Bjornis skrev 2011-01-31 20:14:38 följande:
Lillebäck: FIN säng! Vi har också bäddat Sixtens säng så ytan på han sovplats är minimal men det faller honom inte helt på läppen. Han vill nästan helst att man andas på honom känns det som! Hehe.
Men kan du alltså lägga ner en VAKEN unge och sen somnar hon själv? Napp?
Sixtens nappteknik är så där och hade den varit hundra hade vi nog kunnat göra det för är nappen i är han oftast nöjd och tyst men iom att nappen trillar ur mest hela tiden så måste jag ligga och hålla i den och jag får kramp att göra det genom spjälorna.
En vaken sixten utan napp eller mamma eller pappas bröst känns kört!
Ja vi lägger ner Emilia medan hon fortfarande är vaken. Hon får napp om hon blir ledsen, men hon är inte överförtjust och den brukar åka ut ganska fort igen. Ibland får vi gå upp och stoppa in nappen igen men oftast suger hon bara vidare på sina händer.
Vi lägger oss samtidigt som henne så då är det mörkt i sovrummet (sånär som på en blå nattlampa) och sen ligger vi och pratar i vanlig samtalston - jag och sambon - så att hon ska höra att vi är där.
På morgonen efter att jag ammat henne så lägger jag bara ner henne i sin säng och så sover hon oftast vidare. Hör jag att hon är lite gnisslig så rör jag mig lite extra i sängen och suckar några gånger, då lugnar hon ner sig.
Nu är hon ju bara 2,5 veckor så det är för tidigt för att tala om rutiner

Så länge det här funkar så är vi ju glada