Heini skrev 2010-09-18 10:02:35 följande:
Vad kul! Jag blev alldeles kär i den i butiken, särskilt när jag såg den bredvid andra vagnar och det blev alldeles uppenbart att den var så mycket smalare i däckpartiet än de andra. För storleken på ligg- och sittdelen verkar vara ungefär densamma som hos andra. Det lilla jag kört omkring med vagnen nu i lägenheten säger mig att denna blir helt rätt för oss.
Vilket team vi kommer att se ut som när vi går på gemensamma barnvagnspromenader framöver, för det måste vi självklart försöka få till när vi bor så nära. Vi bor nämligen bara ett stenkast från er, på Dirigentgatan, alldeles intill Torpadammen.
Du skriver att du nu pratat med rektorn på jobbet, det är inte så att du också råkar vara lärare också? :) Det är nämligen jag. Jag är sk tidigarelärare och jobbar på en liten friskola med en alldeles underbar förskoleklass för tillfället.
Härligt att börja känna fladdret. Om några veckor kommer den lill* att vara så i full gång där inne att du aldrig kan ta miste på vad det är :)
Kram
Nämen vad roligt:)
Jag bor också precis vid dammen. Om du bor i huset precis bakom dammen , har jag ett par vänner som bor i samma hus:) Har även en vovve så det blir många promenader för oss:) Jag bor precis vid Kavåsskolan, men vi har inte de nya fina balkongerna, som vissa fått:(... Jag bodde på Dirigentgatan innan killen och jag flyttade ihop. Vi behövde en större lägenhet och fick en helt nyrenoverad en på Barytongatan. HAr ni bott här länge?
Jajamen jag är lärare och har just nu ett vikariat på gymnasiet också på en friskola. Just nu undervisar jag i svenska, estetisk verksamhet och idrott, men mina inriktningar är svenska och samhällspedagogik. Samhällspedagogiken sträcker sig från förskolan till gymnasiet och handlar om livskunskap.
Åh vad jag vill att min också ska börja sprattla. 7 oktober ska vi på ultraljud och se så att den lille mår bra i allaflall:) Längtar:)
Kram