• Liinda

Första barnet, i Göteborg?

Mela75 skrev 2010-08-27 13:24:35 följande:
    Har ni mycket på erat program?? Vi kommer att ha dagar från 9-16, 17 de närmaste 2 månaderna plus allt man ska läsa själva och labbrapporter.
    Jag hör ofta om folk som kan plugga vid sidan och ingen i min klass har kunnat det..vad läser de för program??
    denna kursen verkar det som att kursledaren tror att vi pluggar 120% för vi har tid 8-17 & den två seminarium & en hemtenta som skall skrivas.. Men, det får väll gå som allt annat, men man får ju lite ont i magen..

Ja, men det låter ju som om ni kommer ha mer än 100% oxå.. oohh.. labbrapporter, låter krångligt.. :P
    Haha.. vi har kunnat det innan, haft dagar då vi inte är i skolan & så, men nu vet jag inte vad som tagit åt dom.. Får skälla på dom på Måndag & fråga vad det é för fel på dom.. :P Haha! 
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 13:36:09 följande:
    Lyckost, vi har alltid minst 40 timmar studier..ofta sitter vi kvar tills 6-7 på kvällarna så jag är så glad att jag har fått ett kontor hemma nu så jag kan stänga in mig.
    Jag fick sjukskriva mig i helgen, jag fick lixom ett tryck ner på magen då jag ansträngde mig. :/ 
    Så jag tog det säkra före det osäkra & sjukskrev mig. :)

Oj, nej, så mycket har vi inte haft tidigare, men nu blir det ju så.. :/ Men det é la bara & bita ihop.. :P
    När va det du började? nu i veckan? Eller hade du redan börjat? 
  • Liinda

Jag kan inte komma.. Ska vara i skolan till 18.. i thtn.. Inte kul.. 

Men hoppas på en nästa gång. :) 

• Liinda
    Englastar skrev 2010-09-01 11:08:01 följande:
    Ja jisses, det var en gedigen sammanställning. Tror inte heller min man är sådär särskilt sugen på sjal, så det får nog bli bärsele men ska man ha en "äkta" babybjörn så blir det dyrt. Synd att man aldrig passade på när man såg dem på rea för ett par år sen, men det är lätt att vara efterklok.

Vi funderar (eller rätatre sagt har väl bestämt oss) för att testa och köpa en babysound (hemma-kit för att lyssna på hjärtat) finns på www.babysounds.se för 379:- inkl frakt. Skulle det fungera vore det kanonkul. Tänk att kunna lyssna på hjärtat när man vill :o) Säkert speciellt kul för syskon som ju inte får följa med på RUL...
    Vi fick låna en baby björn av sambons syter, så det blir en sådan vi använder.. :)
    Dessutom tycker jag att en sjal verkar så kompliserat. Säkert bara en felaktig förutfattad mening från min sida.. Men det blir en sele för våran del iaf. :)
  • Liinda
    DjurgårdsRutan skrev 2010-09-01 16:09:19 följande:
    Vi fick var lilla dotter i v 28 i sondags i Grekland.
    Hon mar bra och kampar pa.
    Vi ar pa sjukhus i Grekland.
    Kram till alla.
    Oj, vilket äventyr. Hur mår ni? Hur är sjukvården?
    Kram! 
  • Liinda
    Heini skrev 2010-09-01 20:58:29 följande:
    Jag tar mig friheten att slänga mig in här jag med!

Jag är en nygift, oerhört lycklig och glad tjej som väntar mitt första barn i mitten av december (13 december enligt RUL). Vi bor och trivs utmärkt bra i Göteborgs västra delar, i Högsbo/Kaverös.

Då vi kämpat och försökt under lång tid är graviditeten är oerhört efterlängtad. Som pricken över det lyckliga i:et har graviditeten hittills varit i princip helt komplikationsfri. Förutom illamående och trötthet under de första månaderna har jag mått som en prinsessa. Jag har precis gått in i 26:e veckan och det är först under de senaste veckorna som magen börjat synas ordentligt. Mysiga sparkar och buffar har jag dock känt 5-6 veckor, mer och mer för varje vecka som går. 

Jag måste erkänna att jag inte läst igenom hela tråden, men baserat på att jag skummat igenom de 30 första och de 40 sista sidorna av denna oerhårt långa tråd gläds jag åt att det finns så många härliga människor som går igenom samma fantastiska äventyr som vi!
    Hej & grattis till den efterlängtade tillökningen. :)
  • Liinda

Cotton: Även jag säger som de andra.. Lycka till imon & hoppas ni får en fantastisk dag. :)

• Liinda

Man blir så förvirrad när man vart borta från tråden ett tag. Men jag är ute på praktik nu & totalt medvetslös då jag kommer hem, med en dundrande huvudvärk till råga på allt.. :P

Imorgon skall jag till skolan & slutar vid 18, så jag kan tyvärr inte komma på fika.. Synd, jag vill verkligen ju.. :( Samtidigt som det känns nervöst såklart. Ni andra har ju redan träffats så många gånger innan.. :P

Vad är plussmedlem?

• Liinda
    cotton skrev 2010-09-13 17:52:05 följande:
    Hej tjejer! Jag kommer tyvärr att försvinna från denna tråd då vi fick värsta tänkbara nyheter på vårt rutinultraljud idag. Vår lilla dotter var död sedan några dagar tillbaka. Hon hade fått navelsträngen virad runt halsen vilket strypt syretillförseln. Annars hittade de inget fel på bebisen!

Jag och Carl ska åka till Östra och förlösa vår lilla tös imorgon.

Just nu är vi i chock, jag vet inte ens hur jag ska hantera detta. Men jag sörjer och tycker det är så orättvist! Jag kommer föda imorgon men får aldrig ta med min dotter hem, kommer inte få mata henne, se henne växa upp, fostra henne till en bra flicka och sedermera kvinna.  Jag är så fruktansvärt ledsen.

Samtidigt måste vi fokusera framåt och jag hoppas vi kan samla styrka nog att försöka igen när kroppen och hjärtat är redo.
    Nej, jag blir så ledsen för eran skull. Berättade även för sambon & även han reagerade starkt på det som hänt er.. Vi skickar massa kramar! Jag blir lixom mållös, det gör ont i mig & jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas för er.. Men som sagt, massa kramar & tankar till er.. 
  • Liinda

Jag känner sparkar varje dag.. & min sambo med.. Så sålänge det fortskrider behöver jag nog inte vara orolig.. Inte för att hon inte lever iaf.. Men det finns ju så mycket annat att vara orolig för.. Nu kan man aldrig mer koppla av.. ;)

• Liinda
    Lillebäcks mamma skrev 2010-09-20 21:04:08 följande:
    Kikar in och berättar att vi varit på Emma Ultraljudsklinik idag och tittat på det lilla underverket Hjärta
    Allting såg bra ut och Lillebäck visade sig vara vår lilla dotter; Gullan EMILIA Aurora

Vi är så otroligt lyckliga just nu!
    Grattis! :) Vilka fina bilder ni fick. :D
  • Liinda

Usch vilken otur ni har haft vid era sjukhusbesök. Vissa ska inte arbeta inom vården eller med människor alls.. !
    Jag blir så arg när jag hör detta.. FY!
     :@ 

• Liinda
    knittgirl84 skrev 2010-10-10 18:50:50 följande:
    Tjoho! jag och sambon funderar på att bröja kolla på vagn. Har ni några tips på bra barnvagnsbutiker i stan. Jag tycker att det verkar vara en djungel...
    Ett tips om man orar åka lite längre är att åka tillÖverby i trollhättan. På Beginners där har dom jätte bra priser på vagnarna. :) Men det é ju om man vill åka en bit, det är ju inte närmsta vägen..
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?