• MHEK

Första barnet, i Göteborg?

Välkommen Angeeliicca och grattis till ditt plus!

Hoppas de som går på fikat idag får trevligt, jag följer gärna med 17 Augusti istället (har för mig att det var en fika inplanerad då?) Då kommer jag förmodligen ha berättat för folk om graviditeten också. Ska på inskrivningssamtal på BMG imorgon...känns så spännande!

• MHEK
    Angeeliicca: Jag är i v. 8 nu så jag har BF ganska tidigt i mars. Men de där datumen kan ju komma att ändra på sig under tiden om jag har förstått det rätt :) Trevligt med en till som har BF i mars och som bor på Hisingen. Vilken vecka är du i?
  • MHEK

Grattis Kajsa30, vilken underbar semester ni verkar ha haft Glad

Välkommen Mina 78!

Äntligen är det helg. Jag känner mig så otroligt trött hela tiden, vi gick och la oss runt 8 igår. Nu är det dock bara två veckor kvar till semestern....åh vad jag längtar!

• MHEK

Hej alla, hoppas ni har det bra! Idag fick jag lergigan utskrivet mot illamåendet. Är det någon annan som ätit lergigan? Fick ni biverkningarr? Det hjälpte verkligen men tyvärr verkar jag ha fått biverkningar i form av hjärtklappning. Så himla typiskt, man blir av med en sak och så kommer en annan. Det står på paketet att lergigan innehåller koffein, jag dricker inte kaffe och knappt svart te. Kanske fick kroppen någon reaktion mot koffeinet... Så här sitter jag nu första kvällen utan illamående på flera veckor och så har jag hjärtklappning istället (eller snarare att hjärtat bara slår lite snabbare än vanligt)...skrattar nästan åt mig själv.

• MHEK

Frökenelin jag är också väldigt yr och har varit det sen jag blev gravid. Tog blodtryck vid mitt inskrivningssamtal med barnmorska och det visade sig vara ganska lågt så då fick jag svar på vad yrseln berodde på. Lågt blodtryck ska tydligen inte vara farligt utan man får bara akta sig så att man inte reser sig upp för fort eller så...

• MHEK

Grattis till alla som varit på RUL och fått se sitt lilla liv. Så härligt att höra att allt ser bra ut. Jag räknar ner dagarna nu till vårt första ultraljud som är om 10 dagar. Tänk om man skulle vänta tvillingar Drömmer inte för att jag har någon särskild anledning att tro det men man vet ju aldrig. Idag har illamåendet varit lite bättre så man kan ju hoppas på att det håller på att vända. Jag kanske är den enda som njuter av regnet, solen gör mig bara mer illamående. Men jag hoppas att det blir fint väder imorgon när ni ska ha utomhuskalas Lillebäcks mamma Glad

• MHEK

Jätte tråkigt att höra Katsura, tänker på dig och hoppas och tror att allt kommer att gå bra nästa gång.  

• MHEK

Hej alla, det låter som att många har ont verkligen jätte tråkigt att höra.

Idag trodde jag att jag hade fått missfall, kändes jätte hemskt. Jag har haft blödningar till och från i tre dagar och till slut stod jag inte ut utan åkte till gynakuten. Var rädd att de inte skulle ta mig på allvar men det var inga problem. Fick träffa en läkare och göra ultraljud ganska snabbt. Till min oerhörda lättnad såg allt jätte bra ut. Fick se en liten krabbat (som jag tror viftade på armarna men vet inte om det är för tidigt för att kunna se är i v 9+4), hjärtat slog och allt såg bra ut. Hade dock ett blåmärke som orsakats av att livmodern och fostret växer så snabbt. Det var blåmärket som blödde vilket var helt ofarligt sa läkaren Glad Jag är så lättad och glad nu.

• MHEK

Välkommen hit muminbebis! Jag har också Bf i början på mars, 6/3 enligt beräkningar men det kan ju ändras. Det är lite roligt eftersom jag fyller år dagen innan, blir en trevlig födelsedags present. Jag är väldigt illamående och trött men det är väl bara att stå ut  Glad 

• MHEK

Då är vi exakt lika långt gångna muminbebis. Jag var på tidigt UL igår och var då i v 10+2 så idag är jag i v 10+3 Glad. Och ja på ett sätt vore det väldigt häftigt om bebisen kom på min födelsedag men det är klart då kan jag ju glömma att någon kommer fira mig framöver..haha.   

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?