Inlägg från: Jätten gluff gluff |Visa alla inlägg
  • Jätten gluff gluff

Första barnet, i Göteborg?

Gomorron!

Hej jejja82, jag tror inte jag hälsat på dig! Vad spännande med RUL! Du berättar väl sen?

Jag har "mensvärk" i ländryggen idag.. hade igår också... undrar om det är nån slags växtvärk? Eller om det är myomen som växer? Hoppas på det första!

• Jätten gluff gluff

Vilka fina bilder, jättekul att se din lill* glading Lillebäcks mamma!

& vilken otroligt vacker bröllopsbild Kiaa! Jag blev också lite tårögd, oj vad jag hoppas & önskar, att min sambo ska fria till mig!

Jag har inte heller en massa symtom Kiaa... magen är svullen, känner den tydligt när jag ligger på rygg. Annars inte mycket, förutom brösten som har växt. & så är jag mindre sugen på godis (!) än vanligt. Hade lite jobbigt med förstoppning för några veckor sen (ursäkta), men har köpt fibergranulat som jag tar varje morgon & sen dess har det inte varit några problem.

Jag har RUL en dag tidigare än dig Lillebäcks mamma, den 28:e, så då är vi tre RUL i rad! Jag är på 15+3 idag enligt mina egna beräkningar, men nån dag kan det ju skilja förstås...

• Jätten gluff gluff

Vad härligt att allt såg bra ut jejja! & visst är det häftigt att se allt så tydligt!

Nej, vi ska inte ta reda på könet Kiaa, bestämde att det är mer spännande att låta bli. Men visst är man nyfiken!

Ja just det ja Lillebäcks mamma, Bjornis har ju också RUL då! Det visste jag ju faktiskt. Jättespännande!

Så fin bild Fialisan! Tänk vad söta de är, de små!

Fy... jag har INGEN lust att jobba idag... Blä!

• Jätten gluff gluff

För oss blir det Varberg. Bor ju i Halland, så det är liksom givet.

Vagn ja... vi har tittat & tittat igen & undersökt fakta. & kommit fram till att det nog blir en BRIO Happy eller en Emmaljunga City Cross. Bägge ganska traditionella, fyrhjuliga vagnar. Jag gillar BRIO:n bäst. Har inte bestämt om vi ska köpa ny eller begagnad.

Bebiskläder ja.... höll i några idag igen. Men hängde tillbaka. Kunde inte?

• Jätten gluff gluff

Hej på er!

Oj så ni skrivit sen i förrgår!

Kan bara hålla med... jag kissar ofta två, ibland tre ggr/ natt nu... Växtvärk har jag till & från, de senaste dagarna har jag haft ganska mycket. Men jag tror knodden växer rätt mycket just denna veckan.

Jag tar fibergranulat från apoteket i min fil varje morgon & sen jag började med det har jag inte haft problem med magen en enda gång. Jätteskönt.

• Jätten gluff gluff

Jag har mest ont i ländryggen, som mensvärk ungefär bjornis, & så har jag ont till & från på en punkt på vänster sida. Dessutom är hela livmodern "öm" till & från.

Klart att det kommer se bra ut Bjornis! *kramar om* Men skönt att du får kollat nu direkt eftersom du är så orolig. Varför är du SÅ orolig?

Gomorron förresten! Ser ut att bli en varm & fin dag. Jag är ensam hemma hela dagen. Ska iväg & träffa en kompis jag inte sett på flera månader. Det blir till att berätta varför magen putar ut! Ha ha...

• Jätten gluff gluff

Oj... sånt där har jag noll koll på! Men jag tror nog att det är lite dumt att ställa diagnos på sig själv, speciellt när man bytt klimatzon... Så jag tror fortfarande att allt ser OK ut!

• Jätten gluff gluff

Visst är man orolig?!!  Jag önskar sååå att jag kände knodden röra sig där inne. Men jag vet att jag inte ska räkna med att känna nåt på åtminstone 3 veckor till....(moderkakan i framvägg). Men jag hoppas & tror att allt är bra med oss allihop, fast vi inte känner oss mer än småfeta!

Hejsan MorMaria81!

Försök du stå ut till RUL om du kan Lillebäcks mamma, 2,5 veckor går fort (hoppas jag, som ju också ska då).

När är "spöktiden" mer exakt cotton?

Jag vill också planera, handla saker & fundera på namn, men vågar inte riktigt ännu....
    Vägde mig förresten imorse & det var INTE roligt....

• Jätten gluff gluff

Vad härligt för er att få se Tarda!

Ja men då är jag ju i spöktiden nu då, även om magen definitivt börjat växa rejält.....

• Jätten gluff gluff

Åh så härligt att läsa Lillebäcks mamma! Blir alldeles tårögd jag med! Förstår din reaktion & att du är helt slut nu! Men tror du på det nu då?

Gud så jag längtar till vårt RUL!!!!
    Jag hade en hemsk dröm i natt.....

Jag har inte fått nån info om föräldragrupper MorMaria. Men jag hoppas att vi får det, jag skulle verkligen vilja komma i kontakt med nyblivna mammor (gärna förstagångs) nära hemma.

Vilken härlig bild 737 dagar! En liten high five!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?