• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Jo visst har du rätt Englastar! Vi väntar ju barn, inte missfall!

För mig som väntat och kämpat så länge för detta plus, har det varit en process att verkligen FATTA att det  nu tagit sig. Men nu börjar det sjunka in på allvar. Att berätta för svärföräldrarna (mamma har ju vetat sedan i tisdags) var ytterligare ett steg framåt på "inse-stegen".

• cotton

Erwainth, vad roligt att du är nöjd med din BM och att du känner dig trygg där!

Å Gud, barnvagn är verkligen ett gissel. Vi tar väl en liten runda efter att vi varit på första UL, men vi känner oss ganska säkra på att vi vill ha en bugaboo.

Jag bad förresten en vän som fått en dotter i mars, att maila över en lista över vad man kan behöva när bebisen kommer... hon sa att hon satt och skrev på den nu och at listan var enorm... Stackars plånbok 

• cotton

Nä, testerna spelar nog ingen större roll än en egen bekräftelse att man just i det ögonblickeet är gravid. Sedan kan det ju gå fel, det kan det ju alltid, men så länge man är positiv och försöker vara stark, kan man inte göra annat. Och jag ser inte hur tagna graviditetstest (även in absurdum) kan störa eller irritera någon utomstående... Du har rätt Erwanith, ett plus är alltid ett plus, men ibland viill man ser flera plus.  För min del krävdes det många stycken, men nu börjar jag fatta det...

Lillebäcks mamma, du har helt rätt, Bugaboo är en fantatisk vagn i stan och i Göteborg och jag är också kär i den vagnen. De vänner jag har som har denna vagn, är väldigt nöjda. Så sker inget oförutsett, (som att vi skulle bli dökära i en annan vagn), kommer vi nog att köra på den. Tycker som du Lillebäcks mamma, att den helsvarta är snyggast, men tror inte den finns kvar när vi väl köper vagn (i höst). Men den med grå botten tycker jag också är snygg.

• cotton

Å tjejer, tack för alla tips om MVC Kungshöjd! Jag är jätteglad över mitt val!

Och Erwanith, tack för din omtanke. Men nu har jag nog tagit mina tester, och är nöjd. Känner att jag inte vill testa mer utan börja glädjas ordentligt och fatta att man blir mamma i början av februari.

Hm, hoppas hopps vagnen finns kvar i höst då Lillebäcks mamma... för jag vill sååå gärna ha den. Men det känns verkligen fel av oss som är såpass tidiga än, att köpa barnvagn än.

Min syster som bor i USA, har  också fått reda på att hon ska bli moster och hon ska iväg och köpa massor med söta barnkläder, filtar och allt idag (hon är galen   ). De har så mycket sött i USA! Hon och henns amerikanske man kommer hit till vårt bröllop i början av september, så då tar hon med sig allt. Hon har bra smak min syrra. Känns pirrigt faktiskt.

• cotton

Lillebäcks mamma, kan man göra då att man lämnar handpenning?! (inser hur grön jag är i detta avseende). Hmm, vet ju vad jag släpar iväg fästmannen till och gör denna helg.

Ja, vi ska gifta oss den 4 september! Ett ganska litet bröllop i Åsa (liten ort utanför Kungsbacka ). Nu får jag dock tänka om med klänningen lite. Kommer ju inte vara stor då, men säkert ha lite mer bröst och kanske en liten mage.

• cotton

Å vad mysigt Lillebäcks mamma *rörd* Och Gunnebo slott är ju makalöst vackert! Förstår att ni väljer att lägga planerna på hyllan för bebisens skulle. Hade vi inte haft ett litet bröllop inplanerat, hade vi nog också skjutit på det. 

Å tusen tack för tipset om vagnen! Ska rusa till butiken i helgen!  (och jag kommer också att vilja hämta vagnen tidigare... man vill ju verkligen drömma sig bort!   )

• cotton

Jag tycker också vi kan boka in en fika! Jösses, jag måste ha någon att prata bebis med, för mina stackars vänner som inte har barn kommer ju tröttna på mig annars (när jag väl berttar att jag är gravid då).

Har inskrivning på MVC Kungshöjd den 24 juni. Ska dock på ett första UL på Carlanderska den 23 juni så då får man ju se bebisen för första gången.

Hmm, men ska vi ta en sommarfika då? Hur ser det ut för er blivande mammor???

• cotton

Slutet av juni fungerar för mig med!!!

Har också en nära vän som har två misslyckade IVF.er bakom sig och som jag inte vågat tala om att jag är gravid för än. Och jag har många vänner som inte har barn eller ens är i de tankarna. Så skönt att snacka med andra blivande mammor!

Hm, hur ser typ tisdagen den 29 juni ut???

• cotton

Någon mer där 29 juni passar? För i så fall kan vi väl boka in oss tjejer?!

Välkommen 737 dagar förresten!!

• cotton

Välkommen Edera!

Men ska vi säga att vi bokar in en fika den 29 juni (en tisdag) och så kan de som vill och har möjlighet komma!

Hm, passar fem, sex snåret? Har någon förslag på fik!? Var bor alla? Om det är i Majorna/Linne kan vi ju bara ta ett fik där i krokarna. Men jag har inga problem att fika i stan om det skulle vara så... 'Gud, nu blev det spännande tjejer!*

Ingen massmördare eller yxmördare i gänget va?

Ska strax på toa igen. Säkert 1546448456785682148 gången idag...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?