Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Här finns lite information om gravidförsäkringar från PLUS svtplay.se/v/1740543/gravidforsakringar_reportage_och_studio
    (varning för ledset mammahjärta!)

Och här www.konsumentbankbyran.se/Forsakring/Barn/Gravidforsakring/

Jämför de olika här www.xn--gravidfrskring-eib9z.se/
    Framför allt kan det vara intressant att läsa här www.xn--gravidfrskring-eib9z.se/jamfor-gravidforsakringar/medicinsk-invaliditet-och-medfodda-sjukdomar

Här hittar ni även familjelivs egna jämförelse www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.602489

Vi är också i valet och kvalet. Känns som att det inte täcker så mycket anyway och verkar ju onekligen vara svårt att få ut några pengar även om tråkiga saker händer.
    Kan ju vara bra att ha en som sträcker sig fram till bebisen är 6 månader, så att man har fullgott skydd, även om vi tänker teckna barnförsäkring så snart Lillebäck är född. 

• Lillebäcks mamma

Kikar in och berättar att vi varit på Emma Ultraljudsklinik idag och tittat på det lilla underverket Hjärta
    Allting såg bra ut och Lillebäck visade sig vara vår lilla dotter; Gullan EMILIA Aurora

Vi är så otroligt lyckliga just nu!
  • Lillebäcks mamma

Tack söta ni Solig

Jag är idag på 25+2, så i vecka 26. Vi fick vänta i 30 minuter efter utsatt tid, det var ju ett litet minus. Men det var trevliga lokaler och när vi väl fick komma in så var barnmorskan jättetrevlig och hjälpsam Glad

Jag har min moderkaka i bakvägg och vår lilla tjej låg så lugnt och stilla så det var lätt att få fina bilder. Men jag har hört att det inte ska vara omöjligt att få fina bilder även om man har moderkakan i framvägg. 

• Lillebäcks mamma

Ja, vi hade tid kl. 18 men kom inte in förrän 18:30. Det fanns lite juice av olika sort där i väntrummet så ett tips är ju att dricka lite sånt innan du går in så bebisen vaknar till lite Tungan ute
    Paret som var inne före oss kom ut och hon gick på toaletten, drack lite juice och vandrade lite - sen fick de gå in igen. Så jag gissar att det berodde på att de inte såg så bra. Men snällt av dem att ge det lite extra tid Glad

• Lillebäcks mamma

Tack Kiaa och Kajsa30 Solig

Min sambo är helt lyrisk över vetskapen om att det är hans dotter där i magen. Jag tror att det blir verkligare för honom nu, än bara "bebisen i magen": Men det är klart, man kan ju inte tvinga någon som inte vill Tungan ute
    Gullan är efter min älskade mormor, som tyvärr gick bort 2009. Emilia blir hennes tilltalsnamn och är min fars mormors namn (fick vi reda på efter att vi valt det) och Aurora har alltid varit en favorit hos mig, bara att jag tycker att det är lite omständigt att säga om man behöver säga det ofta Flört

• Lillebäcks mamma

Nejmen, jag undrade just när det skulle börja skrivas om förlossningar här i tråden och så kikar jag in och får se detta Solig

GRATTIS Sassy! 
    Alltså man blir ju så sjukt imponerad över vilken kraft vi kvinnor besitter! Jättekul att du delade med dig lite av hur förlossningen var Glad 

Hoppas på att snart få läsa allt fler berättelser om världspremiärer! Solig 

• Lillebäcks mamma

Hej på er!

Kul med lite liv i tråden igen. Jag hoppas att fler tittar in och uppdaterar kring hur det har gått Solig 

Stort GRATTIS till dottern MorMaria81!

Här har vi 10 dagar kvar till bf och längtar sååå efter vår lilla Emilia! Hjärta 

• Lillebäcks mamma

Jättekul att det händer lite här i tråden igen.

Stort grattis till er som nu har era lillälsklingar hos er! Vilket enastående jobb ni gjort! {#emotions_dlg.flower}

Jag säger som dig Bjornis, man slukar ju alla förlossningsberättelser man kan komma över nu - även om jag oftast inte har så mycket att hämta. Ingen medicinsk smärtlindring för mig (fick jag veta i vecka 35!) så jag har inte mycket mer val än att stå ut utan Obestämd 

Här gick vi in i vecka 40 idag men har inte mycket känningar alls, så hon stannar nog i magen ett tag till Drömmer

• Lillebäcks mamma
    J0SSAN skrev 2010-12-25 22:46:45 följande:
    Lillebäcks mamma - varför får du inte ta smärtlindring? Verkar ju jätteläskigt att veta att man inte har nån utväg ifall det skulle bli för olidligt...Förvånad
    För 10 år sedan gjorde jag ett pricktest, där jag tydligen fick utslag på -kainer (all medicin som slutar på -kain, vilket är samtliga smärtstillande). Jag frågade vad som hände om jag t.ex behövde bedövning hos tandläkare och hudläkaren sa att då finns det annat man kan få, som inte innehåller -kain.
    Funderade inte mer på det och har inte behövt bedövning någon gång i mitt liv, men informerade ändå barnmorskan vid inskrivningen i vecka 9 om denna allergi.

Min barnmorska antog tydligen att det fanns annat, eftersom hon inte skickade en remiss. Först när vi pratade om förlossning i vecka 34 och jag frågade vad mina alternativ var skickade hon en remiss. Några dagar senare ringde en mycket irriterad narkosläkare upp från förlossningen och tyckte det var underligt att ingen utrett detta. Då fanns inte tid att göra det och eftersom ingen kommer att ha lust att testa vad som händer när jag får bedövning första gången under en förlossning så får jag helt enkelt vara utan.

Om det blir ks så söver dom mig, vilket ju känns helläskigt med. Men men, ut måste hon ju. Det är bara till att hoppas på att man inte behöver bli klippt och att man spricker så lite som möjligt :P Jag får begära in några extra tuber lustgas när det ska sys Tungan ute 
  • Lillebäcks mamma

Haha, jag borde nog göra det men faktiskt inte. Tänkte försöka köra på dyktekniken, bad, varma handdukar och massage. Mitt mantra är "man kan inte dö av smärta" Tungan ute

Ja, det är verkligen fem-stjärnig service i den där magen Solig När man gått upp klockan fem på morgonen för att suget efter risgrynsgröt blev allt för stort så känner man sig ju farligt nära curlinglivet...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?