Första barnet, i Göteborg?
Hihi, va gulligt Bjornis! Vi har sett på ultraljuden att lilla Emilia suger på tummen där inne med 
Förutom mol-/mensvärk så har jag inga symptom alls på att det skulle vara på G.
6 dagar kvar idag 
Hihi, va gulligt Bjornis! Vi har sett på ultraljuden att lilla Emilia suger på tummen där inne med 
Förutom mol-/mensvärk så har jag inga symptom alls på att det skulle vara på G.
6 dagar kvar idag 
Åh, spännande!
Emellanåt har jag ganska kraftig mensvärk, ibland till och med så att jag vaknar av det och inte kan somna om. Men det är ingenting som kommer och går utan är mer konstant i flera timmar. Så jag längtar lite tills man kan få något som går att klocka
När var det du hade bf, Bjornis?
Dagarna känns mycket längre! Och då har jag ändå sambon hemma nu, så man slipper vänta ensam 
Hur skönt som helst! Ska definitivt använda samma metod nästa graviditet. Har bett bm att inte säga, bara anteckna och så har jag tittat bort när jag kiivit upp på vågen.
Låter ju sjukt, men jag vill också ha sammandragningar att öva på
Har inte haft några som helst krämpor under graviditeten och mår fortfarande oförskämt bra, så de där förlossningsvärkarna kanske klubbar mig i huvudet...
I början när jag blev gravid så tyckte jag det kändes jättekonstigt att jag skulle amma och ge mat via bröstet. Drömde en hel drös konstiga drömmar om amning och sånt, strax över halvvägs började jag få lite panik över att det fortfarande inte kändes naturligt. Men sen någonstans de sista veckorna så har det bara totalvänt och nu ser jag jättemycket fram emot alla mysiga stunder jag och lilltjejen ska ha 
Skönt att man har så nära till amningshjälp här i Göteborg om det skulle behövas!
Åh, GRATTIS Bjornis! 
Vilket enastående jobb ni genomförde! Fokusera på det och känn stoltheten över att du stod ut så länge som du gjorde. Tråkigt att dyktekniken inte gav vad du (och jag) hoppats på, men jag tror det är viktigt att inte känna besvikelse. Alla förlossningar är olika och i slutändan är det viktigaste ju att mamma och bebis mår bra och får mötas
Så mysigt att äntligen få ha din lillälskling hos dig!
Idag, två dagar innan BF var vi hos bm och fick veta att magen växt 4 cm på 2,5 veckor. Jisses amalia!
Barnmorskan var inte orolig dock, vi ligger fortfarande väldigt nära mittkurvan (sf=39). Men själv börjar man ju undra, hur stor bebis är det egentligen där inne?!
Ni som har fått era bebisar, tycker ni er kunna se något som helst samband med födelsevikt och sf-mått?
Har fått otroligt mycket mer vatten i kroppen de senaste två veckorna och kan nästan inte få på mig skorna längre, så kanske att det kan ha något med det att göra...Eller också visste helt enkelt bara den där julmaten vart den skulle
Jag känner mig inte så nervös, mest pirrig. Men nu håller jag verkligen tummarna för att hon väntar med att komma till efter nyår. Inte så roligt att fylla år på årets sista dag 
Mysigt att få gosa bebis dagarna i ända!