Inlägg från: DjurgårdsRutan |Visa alla inlägg
  • DjurgårdsRutan

Första barnet, i Göteborg?

lycklig: Jag kände första sparkarna v 22, och sen andra gången nu i v 25, det är inget konstigt alls, speciellt inte när man har moderkakan i framkant.
    Hoppas allt är bra med er alla.

• DjurgårdsRutan

Jo, det är bra. Börjar känna mig lite tung nu bara, flåsigt att gå uppför. Raka vägar går bra.
    Shoppade lite mera babykläder när jag var i Sthlm i helgen. Kunde inte låta bli.
    Skall till BM i morgon och skall mäta magen för andra gången.
    Känns som om den växt mycket på bara 2 veckor.

• DjurgårdsRutan

Jag har ju gått ofta (varannan vecka sen v 18) pgr av mitt blodtryck som de vill ha koll på.
    Nu skall vi åka och storhandla.
    Ha en bra kväll.

• DjurgårdsRutan

Vi fick var lilla dotter i v 28 i sondags i Grekland.
    Hon mar bra och kampar pa.
    Vi ar pa sjukhus i Grekland.
    Kram till alla.

• DjurgårdsRutan

Hej.
    Tack, hon ar ju valdigt liten, men mar ok efter alla omstandigheter. Far troligen komma hem om 3-4 veckor med privatflyg och lakare. Hon kan inte andas helt sjalv. Lakarvarden ar bra har i Athen. Men jobbigt att inte kunna vara hos henne hela tiden, utan bara delar av dagen. Men vi kampar pa.
    Skot om er allihopa, och tank pa att om ni skall ut och flyga till annat land, sa kolla alltid upp hur lange er forsakring galler under graviditet, det gjorde tyvar inte vi. Den gallde bara tom v 28, och Cornelia foddes 3 dagar senare. Sa vi far bekosta allt sjalva.
    Kram till er alla. 

• DjurgårdsRutan

Hej på er.
    Hoppas det är bra med er allihopa.
    Har inte varit inne på evigheter.
    Har bott på sjh sen vi kom hem den 10/9.
    Men det går framåt och Cornelia väger nu 2,5 kg och börjar bli stora damen.
    Grattis till er som har fått era småttingar och kramar till er alla och lycka till inför era förlossningar.

• DjurgårdsRutan

Hej på er.

Grattis till alla som fått era små, och snart är det er andras tur. Vi har äntligen blivit utskrivna från sjukhuset och har fått tillbringa jul och nyår hemma. Så underbart. Cornelia har passerat 4 kg nu, och är riktigt stor.

Vore kul att träffas nån dag för lunch/fika.

Sköt om er alla. Stor Kram.

• DjurgårdsRutan

Annizzen: Grattis till lill-prinsen. Föddes han för tidigt? Han kommer att växa på sig, det har våran Cornelia gjort.

• DjurgårdsRutan
    Skål Grattis Lille-bäcks mamma och Josefin. Vilka sötnosar.

Tycker att det börjar bli dags att dra ihop till en fika/lunch snart. Nån som har något bra tips på något barnvagnsvänligt ställe i Göteborg?
    Kram
  • DjurgårdsRutan

God morgon.
    Ja, det är verkligen mycket tankar och känslor som rusar genom kroppen när man har fått barn. Min sambo har 2 pappadagar kvar innan han skall börja jobba. Lite läskigt med tanke på att vi har ju varit tätt ihop sen augusti och alla månader på sjukhus med C. Är ochså rädd för att hon skall börja skrika ute bland folk.
     Har mest varit ute och gått med henne i vagnen. Men igår åkte vi till Backaplan och hade henne i bärselen, och det funkade och vi var och åt lunch och hade med oss mat till henne som hon fick där. Men allt tar ju så mycket längre tid vad man än ska göra. Man är ju helt svettig innan hon har fått på sig kläderna och ner i åkpåsen ochså ska man få på sig kläderna själv.
    Sen är det ju mat/byte av blöja vart tredje timme.Försöker ochså att vara i nuet. Man ska ju försöka att undvika för mycket folksamlingar säger dom, och speciellt nu under vintern med RS-virus och alla influensor som härjar. Även öppen förskola med äldre barn. De har ett babycafe på min bvc (barn mellan 0-1 år). Funderar på att gå dit nån dag.
    Går ni i någon föräldragrupp? Vi gör det. Funderar på att börja på babysim.
    Ha en bra dag.
    Kram

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?