ämne som inte är bra för barnet, men vad är du i för vecka typ 15-16? Då har ju inte bebisen behövt så mycket vikt ännu. Innan vecka 12 är det ju inget konstigt att stå still i vikt eller till och med gå ner om man mår illa. Sen finns det ju nån sorts riktlinje på 3-400 gram per vecka vad jag har förstått, men det är ju väldigt individuellt också. I början gick jag rätt mycket upp och ner.

Bebisen får ju vad den behöver oavsett om man går upp eller inte. Själv  har jag som sagt gått upp åtmnstone 1-2 kilo som inte beror på bebisen utan ppå att jag under sommaren tränat mindre än vanligt (iofs pga av bebisen) och ätit mer.

Men nu är det höst, inte så varmt och rutiner igen så förhoppningvis blir det bara gravidvikt resten av tiden. 

• Mina 78
    Kiaa: Jag springer en del fortfarande, men mest lufsande. Ska dock springa några tävlingar med lite högre fart i spetember. Jag har inga känningar i fogarna ännu (ta i trä) däremot går det ibland lite trögt att springa och jag får mjölksyra av minsta backe. I höst ska jag försöka gå en del på gym, jag kommer nog att forstätta springa ute så länge väderleken tillåter, men på gymmet kanske jag kör Crosstrainern istället. Vill helst inte tappa all kondition.

Tråkigt att inte kunna springa alls och framförallt tråkigt att ha ont! Jag har haft en så himla lätt graviditet hittills så jag bara hoppas att det fortsätter så. 
  • Mina 78

Jag kan inte heller. Har träning som drar igång på tisdag. Synd synd, men en annan gång

• Mina 78

Bökande var en ypperlig beskrivning tycker jag :)

• Mina 78
    Kiaa: Håller tummarna för att akupunkturen hjälper :)
  • Mina 78
    Kiaa: Vi har beställt en Britax smart, vi hade också ungefär samma kriterier som er plus att vi bara ville ha ett hjul fram. För mig är det viktigt att jag ska kunna springa med den. Många av de vagnarna som har svängbara hjul har ju så himla små hjul fram.

• Mina 78

Vi har beställt den hos babyproffsen på backaplan (de har exemplar inne som man kan prova). Vi beställde visserligen hårdlift till våran, men det finns med mjuklift också, som bara är att plocka i och ur. Min kollega har den vagnens föregångare och är supernöjd med den. Dessutom är den väldigt billig

• Mina 78
    Kiaa: Mountain Buggy är nog en toppenvagn, var helt inne på den först. Men den går inte att vända på sittdelen så då gick den bort. Vad gäller sittdelen på Bitax så vet jag inte, det har jag inte hört. Min kompis barn är bara ett drygt halvår ännu.  Vi köpte en svart. Jag ville helst ha en grön, men min sambo ville att den skulle vara diskret och eftersom jag valt hela vagnen så fick han välja färg :) 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?